רפואה משלימהרפואה סינית

כאב ברפואה סינית

הכאב מוגדר כתחושת אי- נוחות סנסורית ורגשית הנגרמת כתוצאה מדחפים עצביים המשדרים למוח על פגיעה ברקמות הגוף.

"לא הרבה אנשים מתים מכאב
אבל הרבה אנשים מתים עם כאב
והרבה יותר אנשים חיים עם כאב"

45% מהאוכלוסייה הבוגרת סובלת מכאב כרוני, קבוע או מחזורי. כיום הרפואה מחשיבה את הכאב כמחלה ולא כסימפטום כפי שהוגדר בעבר.

הכאב מוגדר כתחושת אי – נוחות סנסורית ורגשית הנגרמת כתוצאה מדחפים עצביים המשדרים למוח על פגיעה ברקמות הגוף. הכאב הינו נושא מרכזי ברפואה משום שקיומו פוגע במידה ניכרת באיכות החיים.

כאב אקוטי מוגדר ככאב בעוצמה גבוהה ויימשך עד כ-12 שבועות וכאב כרוני יימשך מעל 12 שבועות בעוצמה פחותה.

הוצאות בעבור טיפול בכאב הן היקרות ביותר למשק מבין כלל המחלות. ברפואה המערבית צורת הטיפול העיקרית לכאב הינו ע"י ניתוחים ותרופות. ניתוח זו צורה פולשנית ורצוי לשמור אותו כאמצעי מפלט אחרון, השימוש בתרופות הוא בעייתי משום שחלקם מכילים סטרואידים, המדכאים את מערכת החיסון, חלקם ממכרים ובשורה התחתונה תפקידם העיקרי הוא למנוע את הכאב ולא לטפל בשורש הבעיה.

כאב ברפואה סינית
ברפואה סינית יש פתגם ידוע שאומר: "אם יש תנועה אין כאב ואם אין תנועה יש כאב". רפואה סינית מגדירה כאב כמצב של תקיעות, בד"כ של דם ואנרגיה, בגוף. חדירה של פתוגנים חיצוניים כלחות, רוח וקור, על רקע של חולשה זמנית בגוף הן הסיבות לחוסר התנועה.

קצת דוגמאות להמחשה: הליכה ברוח ובקור יכולה לגרום לתפיסת צוואר, גב. חבלה גורמת לתקיעות מקומית ולכן כואב, שהייה באזורים לחים מגבירה כאב ,הטיפול מתבצע ע"י הנעה. הדרך המקובלת ביותר היא שימוש באחת או יותר מהדרכים הבאות: דיקור סיני, צמחי מרפא, טווינה ותזונה.

מחקרים מערביים רבים הראו שהרפואה הסינית יעילה מאד בטיפול בכאב בנוסף גילו שהחדרת מחטים סיניות לנקודות מסוימות בגוף גורמות לשחרור נוירו טרנסמיטורים מסוג סרוטונין ואנדורפינים שמשמשים כמשככי כאב טבעיים.

בחרתי לציין את הכאב כנושא נפרד מפני שהוא מרכזי בהרבה טיפולים, אבל כמובן ההתייחסות זהה לכאב ממוקד כגון: כאב ראש, מיגרנה, כאב גב, כאב צוואר, כאבי שרירים ועוד.

ליצירת קשר ופרטים מלאים על דרור וייסר

Back to top button