אוכל בריארפואה משלימה

דלעת – ערכים תזונתיים ויתרונות בריאותיים

זה מה שיקרה לגוף שלכם אם תוסיפו דלעת לתפריט היומי שלכם. מדהים!

מעט על דלעת:

המילה Cucurbita כפי הנראה מוצאה מהמילה הפרסית Kharbuza שמשמעה אבטיח והמילה Moschata פרושה ריחני. השם המדעי של משפחת הדלועים נקרא: Cucurbitaceae. באנגלית היא נקראת squash ותורגמה משפת האנדיאנים של מסצ'וסט שכינוה Askutasquash "הפרי שנאכל לא מבושל", בניגוד למנהג הרווח בימנו לבשל את הירק. השם האנגלי הנוסף Pumkins נגזר מהמילה הצרפתית Pompion שפרושו: בושל בשמש.

מוצא הדלעת מאזור למרגלות הרי האנדים ומשם היא התפשטה לצפון ולדרום אמריקה. כאשר קולומבוס נחת באי הודו המערביים הילידים המקומיים גידלו את הדלועים כחלק מהתזונה שלהם. כיום נהוג לאכול דלעת בחג ההודיה באמריקה משום שהאינדיאנים לימדו את המתיישבים הראשונים לגדל דלעת ותירס וכך הצילו אותם מרעב.

דלעת – ויטמינים, מינרלים וערכים תזונתיים:

גרעיני הדלעת מכילים מינרלים וערכים תזונתיים גבוהים. 100 גרם מכילים 30 אחוז חלבון ובעיקר חומצה אמינית חיונית בשם ליזין. כ 50 אחוז חומצות שומן רב בלתי רוויות וכמות גבוהה של אבץ, ברזל, וויטמיני B. אכילת גרעינים לבנים מומלצת במצבי אנמיה, אסתמה וכן הם טובים לחיזוק הזיכרון תכולת האבץ הגבוהה מחזקת את המערכת החיסונית, השיער והציפורניים ומומלצת לטיפול בתולעים. ריבוי חומצות השומן הרב בלתי רוויות עוזר לאיזון המערכת ההורמונאלית, וטוב לסובלים מבעיות לב וכולסטרול. האכילה של הגרעינים מומלצת לילדים ולנשים מניקות ובהריון.

דלעת – יתרונות בריאותיים:

  • לתולעים במעיים: כותשים גרעינים מערבבים בדבש ואוכלים שלוש כפות ביום. תכולת האבץ הגבוהה הורגת את התולעים.
  • לאבנים ודלקת בכיס המרה: מועכים כפית מתפקעת של גרעיני דלעת מערבבים בתה בולדו, או תה משן הארי ושותים שלוש כוסות ביום.
  • לחיזוק שרירי שלפוחית השתן: יש ליטול 3 כפיות גדושות ביום,או יותר. לגרעיני הדלעת ערך גבוה של 541 ק"ק למאה גרם.
  • פרוסטטה מוגדלת: לאכול 6-3 כפות גרעינים ביום. הגרעינים מכילים כמות גבוהה יחסית של אבץ. האבץ מסייע למנוע את הגידול של בלוטת הערמונית.
  • חיזוק מערכת החיסון: לאכול 6-3 כפות גרעינים ביום. האבץ מחזק את בלוטת התימוס ועוזר לה לייצר לימפוציטים.
  • חיזוק השיער והציפורניים: לאכול 6-3 כפות גרעיני דלעת ביום.

ליצירת קשר ופרטים מלאים על הלל לרנר

Back to top button