אוכל בריאאורח חיים בריאדיאטה ותזונהצמחי מרפארפואה משלימהרפואה סינית

רפואה טבעית מבוססת מדע ומחקר

כיצד מטפלים אלטרנטיביים יכולים להתאים טיפול טבעי שמותאם אישית לכל מטופל / מטופלת

כיום מטפלים העוסקים ברפואה מסורתית כגון: רופאים סיניים או הודיים כמו גם נטורופתים והרבליסטים, נדרשים להתאים את התזונה, צמחי המרפא ותוספי התזונה למטופל מערבי שבמקרים רבים משלב טיפול תרופתי עם רפואה משלימה מסורתית. איך עושים את זה נכון?

אמיר פרלמן מייסד הקליניקה של אי בי אר צמחי מרפא, מראה לו כיצד ניתן לשלב את מיטב הידע והטכנולוגיה לצד ידע מסורתי בדוק ומנוסה. כל הפרטים במאמר.

לפני שנכנס לצורת העבודה עם צמחי מרפא, נציג לרגע את האתגרים העומדים בפני מטפלים בעידן המודרני. כיום רוב הציבור ובעיקר בקרב האוכלוסייה המבוגרת מקבל טיפול תרופתי קבוע, בין אם זה סטטינים להורדת כולסטרול או איזון לחץ דם או טיפול לבעיות מפרקים, סוכרת ועוד. למרות שזה התחום של רופא המשפחה יש לטיפולים אלה השלכות מאוד חשובות על התזונה, איכות הספיגה ומשק המינרלים והויטמינים.

בעבר מטפלים ותזונאים נהגו לחשוב ולא בכדי, כי ע״י תכנית מותאמת של תזונה עשירה ובריאה נוכל להגיע לבריאות מיטבית. ולאמיתו של דבר התזונה בהחלט אמורה לתת לאדם את מלוא אבני הבניין שגופנו זקוק להן על מנת להיות בבריאות איתנה כל ימי חיינו, אך חובה עלינו לראות את התמונה השלימה: לבדוק מה באמת המטופל או המטופלת מקבלים דרך הצלחת? האם יש טיפול תרופתי שבעקבותיו יווצרו חסרים נוטריאנטיים לאורך זמן? מהו אורח החיים של המטופל או המטופלת? מהם הערכים המומלצים (RDV) המשוכללים המביאים בחשבון גם את אורח החיים של האדם ועוד.

אז באי בי אר צמחי מרפא אנו משתמשים בכל טכנולוגיה העומדת לרשותינו, מערכות להנגשת מידע וכולי שיעזרו לנו במקום לנחש מה הכיוון הנכון, לבדוק ולדעת לבנות תוכנית תזונה ותוספי תזונה מושכלת התפורה למידותיו של האדם הספציפי בו אנו מטפלים.


לקבלת יעוץ ראשוני ללא עלות או התחייבות מהצוות המקצועי של הקליניקה: 072-3385141


נסקור כמה מהכלים אותם מצאנו יעילים במיוחד:
איזון טיפול תרופתי באמצעות מערכת הדראג בלאנסר
טיפול תרופתי על אף שבמקרים רבים הוא הכרחי ומציל חיים כפשוטו יש לו גם מחיר. מלבד התוויות הנגד בין צמחים ותרופות יש את נושא שדידת הנוטריאנטים או בעברית רכיבים תזונתיים, ברור קצר של הרכיבים אותם נכון לנו לתעדף בתזונה או במקרים מסוימים להוסיף למאזן הנוטריאנטים בצורת תוספי תזונה. מערכת הדראג בלנסר הינה מערכת המאפשרת כפשוטו לראות מהם החסרים הנגרמים מטיפול תרופתי, תופעות לוואי שניוניות מיותרות. עלות בדיקה חד פעמית עולה בערך כמו כוס קפה הפוך ולגמרי שווה את הזמן והמאמץ.
להלן תצלום מתוך מערכת הדראג בלאנסר המיידעת את המטפל מהם החוסרים שיש להתייחס אליהם.

