שיטת מוח אחד לשיפור למידה וריכוז
10 תרגילים לשיפור יכולת הלמידה בעזרת שיטת מוח אחד.
יוסי גולד ריכז עבורכם 10 תרגילים לשיפור יכולת הלמידה בעזרת שיטת מוח אחד. בשיטת מוח אחד נעזרים בתרגילים שונים על מנת לאזן, לשחרר, וללכת הלאה בחיים.
אין בתרגילים שיוזכרו בהמשך "פטנט" לשחרור כל המתחים. על פי שיטת מוח אחד יש לעבוד ולשחרר את המתח הרגשי הבסיסי על מנת שנוכל להתקדם בחיים.
כשמטפלים במוח אחד, חוץ מהתרגילים, יש לעבוד בתהליך עבודה הרגיל, כלומר, לאבחן את המתח הרגשי, לבדוק דפוסי התנהגות, וברומטר התנהגותי, לבדוק את הגיל שבו ארע האירוע או החסימה המדוברת ולשחרר את המתח משם. תוך כדי מציאת כל אלו אנו משחררים מתח רגשי וחסימות דרך תרגילים פיזיים. חלק מתרגילים אלו אזכיר כאן.
טוב לתרגל תרגילים אלו, ועוד יותר טוב לשחרר מתח רגשי. בדרך כלל נבדוק כל אדם שאיתו נעבוד ונתאים את התרגילים אישית לכל אחד.
להלן רשימה של כמה תרגילים:
איזון אנרגיות:
שים יד אחת על הטבור ויד שנייה על עצם הבריח (או שלוש אצבעות על נקודת K-27) ועסה בעדינות למשך כחצי דקה תוך נשימות עמוקות ואיטיות, אפשר להחליף ידיים.
תרגיל זה עוזר באיזון אנרגיות ולהרגיע את הגוף.
אחיזה קדמית אחורית:
אחוז יד אחת על המצח ויד שנייה מאחורי הגולגולת + נשימות עמוקות ואיטיות. אפשר לצרף החזקת נשימה למשך זמן מה.
יעיל להרגעה של האדם, הפעלת המוח הקדמי, ריכוז וזיכרון. עוזר להירדם ולישון ברוגע.
ציור בשתי ידיים:
לצייר בשתי ידיים בו זמנית עיגולים. (לחזור על אותו עיגול הרבה פעמים, רצוי להגביר מהירות) אפשר גם לצייר ציור בשתי ידיים.
תרגיל זה טוב להפעלת שתי אונות המוח בו זמנית, ולהפעיל גם את האונה החלופית.
שמונה שוכב:
לצייר שמונה שוכב- צורת האין סוף. באוויר ועל דף. ביד הדומיננטית ביד השנייה ובשתי הידיים ביחד. העיניים עוקבות אחרי תנועת היד.
טוב לפעולת חציית קו האמצע במוח דרך תרגול גופני.
אפשר, להקלה, לצייר את השמונה הראשוני בשני צבעים משמאל יורד לכיוון האמצע ועולה לצד ימין בצבע אחד, ומשמאל עולה עד קו האמצע ויורד לכיוון צד ימין בצבע השני. זה עוזר למי שמתקשה. כן אפשר לצייר על הרצפה שמונה גדול עם שני צבעים וללכת, לרוץ, להסיע משהו סביב השמונה.
הליכה בהצלבה:
להביא יד לרגל נגדית ואחר יד שנייה לרגל ראשונה ללכת (אפשר במקום) בתנועה חוזרת ונשנית. רצוי לאט לאט להגביר את הקצב.
טוב לחציית קו האמצע במוח והפעלת שתי אונות המוח בו זמנית.
למי שמתקשה אפשר לשים מדבקות או קוקיות לשיער בשני צבעים ביד ורגל נגדית באותו הצבע.
הליכה אין סופית:
ללכת סביב שני כיסאות בצרוף הליכה בהצלבה בצורת שמונה. אפשר להוסיף שירה, זמזום, לשיר עם טייפ, א,ב, לספור וכו'.
עוזר להפעיל את המוח נכון וברוגע כך שהמשימה שאנו מתקשים בה תזרום בקלות רבה.
לגיוון אפשר מידי פעם להוסיף עוד כיסא זה מבדר ומהנה וכך הילדים יעשו את התרגיל בכיף.
לשתות מים:
גופינו מורכב בעיקר ממים יותר משבעים אחוז. המים עוזרים לשחרר רעלים ולהפיג מתח. ככל שיש יותר מתח ומצטברים יותר רעלים בגוף כמות המים שהגוף צורך גדלה.
לצייר שמונה שוכב:
על מקום פצע וכאב לצייר שמונה שוכב הרבה פעמים לא צריכים לגעת במקום הכואב. תרגיל "מוזר" זה עוזר מאד להפיג את הכאב. שווה לנסות בלי הסברים פשוט לנסות ותיווכחו ב"קסם". במכה חזקה או "פנס" רצוי לחזור על זה הרבה פעמים. זה פותר את הכאב, לא מתקן את השבר, לכן, עדיין אם יש צורך בהתערבות רפואית לבקש אותה.
מקום כואב+ מצח:
להחזיק יד אחת על מקום הכאב ויד שנייה על המצח. באחיזה מסוג זה אנו מעבירים את אנרגית הריפוי מהמצח למקום ומשחררים מתח.
תימוס:
לטפוח על בלוטת התימוס – חזה עליון על מנת לעודד את המערכת החיסונית של הגוף. שוב, אין הסבר פשוט לנסות. תנועה שכבר השבטים הקדומים באפריקה (וקופי האדם…) למדו לבצע.
הצעתי כאן כמה תרגילים ששווה לנסות טוב לפני כל מבחן או במצבים משתנים. כל האמור מעלה אינו בא במקום טיפול רפואי, וכן גם לא במקום מפגש עבודה במוח אחד שיעזור להגיע לשורש הבעיה ולשחרר משם. אבל בינתיים תרגילים אלו יתנו הקלה ומרגוע לנפש.
חשוב שתרגילים אלו יתבצעו ב"כיף" ביחד, בחברה, עם מוזיקה, ובהנאה רבה. לילדינו ולנו יש מספיק (יותר מדי) מטלות מעיקות, ואין הכוונה בתרגילים אלו להוסיף עוד על ה"צריך". בכיף אפשר להגיע רחוק.
נסו ותיהנו.
ליצירת קשר ופרטים מלאים על יוסי גולד