טיפולים ברפואה משלימהרפואה משלימהרפלקסולוגיה

טיפולי רפלקסולוגיה -הכל על טיפולי רפלקסולוגיה

רפלקסולוגיה היא שיטה לאבחון וטיפול בבעיות ותופעות פיסיות, אנרגטיות ורגשיות-מנטליות.

מבוא לרפלקסולוגיה

רפלקסולוגיה היא שיטה לאבחון וטיפול בבעיות ותופעות פיסיות, אנרגטיות ורגשיות-מנטליות. יש האומרים כי מקור השם רפלקסולוגיה מהמילה השתקפות. העיקרון המנחה את תורת הרפלקסולוגיה הוא שלכל איבר בגוף, קיימת נקודה מקבילה בכפות הרגליים ולחיצה או עיסוי או טיפול בנקודה הנכונה בכף הרגל, תשפיע על האיבר המקביל בגוף.

זוהי שיטה עתיקה ביותר, הוראות וציורים שמנחים איך וכיצד לטפל בכפות הרגליים התגלו כבר בציורי קיר במצרים העתיקה. כמו כן הטיפול הרפלקסולוגי היה נפוץ מאוד בהודו והשימוש בהליכה על משטחים לא ישרים וחול היוו חלק מהטיפול שהיה מקובל בתרבויות רבות. כאשר גילתה האנושות את הנעליים, נותק הקשר הישיר שלנו עם הקרקע ועם האנרגיות שהיא מעבירה לגוף וכמו כן העיסוי הישיר שכפות הרגליים קיבלו מהליכה בטבע נפסק.

בראשית המאה העשרים, בשנת 1913 הובאה רפלקסולוגיה לעולם המערבי ע"י ד"ר פיצג'רלד, רופא אמריקאי, שהשתמש ב"תראפיית אזור" לשכך כאבים במספר מקומות בגוף. בתחילה עולם הרפואה לא קיבל את תאוריית הרפלקסולוגיה אך לאחר מספר שנים, עם גידול במספר המטפלים שמצאו בשיטה יעילות גבוהה תורת הרפלקסולוגיה החלה לשמש כרפואה משלימה ובשנים האחרונות היא תופסת מקום נכבד גם בטיפול לבעיות פיסיות, כטיפול מונע לבעיות גיל המעבר ובעיות מנטליות.
טיפול רפלקסולוגי מתאים לבעיות רבות ומגוונות כגון: בעיות בדרכי הנשימה, מערכת השתן, טיפול בדכאונות, חרדות, ,מתחים, עייפות כרונית, כאבי פרקים, כאבי גב, גפיים ועוד.

כיצד מתבצע טיפול רפלקסולוגי?

טיפול רפלקסולוגי נעשה כאשר המטופל בדרך כלל בתנוחת שכיבה נוחה, בלבוש מלא. הטיפול נעשה באמצעות עיסוי ולחיצות בנקודות המייצגות את האיברים בגוף המטופל, כך משתחררות חסימות אנרגטיות והגוף יכול להרפא.
הטיפול ברפלקסולוגיה אורך בין חצי שעה לשעה כאשר משך הזמן ונקודות הלחיצה משתנות בין מטופל למטופל. המטפל יפעיל לחץ, מתיחה ושחרור על כל כף הרגל כאשר הוא ישתמש בתנועות מתודיות לשחרור הלחצים ואיזון הגוף. לאחר הטיפול המטופל ירגיש תחושת נינוחות, לאחר מספר טיפולים מדווחים מטופלים רבים על שיפור בריכוז, ירידה במתח ובלחצים ובשיפור בעיות תפקוד שסבלו מהם.
קיימים מטפלים הנעזרים במהלך הטיפול גם בשמנים, הדעות חלוקות על יעילות השימשו בשמנים והטיפול המסורתי הוא ללא שמנים.

שילוב טיפולי רפלקסולוגיה

כיום ישנם מטפלים רבים המשלבים את הטיפול הרפלקסולוגי בטיפול משולב להרגעה ואיזון הגוף והנפש, מטפלים רבים נעזרים בקריסטלים לאיזון, מדיטציות, עיסוי שוודי וטכניקות אנרגטיות כגון הילינג, שיאצו וריפוי בצבעים (אורה-סומא) בכדי להשלים את הטיפול הרפלקסולוגי ולהאריך את תקופת השפעתו.

Back to top button