צמחי מרפארפואה משלימה

רוזמרין רפואי – צמח מרפא בעל יתרונות רבים

רוזמרין רפואי - כדאי שתכניסו אותו לחייכם. יש לו יתרונות רפואיים רבים.

רוזמרין רפואי הוא בעל סגולות ריפוי רבות. רוזמרין הוא אחד מבין צמחי המרפא הכי שימושיים בעולם רפואת צמחי המרפא ובעולם הארומתרפיה. מקור השם רוזמרין מגיע מהלטינית "רוס-מרינוס", כלומר "טל הים".

הרוזמרין הוא שיח ירוק-עד שגדל בר בארצות אגן הים התיכון ונפוץ מאוד גם בישראל. ניתן למצוא שיחי רוזמרין גם בספרד, תוניסיה, מרוקו ובמדינות חמות נוספות. שמן אתרי של רוזמרין מפיקים בזיקוק של כל חלקי הצמח – ענפים, עלים ופרחים. בשנים האחרונות גם אפשר להשיג שמן אתרי של רוזמרין אורגני שמופק בישראל.

צמח הרוזמרין בזמנים עתיקים
עבור המצרים היה הרוזמרין צמח אהוב מאוד, סימנים לכך נמצאו בקברים העתיקים של מלכי מצרים, שם התגלו שרידים של הצמח רוזמרין. עבור היוונים והרומאים הרוזמרין נחשב לצמח קדוש, שעל השפעותיו הקסומות משוררים כתבו פואמות ושירים.
השימוש ברוזמרין לריפוי קיים כבר מאות שנים, ומוזכר בכתבים עתיקים. תאופרסטוס ודיוסקורידס המליצו עליו לבעיות קיבה, היפוקרטס, אבי הרפואה, המליץ להוסיף רוזמרין לבישול המזון בכדי לטפל בבעיות של הכבד והטחול.
שימוש במי רוזמרין נעשה גם במקרים של כאבי ראש מהמאה ה-6 לספירה, ואז הוצא צו קיסרי המחייב גידול של שיחי רוזמרין בכל הגנים הקיסריים.

רוזמרין לריפוי טבעי של מערכת העיכול
אחת מהשפעותיו העיקריות של השמן רוזמרין היא על מערכת העיכול, לשיפור והמרצת התפקוד. הרוזמרין ממריץ את פעולת הכבד ומביא לשיפור תהליך העיכול כולו, הוא מחזק את הטחול ואת הלבלב, מסייע לפעולות הניקוי של הגוף ומגביר סילוק של פסולת ורעלים מגוף. הרוזמרין עוזר לחזק את שרירי מערכת העיכול ועל ידי כך הוא מסייע לטפל הן בעצירות והן בשלשולים, הוא עוזר למנוע עוויתות במעיים, מפחית גזים ומסייע לריפוי של דלקות במערכת העיכול. הרוזמרין עוזר גם לאזן ספיגה של שומנים מהמזון ומסייע לאיזון של הכולסטרול ושל השומנים בדם.

רוזמרין – מחזק, ממריץ ומרפא
שמן רוזמרין הוא שמן נפלא להמרצה, הוא יעיל לחיזוק של מערכת הלב וכלי הדם, מסייע לשפר את זרימת הדם לאיברים השונים ולרקמות, הוא מחזק את כל כלי הדם ונימי דם בפרט (מסייע לטפל ביעילות בקופרוז ומסייע בהרגעה של אדמומיות בעור).
שמן רוזמרין הוא מאוד אנטיספטי וכן הוא אנטי-דלקתי יעיל, השפעתו מהירה והוא נפלא לריפוי של דלקות במפרקים, כאבים בשרירים, הצטננות, שפעת ועוד.
אפשר להוסיף שמן אתרי רוזמרין למי האמבטיה (8 טיפות שמן אתרי על כף של מלח טבעי), אז הוא מעניק תחושה של רעננות ונמרצות.

