טיפולים ברפואה משלימהרפואה משלימה

שיטת איזון המוח – (מטמורפיק)

תמציתה של השיטה גורסת כי המגע העדין והחם, הריתמי והמעוגל, משפיע על רפלקסים ואינסטינקטים עמוקים ביותר.

שיטת איזון המוח פותחה בשנות ה-80 המוקדמות על-ידי פסיכולוג בריטי כענף נפרד שהתפתח כטיפול ברפואה משלימה מתוך הרפלקסולוגיה של כף היד/רגל!
העבודה נעשית בכפות הרגליים, בשיטת עיסוי עדינה הזורמת בקצב ריתמי מאוזן, ותנועות מעוגלות. העיסוי נעשה אל ועל אזורים המייצגים את המוח, מערכת העצבים המרכזית, מערכת העצבים ההיקפית, ומערכת המינית.

תמציתה של השיטה גורסת כי המגע העדין והחם, הריתמי והמעוגל, משפיע על רפלקסים ואינסטינקטים עמוקים ביותר "הנושאים" את המטופל אל תקופת העוברות והינקות, רצפטורים, במוח משדרים אל מרכזים "רדומים" וגורמים לעליית תחושות ייחודיות הגורמות להרגשת סיפוק והנאה. כמו כן משתחררים הורמונים שלהם השפעה על תחושת ביטחון מרגיעה ומאזנת.

תחושות של שלווה, ביטחון, אהבה וחום עוברות במרכזי המוח "הפגועים" ומשדרות אל מרכזי הרגשות הריגושים והתחושות. התוצאות = (כמובן בתהליך הדרגתי).
– מתחים ורמות חרדה יורדים.
– רמת הקשב, הריכוז והלמידה עולים בהדרגה ובעקבות כך- משתפרים בהדרגה גם רמות הזעם והאגרסיה!

שיטת איזון המוח היא שיטה טיפולית המותאמת לאיזון ושיפור במצבים הבאים:
1. טיפול טבעי בבעיות קשב וריכוז.
2. טיפול טבעי להורדת מצבי לחץ ומתח שונים.
3. גריות יתר וחוסר מנוחה.
4. טיפול בבעיות שינה / הפרעות שינה, ועירות.
5. ביטויי פחדים, חרדות ותחושות איום.
6. נטיות למצבי-רוח עולים/ יורדים.
7. תוקפנות ואלימות מילולית ופיסית.
8. מצבי התנהגות חריגים.
9. מחלות הבאות על רקע פסיכוסומטי.
10. טיפול בפוביות שונות כגון: פחדי טיסה, צלילה, מקומות סגורים ועוד…
11. הרגעת כאבים שונים.

היות וזה טיפול ה"עובד" עם הגוף ותהליכיו, יש בדרך כלל תקופות של ריאקציות (תגובות), בייחוד לאחר הטיפולים הראשוניים (כמו בכי, התפרצויות, היפראקטיביות מרוכזות, יכולות להופיע גם תגובות פיסיות של כאבים בגוף או בראש) או תקופות של הטבה ואחר כך נסיגה.
אין להיבהל מתגובות אל ו- יש לתת להן להופיע ולחלוף, להיפך זו ההוכחה שהגוף/מוח/נפש "עובדים" ומייצרים תהליכים טבעיים של טיפול ותגובה, ויש להניח להם לקרות בדרך להטבה!

Back to top button