פרחי באךרפואה משלימה

איזון הצ'אקרה הרביעית- צ'אקרת הלב- המרכז ההוקי בעזרת פרחי באך

פרחי באך יכולים לעזור לנו לא רק במצבים נפשיים, אלא גם לאזן את הצא'קרות. בואו ללמוד איך לאזן את הצ'אקרה הרביעית הממוקמת באזור הלב

הצ'אקרה הרביעית ממוקמת באזור הלב.

הגבול התחתון- שרירי הסרעפת. הגבול העליון – עצם הבריח (תחילת הגרון).

שני האיברים העיקריים עליהם חולשת הצ'אקרה הינם הלב והריאות.

הלב מתבטא דרך העיניים באנרגיה ייחודית ה- SHEN (הניצוץ או הברק, אותו האור היוצא דרך העיניים). ביטוין של הריאות הוא לרוב דרך האור (אסטמה של העור). הצ'אקרה חולשת גם על העיצוב של מערכת העיכול, מערכת העצבים האוטונומית ומחזור הדם.

מבנה הגוף ההוקי-
הטיפוס ההוקי הוא בעל פנים עגולות או מוארכות, מרכז הפנים גדול ומפותח. הפנים מעודנות והאף יחסית ארוך ובולט. מבנה גופם בינוני.

היד ההוקית – היד הנפשית-
כף היד עדינה, ארוכה וצרה עם אצבעות מעודנות דקות ארוכות ומחודדות. ציפורניים שקדיות. יד יפה ביותר ושברירית. אגודל חלק ומותני בפרק השני ובסופו הוא מחודד עם מרקם גבי חלק ועדין.

הלב ממוקם במרכז הצינור האנרגטי – שלוש צ'אקרות מתחתיו ושלוש מעליו. מהווה מעין צומת חשובה למעבר אנרגיה בשני הכיוונים.

האנרגיה המסתובבת בצ'אקרת הלב, מרקמה עדין קטיפתי, צבעה ירוק-ורוד.
באזור זה עסוק האדם באהבה ללא תנאי, חמלה, נתינה שאינה תלויה בדבר וקבלה ללא תנאי.
היבט זה של צ'אקרת הלב אני משייכת לאיבר- לב- הקיסר.

היבט נוסף של הצ'אקרה, אותו אני משייכת לריאות (מייצגות את אלמנט המתכת) הינו: עצב, דכדוך, אומללות, צער וכ"ד.

הטיפוס ההוקי- מבנה אישיות:
חיובי: צדיק בנפשו, שוחר שלום, שואף לשלווה, ישר, כן, רגיש לסביבה, אוהב יופי, מוסיקה, אמנות. עדין נפש, זקוק לתמיכה ואהבה, בעל נטייה דתית או מיסטית. נוח מאד להיפגע ולעיתים פגיעתו קשה מאד. בעלי אינטואיציות מפותחות, מבינים היטב את נפש האחר, בוכים בקלות, מתרחקים מהעולם החומרי והיצרי.

ככל שהלב יהיה פתוח יותר כך יהיה קל יותר לאדם לאהוב ולהיות נאהב על כל מה שמשתמע מכך: קל לתת ולקבל, קל לגלות אמפטיה (ולא רחמים מתוך הזדהות והשלכה).
הלב פתוח כשיש איזון בצ'אקרות התחתונות. ככל שיהיה פחות פחד כך תהיה יותר אהבה. ככל שתהיה יותר קבלה עצמית כך תהיה יותר קבלת האחר וקבלה סביבתית. ככל שהאדם ירגיש יותר ראוי כך יוקל לו לקבל ולתת.

שלילי: רגישות גבוהה מדי עד כדי פגיעה בעצמם. מושפע מאחרים בקלות, נוח לשכנוע, ללא חוש לסדר ומשמעת, נסחף באהבה, יותר עצוב משמח. או קשה ולא זורם, נתפס לאידיאלים, לא זורם, נוקשה פנימה ואו החוצה.

פתולוגיות שכיחות-
כשהלב סגור הנוקשות של האדם תתבטא במפרקים (שמאפשרים לנו גמישות), חוסר זרימה בחיים משרה חוסר זרימה בגוף- פתולוגיות של זרימת דם ולימפה.
בהקשר של הריאות- בעיות עור כמו אסטמה של העור, פסוריאזיס ועוד. העור גם עשוי להעיד על בעיה בגבולות היות והוא מהווה את הגבול בין האדם לבין סביבתו.

פרחי באך לאיזון צ'אקרת הלב:
בקבוצת התמציות הראשונה אתייחס להיבט המלנכולי על כל גווניו, היבט המשויך לריאות:
GORSE, GENTIAN, SWEET CHESNUT, MUSTARD – בהיבט זה התסמינים יהיו ניכרים גם במקלעת השמש והאדם יהיה כבוי וחסר ויטאליות. רגשות כמו ייאוש, צער, כאב, דכדוך, עצב יצרו חוסר בצ'אקרת הלב ותקיעות של האנרגיה למטה.

בקבוצת התמציות השנייה אמנה את קבוצת הנוקשים: AGRIMONY, WATER VIOLET, ROCK WATER, BEECH, VINE, VERVAIN.
בקבוצת התמציות הנ"ל אני רואה איכות מולדת- פוטנציאל שהאדם מגיע איתו.

בהתאם למצב בצ'אקרות התחתונות- בהתאם לרמת הפחד האיכות ממומשת או לא ממומשת- הפוטנציאל מתגלם יותר או פחות. ככל שמפלס הפחד יהיה גבוה בצ'אקרות התחתונות כך תגדל הסגירות של צ'אקרת הלב. למשל, הVINE הוא מנהיג באיכויות שלו ובמצבו המאוזן. ככל שהוא יפחד יותר כך הוא יסגור את הלב, יתקבע ויטיל שררה. הסגירה של הלב היא אקט של הגנה ואילו הביטוי, נוכל להבחין בו בצ'אקרה של הגרון. הVINE יטיל שררה דרך הגרון (משם הוא יוצא אל העולם).חוסר איזון שגורר חוסר איזון ומפריע לפוטנציאל להתממש, דבר שישרה תסכול ו…עוד חוסר איזון.

המשותף לטיפוסים הנ"ל: חסימה באזור הלב, פחד בצ'אקרות תחתונות, נוקשות שבאה לידי ביטוי בגרון ואי מימוש של הפוטנציאל המולד (תלוי מה רמת הפחד).

ליצירת קשר ופרטים מלאים על ד"ר יעל בן ציון N.D

Back to top button