פרחי באךרפואה משלימה

פרחי באך

התרפיה באמצעות פרחי באך, היא בין הכלים היעילים ליצירת הרמוניה והדברות בין האישיות לנשמה.

"אין החלמה מלאה ללא שינוי בהשקפה ובגישה, רגיעה מלאה של הנפש והאושר הפנימי". ד"ר באך.

סדרת פרחי באך כוללת 38 תמציות המופקות מפרחי בר, עצים או שיחים (תמצית אחת בלבד ממי מעין) המטפלות במצבים רגשיים לא רצויים כמו: לחץ, מתח, פחד, חרדה, בדידות, חוסר ביטחון, חוסר עניין בנעשה, דאגה מופרזת לאחרים, רגישות יתר, ייאוש או דיכאון, עייפות נפשית ועוד…

ד"ר באך נולד בלונדון שבאנגליה בשנת 1886. במקצועו היה רופא שהתמחה בתחום ההומיאופתיה. הוא גילה שבע תרופות הומיאופתיות שהוכנסו בפארמקולוגיה של ההומיאופתיה הבינלאומית. בשנת 1930 הוא נטש את מרפאתו כדי להקדיש את זמנו למחקר בתרפיית פרחי באך, שהן גולת הכותרת של ההומיאופתיה.

התמציות אינן תרופה, אך ביכולתן לרפא.
התרפיה באמצעות פרחי באך, היא בין הכלים היעילים ליצירת הרמוניה והדברות בין האישיות לנשמה. העזרה כאמור ניתנת להתמודדות במצבי לחץ, חרדה, בניית בטחון עצמי, שיפור יכולות אישיות, וריפוי מחלות פיזיות. על פי גישתו של ד"ר אדווארד באך אין לטפל בסימפטום של מחלה פיזית אלא באדם עצמו, ברגשותיו ומחשבותיו. המחלה היא רק סימפטום חיצוני לחוסר איזון נפשי. כך שהתמציות פועלות מבחינה ריגשית מחשבתית ותורמות לחשיבה חיובית והרגשה טובה, שחרור פחד ,כעס ודאגה ועצם השחרור מחזק את המערכת החיסונית ומאפשר לגופנו להתמודד טוב יותר עם מחלות, לחצים וקשיים מחיי היומיום ומחזיר לנו את האיזון ואת התחושה ההרמונית המאפשרים לנו לחיות חיים רגועים ושלווים יותר וללא מחלות. ולממש את הפוטנציאל החיובי הטמון בנו.

ד"ר באך האמין שמצבו הטבעי של האדם הוא מצב של בריאות, ושמחלות מצביעות על מצב של תקיעות או קונפליקט הגוף מגיב בכאב פיזי ומחלה למצוקה נפשית. אם ניישב את הקונפליקט,או נשחרר את המצב שגורם לתקיעות, המחלה תתפוגג. ד"ר באך כותב "רפא את האדם ולא את המחלה. בדוק מי האיש העומד לפניך" פרחי באך הן כלי חשוב לריפוי הם עוזרים להוציא את הפוטנציאל הגלום באדם מן הכוח אל הפועל, לשחרר כאב ולהגיע לריפוי מלא, ומימוש הפוטנציאל החיובי. גם על פי היהדות יש חשיבות עליונה למה שהאדם מרגיש לבריאות גופו. אומר רבי נחמן מברסלב "כל החוליים הבאים על האדם, כולם באים מקלקול השמחה", "העצבות מחמת פגעי ומקרי הזמן" הדאגות המצוקות, המתח, מערכות יחסים, בעיות כלכליות וכו' גורמים לצער הגורם למחלות.

התגובה למצב דומה שונה מאדם לאדם. אנו יכולים לאבחן שני אנשים שסובלים מבעיה דומה לדוגמא: פריחה בגוף, הטיפול יהיה שונה מאדם אחד לחברו (למרות שלשניהם סימפטום דומה) כיון שעל פי שיטת באך הפריחה היא רק סימפטום למשהו ריגשי עמוק ופנימי והוא הגורם לתופעת הפריחה. יתכן שאצל אחד הפריחה היא ביטוי לצער עמוק ועוגמת נפש ואצל האחר זהו ביטוי לכעס ושנאה מודחקים. כך שהבעיה האמיתית אינה הכאב והמחלה, אלא הגורם הפנימי, הרגשי לבעיה. הטיפול אם כן יהיה בצד הריגשי שהוא שורש הבעיה.

