הומאופתיהרפואה משלימה

הומיאופתיה- טיפול טבעי בעיות שינה בילדים

פתרונות לבעיות שינה בילדים בהומיאופתיה ונקודות שיעזרו במניעה.

כיצד ניתן לטפל באופן טבעי בבעיות והפרעות שינה אצל ילדים בעזרת הומיאופתיה

תינוקות וילדים רבים סובלים מבעיות שונות בזמן השינה, ההפרעות בשינה נובעות ממגוון רחב של תופעות חלקן מתרחשות בגוף חלקן ברובד של הנפש, זמן השינה הוא המקום היחידי בו הילד כמו גם האדם הבוגר צריכים לדעת לוותר על מצב של שליטה באופן מוחלט ותוך כדי כך לאפשר לתהליך השינה להתרחש.

מדוע ילדים סובלים מהפרעות בשינה?

אצל ילדים בעלי נטייה למצבים של היפראקטיביות, עקשנות יתר, מריבות וויכוחים אגרסיביות ומלחמות, תקביל להתנהגותם הרבה פעמים בעיית שינה, מצב הלחימה שקיים בתוכם לא יאפשר להם שחרור מלא ומוחלט וויתור ורגיעה מוחלטת. גם ילדים בעלי נטייה לרגישות יתר מערכת העצבים שלהם קולטת כול דבר ומזועזעת מכל דבר גם הם יפתחו תסמינים בזמן שינה.

תינוקות שחווה טראומה בלידה ממצב של התכרבלות חום ואהבה ללא תנאי למצב של להיות חשופים ופגיעים מחוץ לרחם, הלילה עבורם מתפרש כפרק זמן מאיים ובלתי צפוי ואין להם כלים להבין עדיין שהקיום שלהם בלילה מוגן ובטוח כמו הקיום בשעות היום – ילדים ששעות העירות שלהן ושיא הפעילות מתרחשת בלילה מראים דרך כך חוסר ביטחון בהורים או פחדי נטישה, הילד נשאר ער כדי לוודא שההורים לצידו.

מצבים נוספים של הפרעות שינה הם: התעוררות בקפיצה כתוצאה מרגישות יתר לרעשים, ילדים שמרטיבים ועושים צרכיהם במיטה עד לגיל מאוחר -פעמון הזעקה נוסף שמסמן קיום של פחדים מצוקות וחששות שמלוות את הילד.

תופעות של הליכה, דיבור, צעקות, צחוק מתוך שינה חלומות מטרידים שחוזרים על עצמם יכולים לנבוע ממצבי הרעלה בהן הילד לוקה- הרעלה של מתכות ממי השתייה או ממאכלים, הרעלה של מתכות מהאוויר, הרעלה של קופאין מאכילת שוקולד, קולה, שוקו, הרעלה של צבעי טעם וריח או מהורמונים ואנטיביוטיקה שהילד מקבל דרך אכילת בשר עוף, דגים ומוצרי חלב, רגישות לגלוטן שגורמת לגזים כאבים וחוסר נוחות במערכת העיכול. ומשפיע על השינה בפרט אם אכל הילד בשעות הערב והלילה.

אצל ילדים מבוגרים יותר בעיות של תולעים שמצטברים במערכת העיכול של הילד כתוצאה מאכילה של בשר/עוף/דגים שאינם מבושלים היטב או מאכילת דגים חיים כמו בסושי למשל. אכילה מאוחרת בשעות הערב המאוחרות, גם היא יכולה לגרום לשינה לא תקינה במיוחד אם המאכל הוא מתוק או שומני שמקשה על הכבד וגורם לעיכול קשה להתרחש בשעות הלילה וכתוצאה מכך לערנות.

יכול להיות שחסר לילדיכם ויטמינים?

חוסר בויטמינים שתומכים במערכת העצבים כמו משפחת ויטמין B תשפיע גם היא על מערכת העצבים וכתוצאה מכך יכולה לנבוע רגישות יתר לרעש, חלומות רעים גם הם יגרמו הרבה פעמים ממזון רעיל ולא בריא שנאכל באותו יום. טיב החומרים שמרכיבים את המזון יקבע מה נחלום בלילה בין אם אלו חלומות סיוטים או חלומות נעימים.

קרינה שהילד ישן איתה בחדרו של פלאפון פתוח כל הלילה חשיפה לקרינה רבה במשך שעות דרך צפייה מרובה בטלוויזיה או ישיבה מרובה מול מחשב יכולים לשבש את מהלך התקין של השינה, וכמובן שגם טראומות שונות אותן הילד חווה באותו יום בגן בלימודים בבית הספר שנשארות חקוקות בזיכרון ומופיעות בלילה בהגדלה.

