פרחי באךרפואה משלימה

איזון הצ'אקרה השלישית – מקלעת השמש בעזרת פרחי באך

פרחי באך יכולים לעזור לנו לא רק במצבים נפשיים, אלא גם לאזן את הצא'קרות. בואו ללמוד איך לאזן את הצ'אקרה השלישית הממוקמת באזור הסרעפת

צ'אקרה שלישית – מקלעת השמש – מיקום: בטן עליונה, באזור הסרעפת.

האיברים עליהם חולשת הצ'אקרה: סרעפת, החלק העליון של המעי, בלוטת האדרנל (שמורכבת על הכליה), הכבד.

בלוטת האדרנל מפרישה את ההורמון אדרנלין, שמשפיע על פעולת הלב ורמת הסוכר בדם. כמו כן, הבלוטה אחראית לויסות משק המים והמינרלים, משק הפחמימות ומשק החלבונים בגוף.

הכבד, בנוסף לתפקידיו הרבים כמנטרל רעלים בגוף, הסינים מייחסים לו תכונות נוספות. הוא נחשב לאיבר מאד דומיננטי – מושפע בקלות ומשפיע. כך, כשהכבד "כועס" (נמצא בעודף) הוא שולח אנרגיה יאנגית לאזור הלב והראש. מקור המחשבות הטורדניות הוא פעמים רבות הכבד. כשהכבד "נעלב" (נמצא בחוסר), האנרגיה תרד כלפיי מטה אל הצ'אקרות התחתונות והביטוי יהיה שנאה, אכזריות ואגרסיביות.

האנרגיה שמסתובבת בצ'אקרה השלישית היא אנרגיה של שמש, של חום. צבעה צהוב כמו השמש.

מקלעת השמש היא הבית של הרגש. לכן, זה מקום שיש בו הרבה אקשן, מקום שיוצא מאיזון בקלות יחסית. מסיבה זו חשוב לשמור על קשר עם האזור הזה, לחזור ולבדוק מה מצבו.

מקלעת השמש אחראית על רמת הויטאליות של האדם – כשהשמש זורחת במצב מאוזן האדם יהיה ויטאלי, ייהנה מיצרנות, עשייה וחדוות יצירה.
כשמקלעת השמש בחוסר – האדם יחוש עייפות, חוסר חשק, תקיעות בעשייה, חוסר יוזמה, קושי בהתארגנות וקושי בלאסוף את עצמו למשימה חדשה.

כשמקלעת השמש בעודף- האדם יהיה עצבני, חסר מנוחה, חסר סבלנות וסובלנות, מתפרץ, תזזיתי, היפר אקטיבי, קשה יהיה לו להירדם בלילה וקשה להשכים בבוקר.
הרגשות המתגוררים במקלעת השמש- כעס, שנאה, טינה, רכושנות, סבלנות, סובלנות, מרירות, חדוות יצירה, שמחה ועוד.

מבנה הגוף של הטיפוס האדרנאלי (טיפוסי הצ'אקרה השלישית) – מבנה גוף- הגבר האדרנאלי הוא בעל חזה רחב, מותניים צרות, כרס בולטת, מבנה גוף ישר מהמותניים ומטה. פנים מוארכות ומלאות, אף בולט, שפתיים עבות (העליונה עבה מהתחתונה). לאישה האדרנלית מבנה גוף ישר, חזה גדול ורחב, כתפיים מעוגלות, בטן בולטת עכוז שטוח, זרועות ורגליים עבות ומלאות.

היד המרובעת – היד הפרקטית
הטיפוס האדרנאלי הוא בעל ידיים מרובעות, אצבעות קצרות, ישרות וחלקות, ציפורניים מלבניות, שולי כף היד ישרים. בדרך כלל אורך האצבעות הוא כאורך כף היד.

במידה וכף והאצבעות ארוכות מהכף, הדבר מהווה איזון בין ארציות הכף לרוחניות האצבעות, דבר שיסייע לאדם להביא את רעיונותיו שלו לידי מימוש ועשייה ולא רק את רעיונותיהם של אחרים.

