הומאופתיהרפואה משלימה

טיפול טבעי באנורקסיה בעזרת הומאופתיה

אנורקסיה ובולימיה הן מצבי נפש המתבטאים בהפרעה בתחום ההזנה והאכילה. הפרעת האכילה יכולה להיגרם ולהתחיל עוד ממש בתקופת ההריון של העובר ומיד בלידתו או לאורך שנות חייו הראשונות.

מהי אנורקסיה / בלימיה

אנורקסיה ובולימיה הן מצבי נפש המתבטאים בהפרעה בתחום ההזנה והאכילה. הפרעת האכילה יכולה להיגרם ולהתחיל עוד ממש בתקופת ההריון של העובר ומיד בלידתו ולאורך שנות חייו הראשונות ושנות ההתבגרות. קיימים גורמים פסיכולוגיים שיכולים להאיץ את התפתחות המחלה, וכן גורמים תורשתיים שנמצאים מתחת לפני השטח – בקונסטיטוציה של הילד ופורצים בעקבות מצבי לחץ, דחק וחוסר יכולת להתמודד עם מצבים שונים בחיים.

עוד גורמים שיכולים ללבות את המחלה לפרוץ ואחרי כן לתמוך בהישארותה הם: יחסים בעיתים סביב האם והילד, חוסר בהנקה בשנה הראשונה, מחשבות על הפלה מצד האדם לאורך ההיריון, מצבי פירוד ופרידות –מוות של קרובי משפחה או איום של נטישה, גירושים במשפחה, בעיות של חוסר קבלת אהבה וקבלה ללא תנאי של חום ואהבה במסגרת המשפחתית, בעיות של ניצול מיני רגשי או פיסי וכד'.

כתוצאה מכול אלו, הנער/ה מפתחים תחושת מוטעית לגבי הגודל של גופם. הגוף שמסמל את הקיום שלהם והנוכחות שלהם על פי האדמה –מוטל בספק. אם הילד קיבל תחושה שאיננו אהוב ללא תנאי או שגופו מנוצל למטרות מיניות או לאלימות. הילד/ה יכולים לפתח רצון להיעלם. והדרך הקצרה להיעלמות זו היא בחוסר אכילה ובצמצום מימדים ונוכחות פיסית.

לפעמים במהלך התהליך ההומיאופתי ניתן לראות שההפרעה התחילה בשלב אפילו יותר רחוק –ואיננה קשורה לגלגול חיוו הנוכחי של הילד. לפעמים זוהי נשמה שעברה התעללות קשה ואו שהתה בשואה ומשם התחילה במשא טראומתי של קיום ואי קיום. המחלה מתאפיינת בגורם פנימי שמתנגד לאדם בתוכו – ולעצם קיומו. גורם פנימי שאיננו מעוניין ואו מאמין שלאדם יש זכות קיום איך שהוא.

אובססיה לפעילות גופנית מופרזת, אכילה כפייתי בליווי הקאות, שימוש במשלשלים עוזרים לצד החולה לממש את קיומו.

טיפול באנורקסיה

מוצרים ופתרונות
תוספות תזונתיות – מולטימינראל. מולטיויטמין, B קומפלקס. אבץ גורם לעליה במשקל. ויטמין C ותוספת של אצידופולוס –חיידקים טובים לשמירה על מערכת החיסון ועיכול חזקים, ומניעה של הצטברות רעלים בגוף. כמו כן ניסיון לכוון את האדם לצריכה של מוצרים בריאים על פי מוצרים בעלי רמת סוכר גבוה קמח לבן.

טיפול הומיאופתי באנורקסיה

הטיפול הומיאופתי בשילוב פסיכולוגי. בהומיאופתיה כל מקרה נחקר לגופו. אנו רואים שכול אדם שמגיע לקליניקה עם תסמינים של בולימיה ואנורקסיה –מצבי הנפש, הטראומה ותהליכי הנשמה או הגוף סביבם התחילה להיווצר התופעה הם שונים בתכלית מאדם אחד למשנהו. על סמך השוני הקיים בין מקרה למקרה מותאם תהליך טיפול שונה לכול אחד ואחד, הכולל מעקב צמוד גם אחרי התזונה.

בדרך כלל ניתן לראות איך מקרים של בולימיה ואנורקסיה שבמצבים רגילים היו יכולים להימשך שנים ארוכות –באים על פתרונן אחרי מספר חודשים של תהליך הומיאופתי עקבי. בממוצע בין 4 חודשים –לשנה.
קרדיט: ד"ר -.
לרשימת מטפלים בהומאופתיה לחצו על הקישור

Back to top button