פרחי באךרפואה משלימה

דבר אליי בפרחים – פרחי באך

מה עומד מאחורי הטיפול בפרחי באך? מהי השיטה ולמי היא מיועדת?

השיטה הומצאה ב 1930 ע"י רופא, בקטריולוגיסט והומאופת אנגלי בשם אדוארד באך. ד"ר באך אמר: "דבר אינו יכול להזיק לנו כאשר אנחנו מאושרים ונמצאים הרמוניה עם החיים".

שיטת הטיפול ב"פרחי באך" היא אחד הכלים בארגז הכלים הנטורופתיים והיא שיטת טיפול משולבת המבוססת על העיקרון שלפרחי בר מסוימים יש סגולות רפואיות לטיפול בבעיות אישיות ורגשות שגורמים סבל וכאב לאדם. התפקוד של גופנו מורכב הרבה יותר מסיכום התהליכים הפיזיולוגיים והכימיים בגוף, והתרופות הטובות ביותר לגוף ולנפש נמצאות בצמחים. "טפל בחולה, לא במחלה" גרס ד"ר באך וכך מצא, לשיטתו, בזה אחר זה, צמחים שונים למצבים רפואיים ונפשיים שונים. הוא גילה, שכאשר טיפל באישיותם של חוליו וברגשותיהם, הביא להסרת המועקה שממנה סבלו ולהגברת כוחות הריפוי הטבעיים שבגופם.

השיטה מבוססת על מספר עקרונות בהם האמין ד"ר באך:

1.לכל אדם יש נפש. נפש היא האני האמיתי, היא רוחנית ונצחית. הגוף הוא המשכן של הנפש.

2.בריאות אינה רק אספקט פיזיולוגי והרבה ממחלות הגוף מותנות בדפוסים התנהגותיים והרגלי האדם.

3.רגשות משפיעים חיסונית – מתח ממושך הנובע מרגשות כמו כעס, פחד, קינאה ודאגה מחלישים את המערכת החיסונית של האדם ואז הגוף הפיזי נחלש ומועד לחלות. איזון החלק הרגשי של האדם יאפשר לגוף להתחזק ולהתחסן.

4.מודעות משפיעה על המחלה – האופן שבו האדם מתייחס למצבו הרגשי משפיע על חומרת המחלה ועל הזמן הנחוץ לריפוי.

5.המפתח לריפוי אמיתי נמצא בפרחי בר המוזנים בתדר אנרגטי משילוב של אדמה אויר צח, מים ואור השמש ולכן הם יכולים לשמש כצמחי מרפא. פרחים מסוימים מאזנים מצב של חוסר הרמוניה בתוך ההיבטים הנפשיים והרוחניים שבתוכנו. הם משמשים כזרזים עדינים ויעילים ליצירת השינוי מבפנים ויכולים לשנות רגשות שליליים כדוגמת פחד, שנאה ודכדוך ולהפכם לאומץ, אהבה ושימחה ובכך מחזקים את הגוף ואת האדם.

6.תרופות באך המופקות מפרחים מבטאות אנרגיה ולא כמויות מדודות של חומר טיפולי ועל כן אינן רעילות, אינן ממכרות ונטילת יתר לא יכולה לגרום לנזק ולו אף הקטן ביותר.

7.הטיפול בתמציות הפרחים תכליתי ויעיל במגוון מצבים ומתאים לאדם, לחיות ולצמחים.

8.ההתאמה של הטיפול פרטנית והיא נועדה לטפל ספציפית ולשנות נקודות מבט שליליות בו שרוי המטופל ומחלישות אותו, לנקודת מבט חיובית.

תמציות באך נרקחות מפרחים של צמחי בר, שיחים ועצים. התמציות מדוללות דילול הומאופתי ובן שלושים ושמונה סוגי התמציות, שניים שונים ואינם מפרחי בר הגדלים באירופה, אחד מהם מופק ממי מעינות והאחר מצמח מהרי ההימלאיה.

התמציות מחולקות לשבע קבוצות ע"פ אפיונים שונים. לסובלים מ: פחדים, חוסר ביטחון, חוסר ודאות, ניתוק מהמציאות ואפתיה, בדידות, רגישות יתר להשפעות ורעיונות חיצוניים, דאגנות יתר, דיכאון ודכדוך.

איזון מערכת גוף-נפש הוא מפתח להשגת איכות חיים גבוהה, התפתחות אישית ומודעות. תמציות פרחי באך המופקים מפרחים הם נספח נפלא לטיפולי הרפואה הנטורופתית, הפועלים גם ברמה הנפשית-רוחנית, הם אינם מפריעים לאמצעי טיפול אחרים המתייחסים לגוף הפיזי ואף מגבירים את השפעתן של צורות טיפול אחרות.

התמציות מסייעות לנו להתמודד עם החיים על הטוב והרע שבהם. הטיפול בהם הוא גם מניעתי כי כאשר מתקנים מצב מצוקה של הנפש, אפשר למנוע היווצרות של הפרעה גופנית עוד לפני שהיא תתבטא כמחלה.

דר באך כתב: "אל נא לפשטותה של שיטה זו לרפות את ידיך מלהשתמש בה. אתה תיווכח ככל שתחקור יותר, בפשטותה של הבריאה כולה".

לבריאות טובה ואריכות ימים.

Back to top button