הטיפוס האדרנאלי – מבנה אישיות
חיובי: מארגן, מתכנן, מעשי, מציאותי, אוהב סדר ושיטתיות, יציבות, רגשותיו נשלטים ע"י השכל הישר, מהימן, מקבל החלטות, זהיר, לא בוחל בעבודה פיזית קשה, ממושמע ואוהב שיגרה, חושיו מפותחים. בעל סבלנות רבה, רגיש ביחסו לזולת, סנטימנטאלי, בעל רצון חזק.

שלילי: קשיים בהסתגלות לנסיבות חדשות, לא ספונטאני, רכושני, עיקש ודעתן, חסר דמיון ומעוף, שמרן, נטייה חזקה לחומריות ומיניות, קושי בשליטה על היצרים, תוקפני, אימפולסיבי.

פתולוגיות של מרכז אדרנאלי חלש
הפרעות במערכת השתן: אי ספיקת כליות, אבנים בדרכי השתן, קשיים במתן שתן, צריבה, הצטברות חומרי רעל בגוף, בריחת שתן בלילה אצל ילדים.
נדודי שינה, מתח, פחדים וחרדות, לחץ דם גבוה, כאבי ראש, הפרעות הורמונאליות הקשורות באדרנאל (הצטברות נוזלים בגוף, רגליים נפוחות), הצטברות חומצת שתן בפרקים, חולשת כבד וכיס מרה, חולשה והתכווצות בשרירי הסרעפת, הפרעות במערכת העיכול.

תמציות פרחי באך לאיזון מקלעת השמש:
עודף במקלעת השמש- על קבוצה זו נמנות התמציות הבאות בצורתן המופנמת: HOLLY, IMPATIENS, WILLOW

מבחינה רגשית אנחנו מדברים על אותה משפחה בגוונים שונים, קרי: כעס, שנאה, טינה, רכושנות, חוסר סבלנות וסובלנות, רעש פנימי, מרירות.

מבחינה אנרגטית, הפנמה של הרגשות הנ"ל תיצור הצטברות של אנרגיה חמה במקלעת השמש, אנרגיה שתהיה חייבת לפרוץ באיזשהו אופן- בדרך כלל כלפיי מעלה לצ'אקרות העליונות: התפרצויות זעם, חוסר בהירות ומחשבות טורדניות.

אם נתייחס לאותן תמציות בצורתן המוחצנת, נקבל תחושה של עודף טונים (החצנה של כעס, מרירות, חוסר סבלנות וכ"ד), אבל, העודף הינו עודף יאנג מדומה. מדובר בעצם בחוסר- בבזבוז והשלכה של המון אנרגיה חמה.
אפשר לראות שאחרי עבודה עם התמציות האנשים הללו ידווחו על קור ועייפות.

חוסר במקלעת השמש: על קבוצה זו נמנות התמציות הבאות: OLIVE, HORNBEAM, WILD ROSE, OAK, ELM
תמצית ורד הבר מתארת את המצב הקיצוני ביותר של מקלעת השמש, מצב של אפטיה וזומביות. על אף שהמצב קיצוני ההגעה אליו נעשית בצורה הדרגתית, לכן קשה להבחין בו. בד"כ האדם מגיע למצב זה לאחר שויתר מספיק ויתורים ועשה מספיק פשרות.

תמצית הזית מתארת מצב של עייפות שעלולה לנבוע מבזבוזי האנרגיה שעמדנו עליהם ואחרים.
תמצית OAK -במצב שבירה ידווח על תשישות וחוסר אנרגיה.

תמצית ה-ELM -ברגעיו החלשים נראה חוסר במקלעת השמש וספק ביכולת ששורשיו בצ'אקרה השנייה.

לסיכום- היות ומדובר באנרגיה של חום (שמש), העבודה באזור הזה מאד מורגשת ומהירה. הדיווחים השכיחים הינם על: קור, חום, עייפות, ערנות. במצבים של הפנמה יש צורך בשלב נוסף של העלאת הדפוס לפני השטח ורק אחר כך איזון.

ליצירת קשר ופרטים מלאים על ד"ר יעל בן ציון N.D

Back to top button