אורח חיים בריארפואה משלימה

תזונה נכונה לאורח חיים בריא

בכדי להגיע לנקודה בה הגוף מאוזן מבחינה בריאותית, רגשית, מחשבתית ואנרגטית כללית של הגוף, עלינו לתכנן מערך תזונתי לאורך החיים באופן יומיומי.

החיים עצמם הם תוכנית אב אחת גדולה ואישית שהנשמה בחרה בטרם הגיעה לחיות חייה כאן במימד כדור הארץ. כלומר, כל אדם בחר לעצמו את הדרך בה יחווה חוויות, בדרך בה ילמד דברים ויעבור 'שיעורים' ובדרך בה יתקן את ש'קילקל', אך בכדי שנוכל גם לתקן ולהשכיל יש צורך בהבנה שאכן, קיים בכלל שיבוש.

שיבוש זו הגדרה למצבי חולי פיזי, נפשי, מחשבתי ורוחני או לתרחיש המתנהל שלא בקלות כפי שהיינו רוצים. לעיתים שיבוש ניראה בעין פיזית ולעיתים הם בגדר תחושה, הרגשה או מחשבה פנימיים.

שיבוש מתבטא בדרכים שונות כמו: דלקת הנודדת ממקום למקום בגוף, דחק ולחץ נפשי, רעד פנימי, פחד החבוי עמוק ועד הגיעם לשיבוש פעילות תקינה של איבר או איברים בגוף המצריכים סיוע תרופתי לתפקוד תקין.

מודעות אישית לתזונה בריאה

בכדי להגיע לנקודה בה הגוף מאוזן מבחינה בריאותית, רגשית, מחשבתית ואנרגטית כללית של הגוף, עלינו לתכנן מערך תזונתי שוטף לאורך החיים באופן יומיום.

במסגרת העבודה והחיים הפרטיים לכל אדם יש יומן ותכנון אישי משלו, כך יש לנהוג כלפי הארוחות שלנו. אכילת ארוחה באופן ספונטני מביאה על הגוף שואה מאחר וכאן, יתגלו בחלוף הזמן חסרים למרכיבים איכותיים ועודפים למרכיבים מזיקי לבריאות הגוף ולמערכות פנימיות, כשההנחה הרווחת אצל רבים שאם מערכות אלה אינן ניראות הן תקינות. ההתייחסות לאיבר נובעת בעיקר כשישנו כאב או מגבלה תפקודית, אך שורש כל הבעיות היא תזונה לקויה המשבשת תפקוד האיברים והמערכות ההורמונאליות.

מודעות אישית בה ערים להלך הרוח, לאופי החיים, לתנועה החיים וזרימתם ולמערך התזונתי האישי, ניתן למצוא כיוון נכון אליו ניפנה למטרת שינוי מצב קיים ויצירת איזון משקל, איזון בריאותי ואיזון אנרגטי.

הרגלי אכילה

האוכל קיבל שם רע ויש המגדירים אותו כ"חטא", "אויב" וכן הלאה, כאשר זו טעות מחשבתית עמוקה, מפני שמרגע היוולדנו אנו צרכני מזון שמטרתו לשמר תהליכי גדילה והתפתחות תקינים כשאלה היו מסוג איכותי שסופק לנו. הגישה התזונתית הטבעית מדגישה שתינוק רך מרגע היוולדו ועד לסביבות גילאי 3-4 שונה מהגישה של ילד מעל גילאים אלו ובהמשך כבוגר, התפיסה השגויה בה 'נאכל כשנהיה רעבים', אוכל מוכן ומתועש, אוכל מהיר המוכר כג'אנק פוד ופירושו 'אוכל זבל' וככזה אינו יכול לספק את מה שתזונה איכותית יכולה לספק. תזונה מהווה צורך בסיסי קיומי ראשוני החשוב ביותר לשמירת איכות חיים, בריאות ואיזון, התעלמות מעובדה זו שגויה לחלוטין.

מילד קט נרחיק מרכיבי מזון העלולים להזיק ולסכן בריאותו, אם כך הדבר אזי מדוע לנער ובוגר זה בסדר? שורש הבעיה טמון בגישה מוטעית ביחס למזוננו. במהלך החיים יש להמשיך בהקפדה יתרה על איכותם של מרכיבי המזון מהסוג האיכותי והמזין לגוף בכדי למנוע שיבוש כלשהו והגעה לעמדת חירום ולקופות חולים, עם אותם איתותים ומיחושים שהגוף יודע במהרה להודיע עליהם כי הינו סובל. ההשפעה העיקרית והדומיננטית ביותר הנמצאת בעיקר בסוגי המזון ואיכותו.