כול חוויה, החל מחוויה של מריבה וויכוח אהבה נכזבת מבחן מפחיד חוויה מינית יכולה להיחקק ולמחזר את עצמה בשעות הלילה, או סיבה ממשית שהולכת להתרחש אם הילד מאוד רגיש לנושא המבחנים יהיה לו קושי להירדם לילה לפני בחינה או סיוטי לגבי התוצאות האפשריות של הבחינה תלוי כמובן עד כמה הצפייה ממנו לקבל תמיד מצוינים תמיד מתרחשת, ניתן לראות אם כך שנושא השינה הוא נושא מורכב וכול בעיה בתחום צריכה להיחקר לעומק לפני הסקת מסקנה אחת.

שמירה על שיווי משקל ואיזון בכל מערכות הגוף והנפש תתבטא בשינה רגוע המשכית בהירדמות מהירה וביקיצה קלה, וכמובן חלומות נעימים, בשיטת ההומיאופתיה נתן קיימת תשובה למצבים רבים של סוגי הפרעות בשינה, התיקון ההומיאופתי בדרך כלל על ילדים ונוער משפיע יחסית מהר, והתוצאה תיראה בשינה.

טיפול הומיאופתי להפרעות שינה

ההומיאופתיה מתייחסת לכול האספקטים של חייו של הפעול הילד והבוגר, היא חוקרת כל נקודה בחייו ונותנת מקום ודגש לכל דבר יוצא דופן וייחודי בדרך החשיבה רגש ראיה והתנהגות של הילד כמו גם תשומת לב לתזונה שלו ולהרגלים של אכילה שינה רחצה ואפילו לחלומות של הלילה יש משמעות רבה.

הילד אם כך מקבל בתהליך ההומיאופתי תשומת לב לכל מערכת החיים הסובבת אותו ולכל הפרעה שקיימת בחייו החל מבעיות תקשורת לימוד התנהגות רגישות בעיות במשפחה אם חברים אם מורים או בעיות בהתפתחות, כל בעיה משמשת כראי כסימפטום למשהו עמוק יותר שקורה לילד שממנו כמו גזע של עץ מסתעפות כול שאר הבעיות, ותוך כדי הירידה לשורש העניין ההומיאופתיה תיתן פתרון לרוב למספר בעיות שקיימות בילד באותו זמן, למשל: ילד בן שנתיים שמגיע עם הפרעה קשה בשינה הוא מתעורר בבכי מספר פעמים בלילה כמו מתוך חלום מפחיד, ובמשך היום הוא חסר מנוחה עצבני ונוטה לבכות מכול הערה קטנה, נעלב בקלות, פוחד מאנשים זרים ולא אוהב לצאת מהבית רוצה להישאר בבית כמה שיותר, הולך אחרי אימא שלו בבית לכול מקום שהיא הולכת אפילו לשירותים.

ניתן לראות שהילד מרגיש מאוד לא מוגן ולא רגוע מהאפשרות של פרידה מהוריו במיוחד מאימו, רמדי הומיאופתית העשויה מטיפות לרוב אותן לוקחים פעם ביום לפני השינה שמותאמת לבעיה שלו תגרום לו תוך שבוע עד חודש ימים לישון יותר ברציפות. להפסיק ללכת אחרי אימו לכול מקום, להתעניין גם ביציאה מחוץ לבית, ולהפסיק לפחד מזרים, השינוי יבוא מהמקום בו יחול תיקון של שורש הבעיה הרוחנית הנשמתי שהציקה לילד, לא ברובד של הגוף וגם לא ברובד של הנפש אלא ברובד יותר עמוק.

ההורה בדרך כלל יחזור מופתע מהתוצאה ומהיכולת לישון לילה רצוף ללא צורך לקום עבור הילד כל שעה, להורים הסקפטיים יש עבורכם בשורה יפה, בהומיאופתיה לא צריך להאמין, הרמדי -האלמנט מהטבע ההומיאופתי יעבוד אם הוא מדויק עבור הילד שלכם גם אם לא תאמינו בשיטה. ליל מנוחה הוא תוצאה ודאית לרוב בהומיאופתיה.
קרדיט: ד"ר -.
לרשימת מטפלים בהומיאפתיה והמלצות לחצו על הקישור.

Back to top button