אורח חיים בריאדמיון מודרךרפואה משלימה
Trending

איך להתמודד עם לחץ וחרדה?

כולנו יודעים שלנצח אותנו אי אפשר... אנחנו עם מיוחד. אבל בכל זאת... מה אפשר לעשות כדי להפחית את המתח ולהצליח להתגבר על המועקות והדאגות.

כיצד להתמודד עם מתח וחרדה? רבים מאיתנו חווים תסמינים של מתח וחרדה. המומחים של אלטרנטיבלי נותנים לך מגוון טיפים ועיצות כיצד ניתן להפחית את התסמינים בעזרת טיפולים ברפואה משלימה כולל תרגילים להפחתת לחץ ומתח.

בימים האחרונים כולנו צמודים לעידכוני החדשות ומכל עבר אנחנו שומעים עוד ועוד אנשים קרובים לנו שאובחנו במאומתים / חולי קורונה. כל אלה והאווירה הכללית נותנת תחושה שסוף העולם הגיע, או לפחות העולם שלנו וסביבנו משתגע! אז מה אנחנו יכולים לעשות כדי להרגע בעצמינו ולהרגיע את הסובבים אותנו (תינוקות, ילדים ואת בני ובנות הזוג שלנו).
גייסנו את המומחים שלנו כדי שיתנו לכם מגוון עיצות כדי להרגיע, לאזן את התמונה, ויעזרו לכם לצלוח את התקופה בריאים בגוף ובנפש…
אז הנה 10 רעיונות והרגלים לחיים טובים שכדאי לכם לאמץ בזמן המשבר: (ובכלל).


מיוחד לגולשי אלטרנטיבלי: ידעת שלכל מזל אסטרולוגי יש קריסטלים אנרגטיים שיכולים לעזור למימוש עצמי, הגשמת משאלות והתגברות על קשיים?
רוצה לדעת איזה קריסטלים מתאימים למזל האסטרולוגי שלך? לחץ לבחירת מזל


  • נסו להצמד לעובדות – ולא לשמועות:
    אם אתם מקשיבים לחדשות / קוראים חדשות יש לשים לב לכך שבכל שעה, הדיווחים הם על עליה בתחלואה (מספר חולים קשה, מספר מאומתים וכיו"צ) אלה נתונים שחוזרים על עצמם והם נותנים תחושבה שכל שעה נוספו עוד מאות חולים קשים למאזן הלרומי – זה לא נכון… עשו לכם הרגל כבר היום – הקשיבו לחדשות פעם אחת ביום ולאיש מומסך אחד בלבד. (מכירים את זה ששני ישראלים נפגשים – יש להם חמש דעות שונות על כל דבר?)
  • יש להרבות בשתיה:
    כשאנחנו מצויים במתח מתמיד הגוף שלנו מאבד יותר נוזלים. מומחי הבריאות ממליצים על שתיה מרובה של מים, תה צמחים, חליטות, שייקים ירוקים וכיו"צ. נסו לוותר או לפחות להפחית צריכה של משקאות תוססים ומוגזים ואלכוהול (משקאות אלה עלולים לייבש אתכם, לגרום לכאבי ראש, חוסר סבלנות ואף להגביר את הסטרס).
  • אימון מוחי – תתחילו לאמץ הרגלים חיוביים:
    זה הזמן להתחיל לתרגל מדיטציה (אל תבהלו, זה לא לוקח זמן רב), דמיון מודרך, מיינדפולנס, יוגה או כל אמצעי אחר שעוזר לרגיעה של גלי המוח ומאפשר ניקוי וטיהור המחשבה. נסו את המדיטציה בדמיון מודרך שהכנו לכם: 👇

טכניקות נוספות שיכולות לעזור במיוחד במצבי לחץ, מתח וחרדה הן: רייקי, NLP, פסיכותרפיה, רפלקסולוגיה, CBT ועוד. רוב המטפלים בטכניקות אלה יכולים לעזור לנו להפחית במהירות את המתח והחרדה ולעזור לנו במיקוד במטרות שלנו וחלקם אף מעניקים את הטיפול / יעוץ אונליין כך שאתם אפילו לא צריכים לצאת מהבית והיכולים לקבל את הטיפול מיידית.
לחצו על הקישור ומצאו את המטפל/ מטפלת שיעזרו לכם 👇
רשימת מטפלים אונליין
רשימת מטפלים ב CBT
רשימת מטפלים ב NLP
רשימת מטפלים בפסיכותרפיה

