ארומתרפיהרפואה משלימה

שימוש ביתי בארומתרפיה

ארומתרפיה הינה תורת השמנים, טיפול באמצעות שמנים אתריים.

ארומתרפיה הינה תורת השמנים, טיפול באמצעות שמנים אתריים.
גל החזרה של העולם המערבי לטבע ולמוצרים טבעיים העלה את המודעות לשמנים אתריים, וכיום אפשר למצוא בכל מקום שמנים אתריים למכירה וחומר רב לקריאה בספרות ובאינטרנט. כמו בכל דבר אחר, מה שיכול להועיל בתנאים מסוימים, יכול להזיק בשימוש לא נכון, ולכן צריך לזכור שלמרות שהשמנים הם "טבעיים", לטבע כוחות חזקים, ויש ללמוד היטב את השימוש בשמן ולפעול לפי ההוראות.

כללי עבודה עם שמנים אתריים
יש לשמור את השמן בתנאים אופטימיים, סגור, במקום חשוך ולא חשוף לאור חזק או לקרינה. השמנים דליקים ואין להדליק אש ליד, כמו כן השמנים רעילים, ויש לשמור הרחק מילדים.
כאשר עובדים עם השמן בכל אחת מצורות העבודה, אין לעבור על המינון המומלץ ללא הדרכה של איש מקצוע.

דרכי שימוש בשמנים אתריים:
-מבער
מבער הינו הדרך הפשוטה והנוחה להשתמש בשמנים. את המבער ממלאים במים חמים ומטפטפים במקום המיועד מספר טיפות מהשמן הנבחר. בחלקו התחתון של המבער מדליקים נר חימום. הנר מחמם את המים עם השמן, והמבער מפיץ ריח נעים.

שמנים מומלצים למבער הם:
לבנדר – אשר יוצר רגיעה ושלווה.
ברגמוט – עושה מצב רוח טוב.
גרניום – תורם לתחושת רעננות ומרחיק יתושים.
אקליפטוס לימוני – פותח את דרכי הנשימה וקוטל חיידקים ווירוסים.

חשוב להשגיח על המבער ולבדוק האם יש צורך להוסיף מים, וכמובן אין להשאיר את הנר דולק ללא השגחה.

אמבט-
ניתן להוסיף שמנים אתריים לאמבט. על כף גדושה של מלח (אמבט או אנגלי) נוסיף 5 טיפות שמן אתרי. ניתן להמיר את המלח בדבש ולעשות אמבט דבש, אשר מזין את העור. נמיר את כף המלח בשלוש כפות דבש וחמש טיפות שמן אתרי.

-עיסוי
על כל כף של שמן בסיס מכבישה קרה (לשמל שמן שקדים מתוקים, זרעי ענבים, שומשום, נבט חיטה ועוד), נוסיף 1-2 טיפות של שמן אתרי.

בהנאה ובהצלחה.

Back to top button