רפואה משלימהרפואה סינית

טיפול טבעי בתופעות גיל המעבר – מנופאוזה

גיל המעבר הינו משך זמן של מספר שנים הנע סביב גיל 50, בו האישה מפסיקה לקבל ווסת ומאבדת את פוריותה. גיל המעבר, נקרא גם מנופאוזה (מנו=חודש פאוזה=הפסקה) או גיל הבלות

טיפול טבעי בתופעות גיל המעברמנופאוזה. רוב הנשים יחוו את תופעות הלוואי של גיל המעבר בדרגות חומרה משתנות. הסימפטומים הנפוצים הם: גלי חום שמופיעים לרוב בערב/לילה בלי קשר למזג האוויר, הזעות, צמא או רצון להרטיב את הפה, הפרעות שינה, עצבנות ועייפות. לכך מתלוות תופעות פסיכולוגיות כחרדה ודיכאון שגורמות להחרפת המצב.

יכולים להופיע תסמינים נוספים כיובש בנרתיק, יובש בעור, דילול שיער, כאבי ראש, הפרעות בזיכרון ועלייה במשקל. הסיכונים הכרוכים במנופאוזה הם: דלדול העצם (אוסטאופורוזיס), מחלות לב וסרטן השד/הרחם. הסיבה לתופעות הלוואי הנ"ל היא ירידה הדרגתית ברמת הורמון האסטרוגן והפרוגסטרון המיוצרים בשחלות.

לשם המחשה, אישה נולדת עם מלאי של 600000 ביציות בשחלות שהופכות ל-300000 בשנות הפוריות ויורדות ל-10000 בעת גיל המעבר.

הטיפול הקונבנציונלי
הפתרון של הרפואה המערבית הוא טיפול בתחליפי הורמונים לאסטרוגן ולפרוגסטרון (HRT Hormone Replacement Therapy) .טיפול זה שנוי במחלוקת, מצד אחד יש דיווחים על הקלה בחלק מהסימפטומים ומאידך משך הטיפול מתארך, ישנן תופעות לוואי כהשמנה, כאבי בטן, הקאות ובחילות.

האישה מפתחת תלות בתרופות, ישנן קבוצות גדולות של נשים בסיכון שאינן יכולות לקחת את תחליפי ההורמונים והכי חשוב, מחקרים מראים שהשימוש בהורמונים מעלה את ההסתברות לחלות בסרטן השד ובשבץ.

כיום ישנה מודעות גבוהה לנושא גיל המעבר אצל נשים (אתן לא לבד בעניין הזה, גם אצל גברים קיימות תופעות דומות) מפני שתוחלת החיים עלתה והצטבר מידע רפואי רב על הנושא

גיל המעבר – רפואה סינית
עוד הרבה לפני שבמערב ידעו מה זה הורמונים, לרופאים הסינים הייתה תיאוריה משלהם לגבי גיל המעבר, תיאוריה תואמת ומדויקת להפליא למציאות של ימינו.

תיאוריית 7 השנים
מתייחסת למצב של אנרגיית הכליות שהוא האיבר הדומיננטי במערכת הרבייה הנשית ובין היתר קשור להורמונים.
על פי התיאוריה שנות חייה של האישה מחולקים למחזורים של 7 שנים. לשם המחשה:
גיל 7 – אנרגיית הכליות מתמלאת, השיער גדל והשיניים צומחות.
גיל 21 – זהו שיא התפתחות אנרגיית הכליות ומופיעות שיני הבינה.
גיל 49 – יש הידלדלות רצינית באנרגיית הכליות ולכן האישה מתחילה לאבד את פוריותה.

חשוב לציין, ככל שהאישה תשמור על אנרגיית הכליות במהלך חייה, כך היא תגיע "מוכנה" יותר לשלב גיל המעבר ותחווה בצורה קלה יותר את תופעות הלוואי. תזונה בלתי מאוזנת, אורח חיים לחוץ, עישון, מאמץ פיזי מוגזם וכמובן חוסר סיפוק והגשמה עצמית יחמירו את התופעות.

האישה בגיל המעבר צריכה להתמודד, בנוסף לאיבוד יכולתה להרות, עם משברים פסיכולוגיים הנובעים מהמצב החדש שאליו היא הגיעה.מצב הנובע מדפוסי חשיבה מערביים של העדפת הצעירות על המבוגרות.

מחקרים מראים שבתרבויות ובמדינות שבהן נותנים כבוד לנשים המבוגרות, תופעות הלוואי של גיל המעבר כלל לא מורגשות.
אישה במהלך חייה מאבדת הרבה דם במחזור החודשי ובלידות. הדם ברפואה הסינית הוא חומר (יין) ואכן רוב הסימפטומים של המנופאוזה משויכים לחוסר יין בכליות.

החוסר ביין בא לידי ביטוי בירידת רמת האסטרוגן ובתופעות של גלי חום, הזעות, יובש, עצבנות והפרעות שינה.

הטיפול ברפואה הסינית מספק פתרון מצוין לתופעת גיל המעבר. הטיפול מתבסס על איזון הכליות ונעשה בעזרת: דיקור סיני, צמחי מרפא ותזונה סינית. מטרת הטיפול הוא להחזיר את האיזון לגוף האישה ולטפל בסימפטומים. הטיפול מותאם לכל אישה בצורה אינדיבידואלית ולאחר אבחון מעמיק. אין טיפול זהה לשתי נשים שונות, אפילו שהתסמינים זהים, נקודות הדיקור ואופן רקיחת הצמחים משתנה.

המלצות לבית
מזונות כגון: קטניות, ירקות, פירות, דגנים מלאים, דגים, אצות, פשתן, סרדינים וטחינה.
סידן, ויטמין D ,W3. פיטואסטרוגנים (חומרים טבעיים שמאזנים את רמת האסטרוגן בגוף) – מצויים בסויה ומוצריו. פעילות גופנית. והכי חשוב חשיבה חיובית.

לא מומלץ: אלכוהול, עישון, קפאין ומאכלים חריפים.

ליצירת קשר ופרטים מלאים על דרור וייסר

Back to top button