רפואה משלימהרפואה סינית

טיפול טבעי בתסמונת המעי הרגיז וכאבי בטן

טיפול טבעי בתסמונת מעי רגיז וכאבי בטן בעזרת רפואה סינית ושיאצו עשוי לחולל פלאים. הכל על תסמונת המעי הרגיז...

חשוב לדעת הכל על תסמונת המעי הרגיז, במיוחד שקיים טיפול טבעי במעי רגיז והוא מצליח ונפוץ ביותר בעולם, וכעת גם בארץ. אם אתם סובלים מכאבי בטן או שנפל בחלקכם הכבוד המפוקפק "לקבל" אבחנה של מעי רגיז או רגיש, אני רוצה קודם כל לברך אתכם על עצם הנכונות להרחיב את הידע בנושא. זה לא תמיד פשוט לבדוק אפשרויות נוספות, אבל חשוב שתדעו שלרפואה היפאנית והסינית אפשרויות טיפול טבעיות ויעילות שיכולות להקל עליכם! המאמר שלפניכם מרכז מידע הנוגע לתסמונת המעי הרגיז, לרבות תיאור התסמונת וכאבי בטן מסיבות נוספות, הצעות להקלה, וכמובן דרכי טיפול.

תסמונת המעי הרגיז – מה זה?
מדובר בתסמונת שגורמיה אינם ידועים לרפואה הקונבנציונאלית, שמאופיינת בכאבי בטן כרוניים, וכן בהופעת שינויים ביציאות, כמו עצירות, שלשול או שילוב שלהם לסירוגין. תופעות נוספות שעשויות להתלוות לכך כוללות גזים, בחילות, הקאות צרבות ואף כאבי ראש, תשישות וחוסר אנרגיה. האבחנה הקונבנציונאלית מצריכה בדיקות דם, קולונוסקופיה, סיגמואידוסקופיה ואפילו סריקת CT , כדי לשלול מחלות אחרות. חשוב לציין שאין זה הכרחי לעבור את כל מסכת הבדיקות כדי לקבל טיפול טבעי שיקל עליכם! עם זאת, במידה ואתם חוששים, ניתן להיבדק ליתר ביטחון, ולהתחיל לקבל טיפולים במקביל.

טיפול תרופתי קונבנציונאלי בתסמונת מעי רגיז
הטיפול הקונבנציונאלי לחולי מעי רגיז כולל מספר תרופות:
• תרופות נגד שלשול, כמו גם מינונים נמוכים של נוגדי דיכאון, מעכבים את פעולת המעיים, אך עלולים לגרום לעצירות ולישנוניות כתופעות לוואי.
• תרופות המפחיתות התכווצויות וכאבים במעיים. חשוב לציין שההשפעה מושגת על ידי אפקט על מערכת העצבים, ושעצירות היא חלק מתופעות הלוואי.
• כלוריד, היא תרופה להקלה על עצירות, שמשמשת במקרים קשים בלבד, בגלל שהיא גורמת לתופעות לוואי רבות כמו שלשול וכאבי בטן.
מאחר ורוב התרופות הן סימפטומאטיות בלבד, ותופעות הלוואי שלהן דומות לתסמיני המחלה, רופאים רבים ממליצים רבים על טיפול ברפואה משלימה.

טיפים להקלה בסימפטומים לתסמונת מעי רגיז
אם התסמינים שלעיל נשמעים לכם מוכרים, תוכלו להקל על המצב בעזר יישום מספר עקרונות פשוטים אך יעילים:
• בדקו את עצמכם! אתם יודעים הכי טוב, ועם מעט תשומת לב תוכלו להבחין מהם סוגי המזונות שמעוררים את רגישות המעיים, ולנסות להימנע מהם.
• במידה ואתם סובלים מגזים, תוכלו גם לנסות לשכב על הגב, לקרב את הרגליים לכיוון הבטן, בעזרת הידיים שלכם, ולבצע סיבובים קטנים, שעשויים לאפשר לגזים להשתחרר.
• אם אתם סובלים משלשול, קודם כל זכרו לשתות הרבה מים כדי לא להתייבש. אורז, חלב אורז ומיץ רימון יכולים להפחית שלשולים. במידה ואתם אוכלים ירקות עדיף שיהיו מבושלים או מאודים ולא טריים.
• אם אתם סובלים מעצירות, נסו לאכול מזון עשיר בסיבים תזונתיים, כמו לחם מקמח מלא, פירות וירקות טריים, וקוואקר, ולהרבות בשתיית מים.
• בדקו היטב: מה מטריד ומלחיץ אתכם? מתח עשוי להחמיר את המצב, ואילו תרגול הרפיה, מדיטציה ונשימות עמוקות, יכול להקל.
• נסו לשמור על שגרת פעילות גופנית סדירה, שיכולה לאזן את המעיים ולמנוע את הכאב.

טיפול טבעי במעי רגיז וכאבי בטן על פי הרפואה הסינית ושיאצו
הרפואה הסינית מתייחסת למערכת העיכול כהתבטאות של אלמנט האדמה. כמו האדמה, גם בעיכול נספגים מרכיבי המזון, ומותמרים לאנרגיה וחומרים הבונים ומחזקים את הגוף. תסמונת המעי הרגיז, קשורה ברוב המקרים לחולשה אנרגטית של מערכת העיכול ושל אלמנט האדמה. היבט חשוב נוסף שיכול להשפיע, הוא תקיעות באנרגיית הכבד, שמהווה מצב נפוץ מאוד בחברה בה אנו חיים, ומושפעת בקלות ממצבים רגשיים, כמו כעס, לחץ ומתח.

יעילות הטיפולים בדיקור סיני ובשיאצו במצבי תסמונת המעי הרגיז הוכחו במחקרם מדעיים. מגע השיאצו המרפא, מחמם את הבטן, מסייע להרפיית המתח שאצור בה ומאזן את ערוצי האנרגיה (המרידיאנים) הזורמים לכיוון הבטן וממנה ומשפיעים עליה. הדיקור הסיני מפעיל באמצעות החדרה עדינה ובלתי כואבת של מחטים, את נקודות האנרגיה שיכולות לווסת את מערכת העיכול ולשכך את הכאבים. במצבים מסוימים מומלץ להיעזר גם בנטילת צמחי מרפא בהתאמה אישית לאיזון מערכת העיכול והגוף כולו מבפנים. בנוסף לטיפול הגופני, ניתן, גם להעמיק ולבדוק מהם הגורמים שמעוררים מתח וסטרס, מה הסיבות העמוקות להם וכיצד ניתן לשנותן.

אם אתם סובלים מתסמונת המעי הרגיז או מכאבי בטן, זכרו כי גם זו דרך של הגוף להעיר את תשומת לבכם למה שזקוק לריפוי. תוכלו להתייחס למצב כאל הזדמנות להתחיל בדרך הריפוי משמעותית, לאזן את אורח החיים, להתבונן על רוגמים למתח ולעמוד על קנקנם ולשפר את התזונה שלכם. פנייה למטפל או מטפלת שאתם מתחברים אליהם, עשויה להיות צעד משמעותי בדרך הריפוי, לקראת חיים משוחררים מכאב ובריאים יותר, פיזית ונפשית.

Back to top button