כל מפגש ואירוע בחיינו אנו נוהגים לתכן ולתאם בקפדנות כמו: זמן הגעתו של טכנאי, זמן יציאה ללימודים או עבודה, והקפדה יתרה במידה ונרצה להגיע בזמן לנמל תעופה. כל עוד אינו קיים מיחוש במקום כלשהו בגופנו הפיזי, איננו דואגים לצרכיו האמיתיים והאיכותיים עד כי לעיתים נשמעים ביטויים כמו: 'אין לי זמן לאכול', 'שכחתי לאכול', העיסוקים המחשבתיים, החומריים, הפיננסיים מסיטים מחשבה מצורך חשוב בסיסי שעליו הגוף ורבדיו נשענים.

כללי בריאות לתזונה נכונה

תאי הגוף נבנים מאיכות הדם ואיכות זו נבנית מאיכות המזון המתקבל מויטמינים ומינרלים הקיימים בדגנים, קטניות ירקות ופירות ובכמות אדירה בעשבי תיבול ותבלין וככל שאיכות התזונה השוטפת תהיה טובה יותר כך איכות הדם תגדל וביחס ישיר גם בריאותנו תישמר בצורה יציבה. עם זאת, גם האנרגיה המפעילה את הגוף כמכונה חשובה לכן, ניתן לראות כי צריכת מזונות בעלי חומרים משמרים, מחזקי טעם וריח משפיעים באופן מיידי שהרי נאמר 'הפה נפתח, העיניים נסגרות' תחושת כבדות, עייפות וחוסר אנרגיה לאחר הארוחה מצביעים על צריכת מרכיבים שאינם טובים ואיכותיים כלל.

הכלל אומר שככל שנתייחס ונתכנן את התזונה היומית והשבועית בצורה טובה בכך נוכל ליצור איזון, ריפוי הגוף הרוח והנפש. ככל שנתייחס לחשיבות מרכיבי המזון כך התוצאות יגיעו במהרה. לכן, בתחילתו של כל שינוי יש ליצור תוכנית כוללנית כזו אשר בחלוף הזמן תהפך להרגל חיים חדש, בריא, קל, נוח, ושאינו מייקר את עלות המחייה.

מרגע תחילת האכילה ועד שהמוח מקבל הודעה כי הגוף שבע חולפים בין 20 דקות ל-1/2 שעה לכן, בשעת תכנון הארוחה נקבל שליטה על מרכזי פיקוד הגוף באופן בו לא נחוש עמוסים, כבדים, עייפים בתום האכילה במקומם, נחוש מלאי נמרצות, חיוניות ואנרגיה המאפשרים המשך התנהלותנו היומית באופן סדיר ורגוע.

החשיבות בתזונה טבעית

לסגנון וצורת האכילה יש חשיבות גם כן, אכילה איטית חשובה, היות והמזון מתחיל פירוקו הראשוני בפה ולשיניים ישנה חשיבות בבליסה, חיתוך וריסוק המזון ומכאן, מתחיל תהליך עיכול תקין כשהמזון יעבור את צינור העיכול, יפרק וייקח לעצמו את הנדרש לתפקוד גוף תקין, בדרך זו הגוף יפרש חומרים כימיים למטרת עיכול ובנייתו. תכנון נאות של מרכיבי הארוחה במבט ראייה כוללני על כל מרכיבי התזונה היומית, ישפרו גם תהליך הפרשת אנזימים בצורה היעילה ביותר ובנוסף, ישמרו גם מאזן אנרגטי תקין.

תזונה טבעית בנויה מחשיבותם הרבה בשילוב הדגשה יתרה, על צריכת מזונות איכותיים שאינם כוללים חומרים משמרים, מחזקי טעם וריח ותוספות המוספות בדרך כלל לקופסאות ושקיות שימורים כשהמטרה היא, להרחיק שיבוש קיים או העתידי, לעורר את אנרגית הגוף לתפקוד תקין, שימת דגש לאכילת מרכיבים הדרושים לתפקודי הגוף, הרגש, מצב הרוח, בהתאמה לאופיו וטעמו האישי של האדם.
קרדיט: ליאורה אורפז.
– לרשימת מטפלים בנטורופתיה ותזונה לחצו על הקישור

Back to top button