ההרגשה תשתפר אי"ה, תחוש ברגשות חיוביים הנכנסים אל ליבך, לאחר שיחרור הרגשות השליליים. לדוגמא: כשקיימת שנאה אין מקום לכניסת האהבה, כשהטינה נמצאת אין מקום לכניסת רחמים ועדינות (כלפי אדם מסויים), יתכן שתחוש רגשות חיוביים כלפי אחרים. תחושת הלחץ תתחלף בתחושת נינוחות, הפחד יתחלף באומץ לב, ביטחון עצמי יכבוש רגשי נחיתות… למרות תחושת השיפור מומלץ ליטול בקבוק נוסף על מנת לשחרר ברובד הפנימי העמוק.

אופן השימוש:
פרחי באך לנער הבקבוק לשאוב בטפטפת 4 טיפות 4 פעמים ליום – חוזק התמציות לשלושה שבועות.

לסיכום:
תמציות פרחי באך בטוחות לחלוטין לשימוש: למבוגרים, ילדים, תינוקות, נשים הרות ומניקות.
• השימוש בפרחי באך אינו ממכר או מרדים.
• אין תופעות לוואי.
• ניתן לקחת תמצית אחת או שילוב של מספר תמציות.
• ניתן לקחת את התמציות בשילוב עם כל תרופה.
• אין נזק בלקיחת מינון גבוה.
• אין נזק בלקיחת תמצית לא מתאימה.
• ביכולתן של התמציות לשחרר חסימות.
• הטיפול אינו פועל רק בזמן נטילת התמציות, אלא מטפל בשורש ומרפא.
• פרחי באך אינם משמשים תחליף לטיפול רפואי במחלה – כשמופיעים סימני מחלה יש להתייעץ עם רופא.

ישנן גישות שונות להתאמת תמצית באך למטופל.

שיטת הטיפול הייחודית שלי:
הינה שילוב בין הידע שלי, הנובע מהכשרתי כמאבחנת ומטפלת מוסמכת רב תחומית – המאפשרת התאמה מדוייקת של התמציות

במפגש הטיפולי – אני מאזינה למטופל, המתאר את הנושא עליו היה רוצה לעבוד, שומעת את הנאמר ואת מה שבין השורות.

בשלב הבא – אני נעזרת באבחון רב תחומי ובנוסף באבחון ציורים וצבעים – המאפשרים למטופל לגלות ולחשוף – את הנושא האמיתי לטיפול.

בדרך זו תמציות פרחי הבאך מותאמות באופן אישי, מדויק יעיל ושורשי לתועלת המטופל. נשתמש בפרחי באך על מנת לתקן את המצב הרגשי ונהנה אי"ה מבריאות איתנה וחיים מלאים סיפוק והגשמה.

בנוסף לתמציות הבודדות המיועדות למצבים רגשיים שונים, פיתח ד"ר באך תערובת אחת המיועדת למצבי חירום – תערובת רסקיו .

תמצית רסקיו (שפרושה – "הצלה"), נועדה בעיקר לעזרה ראשונה, בעת מצבים אקוטיים. רסקיו רמדי המכונה בישראל "המרגיע הלאומי" מכיל 5 תמציות שונות של פרחי באך שעורבבו לתערובת אחת המיועדת למצבים של טראומה, אירועים מרגשים, בשורות רעות, חוויות רגשיות חזקות של הלם, היסטריה, בהלה, זעזוע וטראומה, שכתוצאה מהם, נוצרו תופעות של חרדה פאניקה ופחדים, סחרחורות, בלבול ונטייה לעילפון, איבוד עשתונות ואיבוד שליטה עצמית, רעידות, בכי בלתי פוסק, התרגשות רבה גם בעיתות שמחה, לחצים, מתחים, דחק STRESS וכדומה. כמו כן יעיל רסקיו רמדי למצבי לחץ שונים המתפתחים לרוב אצל תלמידים לפני בחינות, טסט, ראיונות עבודה, טיסה, טיפולי שיניים, בעיות הירדמות ועוד

תמצית רסקיו, היא תמצית לעזרה ראשונה רצוי שתהיה זמינה בכל עת, למצבים רגשיים מתמשכים רצוי להתאים תרכובת של התמציות בהתאמה אישית.

Back to top button