אינדקס צמחי מרפארפואה משלימה

הל / קרדמון (elettaria cardamomum)

כל מה שצריך לדעת על צמח מרפא הל / קרדמון. תכונות וסגולות רפואיות של צמח המרפא הל / קרדמון. כיצד משתמשים בצמח זה כטיפול טבעי למגוון מצבים רגשיים ובעיות בריאותיות.

צמח הל / קרדמון: מקור, תכונות וסגולות
הצמח גדל בדרום מזרח אסיה ברכס הרי הקראוון שבין תאילנד וקמבודיה. השם carddamomum ניתן לו על ידי תאופרטוס במאה הרביעית לפנה"ס ומשמעו "גן תבלינים מר". ממצאים ארכיאולוגים מעידים שהקרדמון גודל בגנים המלכותיים של בבבל בעתיקה עוד במאה ה8 לפנה"ס. ברפואה האיורוודית שימש הצמח לטיפול בבעיות של שלפוחית השתן וקשיי עיכול.

כבר במאה הראשונה לספירה התנהל מסחר ער בקרדמון בין האימפריה הרומית להודו. הוא נחשב כמבהיר את המחשבה, מנקה ליחות ושימש לטיפול בבעיות נשימה ועיכול. הוויקינגים שגילוהו במסעותיהם להודו, נהגו לאפות עוגות בניחוח קרדמון בעת הפסטיבלים. במאה ה 13 התחדש המסחר בקרדמון בין מדינות אירופה והודו באמצעות הסוחרים הונציאנים.

ההל מכיל שמנים ארומתיים המרגיעים עוויתת במערכת העיכול, נוגדי גזים ומשפרי עיכול. בניסויים נמצא שהוא מייעל את פעולת האנזים טרפסין האחראי לפרוק חלבונים בקיבה. ההל מרגיע ומחזק את הריריות בגוף על כן משמש למערכת העיכול, הנשימה והשתן.

  • טיפול טבעי בעזרת הל / קרדמון:
    קשיי עיכול: להרתיח 2 כפיות זרעים על כוס מים 10-5 דקות. לקרר ולשתות 3 פעמים ביום חצי שעה לפני הארוחה.
  • גזים : כנ"ל.
  • חוסר תיאבון: כנ"ל.
  • יובש בפה: כנ"ל. יובש בפה נובע מהפרשת רוק מועטה. השימוש בהל מעודד ייצור רוק.
  • טיפול טבעי לדלקות בדרכי השתן: כנ"ל.
  • טיפול טבעי בשיעול עם ליחה: כנ"ל. ההל מרגיע את הריריות במערכת הנשימה ומפסיק ייצור ליחה.

– כל יעוץ / טיפול חייב להינתן בידי רופא או מטפל מוסמך ותחת פיקוחו בלבד.
ליצירת קשר ופרטים מלאים על הלל לרנר

Back to top button