רוזמרין לטיפול טבעי לשיער בריא
לרוזמרין יש השפעה ממריצה על זרימת הדם אל הקרקפת הוא מחזק את שורשי השיער והוא מאוד יעיל במניעת נשירה. בנוסף הוא מרפא את עור הקרקפת, מאזן קרקפת שומנית ומסייע להסיר ולהעלים קשקשים מהקרקפת. הרוזמרין יעיל מאוד גם לטיפול בכינים, הוא מסייע במניעת הידבקות, השימוש בו יהיה תמיד מדולל בשמן נשא (שמן זית, שמן שומשום או שמן חוחובה).

סרום רוזמרין לשיער
הסרום יעיל לריפוי של עור הקרקפת, איזון של שומניות יתר, חיזוק שורשי השיער ומניעת נשירה של שערות (כמות ל-50 מ"ל)
15 מ"ל שמן שומשום
15 מ"ל שמן זית
10 מ" שמן חוחובה
10 מ"ל שמן קוקוס
5 טיפות שמן אתרי רוזמרין
4 טיפות שמן אתרי ארז
4 טיפות שמן אתרי פטשולי
4 טיפות שמן אתרי לבנדר

איך משתמשים בסרום רוזמרין לשיער:
מערבבים את כל המרכיבים בבקבוק זכוכית ומנערים. מורחים את השמן על הקרקפת תוך כדי עיסוי למשך מספר דקות ומשאירים על הראש 1/2 שעה לפחות (אפשר אפילו כל הלילה). להשפעה יעילה, כדאי לעטוף את הראש במגבת חמה. לאחר מכן יש לשטוף היטב, מומלץ לחפוף את השיער עם שמפו טבעי.

רוזמרין לשיפור הריכוז ומחשבה בהירה
שמן הרוזמרין פועל באופן נפלא ויעיל על מערכת העצבים, הוא מחזק את המערכת ומשפר את תפקודה. השימוש בשמן הרוזמרין מתאים מאוד לאנשים עם קשיים בריכוז ובלמידה, הוא מסייע למיקוד ולבהירות המחשבה, הוא מחזק את הזיכרון, ומתאים למצבים של עייפות ותשישות. למידה עם ניחוח של הרוזמרין בחלל החדר מסייעת להתרכז בביצוע המטלות ביעילות רבה.

ברמה הרגשית, הרוזמרין עוזר לנו להשתחרר מפחדים שעלולים למנוע מאיתנו מלעשות דברים חדשים, הוא מאפשר לנו להתקדם ולהתפתח, פותח בנו את היצירתיות ומסייע לנו להתמקד בעשייתנו ולהבין את הדרך שלנו.

הידרוסול מי רוזמרין
מי הרוזמרין הם טוניק נפלא לעור, עדינים ויעילים לטיפוח של עור הפנים ולשמירה על גמישות העור באזור העדין שסביב העיניים. מי הרוזמרין נהדרים לשימוש יומיומי למניעת קמטוטים, לשימוש בהתזה על הפנים או בקומפרס של בד ספוג במי רוזמרין. בנוסף הוא מסייע לרפא בעיות שונות של העיניים.

לקיחה יומית של הידרוסול רוזמרין, 2 כפות בתוך ליטר של מים, יעיל מאוד לטיפול בכולסטרול גבוה, לניקוי ולחיזוק של הכבד. מומלץ להשתמש למשך 3 שבועות ואז לעשות הפסקה.

ההידרוסול של רוזמרין נהדר גם הוא לשיפור ושיקום של השיער ושל הקרקפת. הוא מסייע לרכך את השיער ומעניק לו ברק, מחזק את שורשי השיער ומפחית נשירה, משקם את הקרקפת, מאזן את הפרשת השומניות בעור ומונע גרד. אפשר להשתמש בהידרוסול רוזמרין גם למניעת הידבקות בכינים, ואז מומלץ לשימוש יומיומי בהתזה לאחר החפיפה סירוק של השיער.

Back to top button