ניטור תזונה במחשב תזונה
אף אחד גם לא המומחה הגדול ביותר יודע לומר כמה ויטמין C, אבץ, ויטמין D או כל רכיב תזונתי חשוב אחר הוא הכניס לגופו בארוחת הבוקר ללא בדיקה והזנה של מחשב תזונה. כיום יש הרבה כלים בהם ניתן להיעזר לצורך ניטור תזונה חלקם יותר ידידותיים למשתמש ברמת דרך ההזנה וחלקם פחות. הכלי המועדף עלינו יהיה הכרונומטר הוותיק והטוב. אני אישית עובד איתו למעלה מעשור.
כאשר אנו מאמצים את האמירה של היפוקרטס: ״יהיו מזונותיך תרופותיך״, חשוב לנהוג במזון כרפואה תלויית מינון. לאורך העשור האחרון ראינו עד כמה חשוב לדעת ולוודא שגופנו מקבל את כל אבני הבניין הנחוצות לו.

כידוע, גוף האדם מדרך הטבע יודע להירפא מכמעט כל חולי, אך השאלה היא האם אנחנו אכן מספקים את כל צרכיו. ללא טיט ותבן, קשה להכין לבנים ולבנות חומה איתנה. להלן לינק למאמר סימפטומים המעידים על חוסרים נוטריאנטיים. לפניכם נתוני ארוחת בוקר של לקוח ספורטאי שהזנו למחשב תזונה כדי לתת המלצות מבוססות ידע ולא ניחוש או ״המלצה סטנדרטית״ שבמקרים רבים פשוט לא תפגע למטרה.

בדיקה של המטופל שתאפשר התאמה קלורית ונוטריאנטית נכונה
כל אדם הוא סיפור שונה, מעבר לגנטיקה אורח החיים השונה של כל אדם משמעו צרכים שונים. גם בסך הקלוריות שיביאו אותנו להראות טוב, לחוש אנרגיה וחיוניות ביומיום וכמובן המטרה הכי משמעותית בריאות איתנה. גם בצריכת רכיבי תזונה שונים בהתאם לשעות הפעילות סוג הפעילות וכולי.

מסיבה זאת כל מטופל שמגיע לקליניקה מגיע בגלל צרכים שונים, לפעמים הפוכים. עובר בדיקה של ביוספייס אנלייזר מקצועי. ישנן גרסאות זולות ומאוד לא מדויקות אך מנגד יש בדיקות דאקסה או מכשירי ביוספייס איכותיים (גם המחיר שלהם בהתאם) שיכולים לתת לנו BMR מדויק. נתון זה למעשה מלמד מהי צריכת הקלוריות של האדם במצב מנוחה גמורה. למה זה חשוב? כי לכל אדם יש מטרה – האחד אולי מבקש לרדת במשקל ולהראות טוב, ואילו אישה רזונת הסובלת מאוסטאופורוזיס מבקשת דווקא להעלות מסת שריר ועצם. לכן גם בצריכת רכיבי תזונה דרושה התאמה על פי שעות הפעילות, סוג הפעילות, גיל, מין, מבנה גוף וכולי. כאן תוכלו לראות בדיקה של מטופל שמסייעת לנו להבין את חילוף החומרים בצורה מדויקת וכך להתאים עבורו תוכנית תזונה ותוספי תזונה בצורה מדעית ומושכלת לצרכיו האמיתיים.

ככל שנשכיל להכיר את המטופל או המטופלת, כך נראה תוצאות טובות יותר מהטיפול הטבעי המתבסס על תזונה ותוספי תזונה.

סיכום: כך תחזרו להיות הגרסה הטובה ביותר של עצמכם בכל גיל
אצלנו באי בי אר צמחי מרפא אנו מתמחים בתכנות מחדש של חילוף החומרים, התאמת תזונה, תוספי תזונה ובניה של תוכנית הדרגתית המביאה כל אדם בכל גיל למטרותיו כל עוד הן ריאליות. בין אם מטרתך להעלות את מסת השריר, חיטוב הגוף, מניעת דלדול העצם בגיל המעבר או לחזור לג'ינס שפעם ישב עלינו כל כך טוב.

אנו מאמינים שעם תכנית הבנויה נכון ותחת הנחיה ובמידת הצורך ליווי למספר חודשים, כל אדם יכול לחולל מהפך בבריאותו, לחיות חיים מלאים ולהיראות טוב בכל גיל.
תמיד ניתן לצלצל לייעוץ ראשוני ללא עלות או התחייבות מהצוות המקצועי של הקליניקה:
072-3385141

Back to top button