פרחי באךרפואה משלימה

איזון הצ'אקרה שישית – העין השלישית בעזרת פרחי באך

פרחי באך יכולים לעזור לנו לא רק במצבים נפשיים, אלא גם לאזן את הצא'קרות. בואו ללמוד איך לאזן את הצ'אקרה השישית הממוקמת באזור האף

הצ'אקרה השישית ממוקמת מעל לגג מערת האף, באזור בלוטת יותרת המוח – ההיפופיזה.
ההיפופיזה היא בלוטה אנדוקרינית המייצרת ואוגרת הורמונים. ההיפופיזה מווסתת את פעולתן של רוב הבלוטות האנדוקריניות ההיקפיות בגוף. ההיפופיזה בנוייה משני חלקים: אנדוהיפופיזה (האונה הקדמית והאמצעית) ונוירוהיפופיזה (האונה האחורית). שני חלקיה של הבלוטה מפרישים סוגים שונים של הורמונים, בעלי תפקידים שונים, למשל, הורמון הגדילה.

בצ'אקרה השישית מסתובבת אנרגיה אוורירית מאד ושמימית – היות והיא קרובה לכתר היא ניזונה מהאנרגיות השמימיות והיאנגיות והיות והיא רחוקה מהשורש, האנרגיה הנקבית שמגיעה אליה כבר מזוקקת ומעודנת.

צבעה של האנרגיה סגלגל.
העין השלישית בד"כ מפותחת די הצורך אצל כולם. הצ'אקרה השישית אחראית על הראייה הפיזית, הראיה המנטלית והראייה העל טבעית. אדם שפיתח את המרכז הזה בעצם חיבר מודע ותת מודע והגיע לרמה גבוהה מאד ביצירת מציאות מכוונת. העין השלישית אחרית לדמיון ולאינטואיציה – יצירת מציאות מתחילה ביכולת לדמיין או לשלוט בדמיון.

הטיפוס ההיפופיזי
מבנה גוף – מראה פנים צעיר, מבנה ראש גדול, מצח גבוה ובולט. לגבר הופעה נערית, כתפיים שמוטות, חזה שקוע, שרירים רפויים, הכרס מעט גבוהה.
לאישה חזה קטן, כתפיים מעוגלות, ברכיים מעוגלות, בטן רפויה ועגולה, גבות מלאות ותפוחות.

היד ההיפופיזית- היד החרוטית- היד הקונית- היד הנשית
כף היד צורתה כצורת חרוט- רחבה בבסיסה והולכת ומתחדדת לכיוון קצות האצבעות. האצבעות חרוטיות ועגולות, דקות ובעלות קצוות עגולים. בד"כ היד מאופיינת באצבעות ארוכות ורגישות מאד, אצבעות ישרות וחלקות. ציפורניים ארוכות ואף צורתן כצורת חרוט. יד נשית ויפה, מרקם העור אלסטי ולבן. בד"כ היד רכה והאצבעות מחודדות וארוכות. ברכותה מתבטאות עצלותו ופינוקו של הטיפוס. לעיתים מופיעה יד זו כשהיא קשה ויציבה ואז גדלה האפשרות שהיא תביא את רעיונותיה לידי עשייה ויתר התעמקות.

הטיפוס ההיפופיזי מבנה האישיות:
חיובי- רגשן, רומנטי, אינטואיטיבי, אוהב חברה, יכולות תקשור ויחסי ציבור טובים מאד, טביעת עין טובה, תפיסה מהירה בלימודים, נמשך לפסגת הפירמידה. איש חברה ושיחה מעולה, מקובל מאד בחברה.

אינטליגנציה גבוהה, אינטואיציה מפותחת, זרימה חזקה של אנרגיה בכפות הידיים, דחף חזק ללימודים, מתרחק מהעולם החומרי, בז למסחר ולממון, חלש ביצרים, קרוב לעולם הרגשי.

שלילי- אימפולסיבי, הפכפך, שונא שיגרה, קשה לו להיות לבד, חסר התמדה, לא נאמן, חי את השעה. מתאהב בקלות, מחפש חום ואהבה לוהטת, עצלן ומפונק. סובל מתנודות קיצוניות במצבי הרוח, נטיות אובדניות, חוסר מימוש וביצוע, חוסן גופני ירוד.

פתולוגיות שכיחות:
חיסוניות ירודה, השמנת יתר וזלילה או חוסר תיאבון והרזיית יתר. חוסר ריכוז וזיכרון חלש, אפטיה ודיכאונות. הפרעות במחזור החודשי, אנורקסיה, אימפוטנציה, הפרעות הורמונאליות קשות.

פרחי באך לאיזון הצ'אקרה השלישית:
היות ואני מאמינה שהאיזון של הגוף האנרגטי והרגשי מתחילה מלמטה למעלה- עבודה על השורש בפרט ועל שלוש הצ'אקרות התחתונות בכלל תשרה איזון בצינור האנרגטי כולו.

ישנן תמציות ספורות שעובדות באזור הראש וקשה מאד לדייק תמצית אחת פר צ'אקרה היות והצ'אקרות בראש קרובות מאד האחת לשנייה.
התמציות שעובדות באזור הראש הינן: WHITE CHESNUT- משקיטה את המינד.

CLEMATIS- מקרקעת: מבחינה אנרגטית מורידה אנרגיה מהראש למטה וכך קשורה פעמים רבות בטיפולי פוריות בפרט וחוסר מימוש והגשמה בכלל.

CHESNUT BUD- במצבים בהם האינטואיציה לא ממומשת ואין למידה. לפעמים אני מצרפת את התמצית הזו לתמציות נוספות שהן בבחינת דפוס בכדי להגביר את כמות ההבנות במינד לדפוס המסוים.

כמו כן, מהפתלוגיות של הטיפוס ההיפופיזי הנזכרות למעלה אפשר להבחין בחוסר במרכז, לכן גם התמציות הבאות רלוונטיות רק שהשורש שלהן בצ'אקרה שנייה: WILD OAT, CERATO, SCLERANTHUS.

ליצירת קשר ופרטים מלאים על ד"ר יעל בן ציון N.D

Back to top button