אוכל בריארפואה משלימה

קינמון – ערכים תזונתיים ויתרונות בריאותיים

זה מה שיקרה לגוף שלכם אם תוסיפו מקל קינמון לתפריט היומי שלכם. מדהים!

מעט על סגולות הקינמון:

אני יודעת, יש כאלו שקינמון עושה להם קונוטאציה מיידית לצרבת והם מעקמים את האף באופן מיידי. לעומתם, יש את אלו שיכולים לנשום עמוק את הקינמון ולהתענג על זיכרונות עבר, הטעם של הקינמון מתגלגל להם בנשמה ומייצר חמימות וגעגוע… קינמון שכזה..

את שנות ילדותי העברתי במצור ברור בכל הקשור לקינמון – יש קינמון? – לא נוגעת. עם השנים, הקינמון ואני התיידדנו וכמחמם ומעניק טוו'יסט למאכלים, מצאנו את הדרך להנות יחד.

עץ הקאסיה (Cassia) אבי הקינמון גדל בסרי לאנקה, אסיה, אמריקה המרכזית והדרומית וממדגסקר. את הקינמון אנחנו מכירים בכמה אופנים: כתבלין אבקתי חום, כמקלות קינמון מגולגלים בתוך עצמם או כשמן נדיף (אתרי). כך או אחרת, מציע הקינמון שפע פעילות תרפואטית שכדאי להכיר.

הקינמון מחטא, מחמם וממריץ את מחזור הדם ולפיכך גם משפר את זרימת הדם ההיקפית, כמו גם יעיל בעזרתו לאנשים הסובלים מעייפות ותשישות, מייזע, מגביר את התיאבון, סופח גזים – קרמינטיבי, ידוע ביכולתו להוריד את רמות הסוכר בדם כמו גם לאזן את התשוקה למתוק. מפחית ליחה ולכן יעיל לשימוש במצבים של שיעול ליחתי, מרגיע את הבטן ומסייע לאנשים הלוקים בתסמונת המעי הרגיז (IBS).

סידן, מגנזיום, זרחן ואשלגן הם המינרלים המגיעים במתנה מאמא טבע יחד עם הקינמון.

הרפואה הטבעית משתמשת בקינמון למצבים של דימום ויסתי רב, אולקוס, קנדידה, חוסר תיאבון, שיפור זרימת דם, איזון סוכר וחימום.

חליטה לחיטוי הפה וטיפול משלים לבאֶשֶת פה (ריח רע מהפה):
1 מקל קינמון מרוסק גס
4 מקלות ציפורן
1/2 לימון סחוט (לפי הטעם)
1 ליטר מים

הכניסו לסיר 1 ליטר מים, את מקל הקינמון המרוסק וארבעת הציפורניים – הרתיחו, מיד לאחר הרתיחה כסו את הסיר והניחו לו להתקרר. לשיפור הטעם תוכלו להוסיף מעט לימון.

תכונת החיטוי של הקינמון והציפורן, יודעות לחטא מרבצי חיידקים המצטברים בחלל הפה, בחלק הפנימי של הלחיים ואפילו על גבי הלשון – מאוד יעיל (במידה וסיבת הבאשת מקורה במרבץ חיידקי בפה – למען הסר ספק, יש לוודא מה מקור הבאשת שכידוע, עשוי להגיע ממקורות אחרים).

א ז ה ר ו ת:
* קינמון אינו מומלץ לנשים הרות.
* יחד עם תכונת החיטוי המעולה של הקינמון, שימוש מוגבר בו, עלול לגרום לדלקות בפה.
* חרף כל תכונותיו הנפלאות, יש אנשים רגישים לקינמון שמפתחים אלרגיה ואפילו דלקת בעור כתגובה לקינמון – אם אתם נימנים על אלו – הימנעו מהשימוש בקינמון.
* יש המפתחים צרבת בעקבות קינמון – הימנעו מהשימוש בו.

מבין תכונותיו המופלאות של הקינמון, חשוב לי להרחיב ולשתף אתכם ביכולתו של הקינמון להוריד את רמות הגלוקוז בדם:
אחד החומרים הפעילים בקינמון (Methylhydroxy chalcone polymer) מעורר את התאים בלבלב להפריש יותר אינסולין, כך שהאינסולין שמופרש, יודע לקשור את הגלוקוז בדם ולהכניסו לתאים בגוף כמניעת התפתחות מחלת הסוכרת. פעילותו זו של הקינמון, יעילה גם לאלו הלוקים בסוכרת Type 2.

המחקרים שחשפו את תכונתו זו של הקינמון, מדברים על שימוש ב- 3 ג' קינמון – או על שימוש בתמצית מיימית של הקינמון (שלדבריהם עדיפה, למניעת אלרגיה שעשויה לנבוע מאדים העולים מהשמן האתרי המתנדף). בנוסף מצאו החוקרים, כי בנוסף לירידת רמות הגלוקוז בדם, ירדו גם הטריגליצרידים ורמות הכולסטרול LDL.

אז מה עושים?
אפשר להוסיף קינמון לחליטה כפי שמובא כאן כדוגמא, הוסיפו לכם לאוכל (מאכלי אורז/בשר/תבשילי קדירה) או פנו לנטורופת ותוכלו ליהנות משפע התכונות התירפואטיות של הקינמון.

טיפ נפלא שמתאים למעוניינים להפסיק לעשן, לאלו מכם שמרגישים צורך במשהו מתוק במהלך היום/ערב – קחו לכם מקל קינמון והחזיקו אותו בפה. טעמו של המקל מתקתק ונעים.

לאלו מכם המנסים להיגמל מעישון סיגריות, מקל הקינמון עושה עבודה נפלאה להחזיקו ביד במקום סיגריה – לבטח יותר בריא וזול.

Back to top button