  • תפרגנו לעצמיכם עם פינוקים מיוחדים:
    נכון שיותר מידי פינוקים עלולים להזיק אבל בתקופה זו לא יקרה כלום אם תפרגנו לעצמיכם קוביית שוקולד, ממתק שאתם אוהבים או מאכל "שחיתות". אם אתם אוהבים לקרוא, לצפות בקומדיה רומנטית או סרט אקשן… ובימי השגרה פשוט אין לכם זמן… זה בדיוק הזמן לפרגם לעצמיכם את הפינוקים שדחיתם!
  • קריסטלים אנרגטיים:
    כידוע, לקריסטלים יש תדר אנרגטי מוכח ומטפלים רבים ברפואה משלימה עושים שימוש יום יומי באנרגיות הקריסטלים כדי לכוון ולאזן את שגרת היום-יום. אם אתם רוצים להתחבר לעצמיכם, למקד את המחשבה ולהיות רגועים יותר – נסו להעזר בקריסטלים גולמיים, חלוקי קריסטלים או בתכשיטים עם קריסטלים.
    מטפלים רבים נתנו למטופלים להחזיק קריסטלים כגון אמטיסט, רוז קוורץ, ואבני חן שונות תוך כדי ביצוע מדיטציה קצרה והם דיווחו על הצלחה מסחררת בהפחתה בחרדה ובמתח.
    נסו גם לשלב תכשיטים עם קריסטלים כדי להינות מהתדר החיובי במהלך כל שעות היום.
    רוצים לראות דוגמאות? הכנסו לקניון הרוחניות של אלטרנטיבלי

טיפול טבעי במתח וחרדה

תרגילים להפחתת לחץ, מתח וחרדה

כמה שפחות חדשות! אני מודעת לכך שאני שוחטת כאן לא רק פרה קדושה אלא עדר שלם. נכון. אני יודעת. אבל באמת שפעם בכמה שעות זה מספיק. אין צורך להיתקע מול המרקע. זה רק מכניס אותנו ללחץ ולא, זה לא עוזר. הרי אין באפשרותנו לסייע למאמץ ההגנתי מהבית. יש לעומת זאת באפשרותנו לסייע מאוד בהרגעת ילדינו, עצמינו או קרובים אחרים במידת בצורך. אז אנא מכם, תרגיעו מהחדשות.

נשימה: במצבי לחץ עלול לקרות מצב של היפר וונטילציה (נשימת יתר) שיאריך את משך זמן הלחץ ואף יחריף אותו עד כדי פאניקה. הנשק הסודי- הידוק השפתיים זו לזו בחוזקה למספר דקות אשר יאלץ אותנו לנשום דרך האף ויאט מאוד את קצב הנשימה עד כדי הרגעה. הללויה!

נשימה מונחית: אפילו ברמזור, באוטובוס ובוודאי שבמרחב מוגן אפשר לנשום ולנשוף תוך כדי שאנו מדמיינים-כן, לא חייבים אפילו לעצום עיניים, אל תשכחו שאנחנו כעת בתנאי שדה!-שאנו שואפים שקט, שלווה ורגיעה, ונושפים החוצה מתח, לחץ וחרדה. שלוה-חרדה, שקט-מתח,רגיעה-לחץ. שאיפה-נשיפה. לאט, שאיפה ונשיפה שתיהן דרך האף-שם על פי היוגה נמצאים קולטני אנרגית החיים מתוך האויר. כמה מחזורים כאלה מספר פעמים ביום יאזנו אתכם באורך מופלא!

  • משפטי השראה
    חשיבה יוצרת מציאות! לחצו כאן למגוון משפטים לחשיבה חיובית וחזרו עליהם בכל הזדמנות אפשרית.
  • חיבוקים!
    מוזר להתחבק בימים כאלה אבל אם יש לכם "קפסולה" שאתם נמצאים עימם ואתם בטוחים שהם לא יכולים להדביק אתכם – נצלו את ההזדמנות וחבקו אותם כמה שניתן! מחקרים הראו שחיבוק במשך 20 שניות משחרר אנדרופינים (המפתחות לגן עדן), מרגיעים אותנו, נותנים לנו תחושת בטחון ומאפשרים לנו לפרוק מתחים.

    חיבוק הוא כלי עוצמתי שמשפיע הן על המחבק והן על המחובק. בזמן חיבוק שנמשך מעבר לעשרים שניות הגוף שלנו משחרר אנדורפינים, פפטידים דמויי סם שמשרים עלינו רוגע, בטחון ושחרור. בנוסף, בזמן חיבוק משתחרר גם הורמון בשם אוקסיטוצין שמשפר את ההרגשה הכללית ומעצים את היכול שלנו להתמודד עם כל קושי (הדבר נכון גם אצל ילדים)!

משפחת וקהילת אלטרנטיבלי איתכם בשעות היפות, וגם בשעות שקשה יותר.
ביחד, נעבור גם את המשבר הנוכחי ונצא ממנו מחוזקים וטובים יותר!

אנחנו כאן בשבילכם בכל בקשה ושאלה,
כל צוות אלטרנטיבלי ואתר המטפלים של ישראל

מחפש מטפל/ת בתחום? באינדקס המטפלים שלנו תמצאו את האדם הנכון... לחץ/צי כאן



עכשיו בקניון אלטרנטיבלי


Back to top button