טיפולים ברפואה משלימהרפואה משלימה

טיפולי שיאצו – שיאצו על קצה המזלג

שיאצו הינו תחום מרכזי ברפואה אלטרנטיבית ורפואה משלימה. מהו טיפול שיאצו וכיצד טיפולי שיאצו יכולים לעזור לכל אחד ואחת מאיתנו.

לפני הכול – השיאצו היא דרך חיים. משמעות המילה שיאצו, במובן הקצר של המילה הוא לחיצת אצבע – אצבע (שי), לחיצה (אצו). הלחיצות על הגוף נעשות בעזרת האצבעות, אגודלים, מרפקים, ברכיים וכפות הרגליים.

שיטת הטיפול ידועה כטיפול במגע שהתפתחה ביפן על בסיס עקרונות הרפואה הסינית. השיאצו מתאפיין במגע תומך, רך ועם זאת עמוק ויעיל. הטיפול ניתן על מזרן או על מיטת מטופלים בביגוד מלא.

כיצד טיפולי שיאצו עוזרים?

שיאצו מקל על בעיות במערכת העיכול, מערכת הנשימה, מחושים וכאבים שונים, בעיות במחזור, הקלה על שרירים תפוסים, מקל על מתח נפשי ועוד.
לפני הטיפול נערך דיאלוג עם המטופל בו מתבצע תשאול ראשוני, בדיקה פיזית וכמובן הסתכלות. פעולות אלה נותנות תמונה מדויקת, ממנה קל להתחיל בטיפול. על מנת להגיע לאיזון בגוף, צריך לחזק או לתמוך במקומות החלשים בו וע"י כך לחזק את תפקודם של האברים הרלוונטיים. לכל איבר בגוף יש מערכת שלמה של תפקודים פיזיים ורגשיים אשר משפיעים זה על זה.

שיאצו בהריון

מאז ומתמיד ידוע היה כי נשים בהריון "טופלו ותוחזקו" במהלך חודשי ושלבי הריונן ובעת הלידה. הטיפול בשיאצו נחשב כמשפיע לטובה על מצב העובר ברחם ועל תחילת חיזוק הקשר בין האם לתינוק שבבטנה.
ההמלצה לביצוע טיפולי השיאצו הינם החל מסוף השליש הראשון של הריון תקין. יש לוודא כי המטפל או המטפלת יהיו מוסמכים באופן הטיפול בנשים הרות. טיפול השיאצו מסייע מאד גם בהתאוששות לאחר הלידה. גם בהקלה נפשית וגם בהקלה פיזית על כאבי הכתפיים, צוואר, גב ועוד.

שיאצו כטיפול למתח נפשי

לפעמים לחיים יש את המסלול שלהם, את הדרך שלהם לסמן לנו משהו. המרוץ אחרי קריירה, אהבה, עושר והחיים הדינאמיים יוצרים לעיתים עייפות, מתח, הסתגרות בתוך עצמך ומצב נפשי ללא מורל והרגשת לאות. השיאצו נותן מענה מיידי ומקל על התופעות הגופניות שמתח נפשי מייצר. הטיפול מציג ו"מגביר" את המודעות של המטופל לגוף שלו ולתחושות והרגשות גופניות ונפשיות שהודחקו במשך זמן רב. הגוף והנפש פועלים יחד ולכן למתח נפשי יש ביטויים פיזיים. תוך כדי טיפול, מטפל השיאצו חש במקום הרלוונטי בו הוא מטפל לדוגמא ע"י שרירים נוקשים באזור או שינוי הטמפרטורה.

Back to top button