טיפולים ברפואה משלימהרפואה משלימה

מבוא לגרפולוגיה

בבית הספר אנו לומדים את הדגם התיקני של האותיות, במהלך התפתחותינו כל אחד מאיתנו מפתח, משנה ומעשיר את כתב ידו באופן יחודי לו.

בבית הספר אנו לומדים את הדגם התיקני של האותיות, במהלך התפתחותינו כל אחד מאיתנו מפתח, משנה ומעשיר את כתב ידו באופן יחודי לו.
חלקנו נוהגים לכתוב בכתב גדול, אחרים בכתב קטן. חלקנו כותבים באופן מסודר וקריא ואילו אחרים בכתב שאינו קריא וברור.

אין כתב יד הדומה למשנהו כפי שאין אדם שמכלולו אישיותו זהה לאחר.
כתב היד כראי הנפש משקף את אישיותינו המודעת והבילתי מודעת לרבדיה השונים : השכליים, הרגשיים , הנפשיים והפיזיים, ובוחן, בין היתר, את התקשורת עם הקרובים לנו : משפחה, חברים ועוד.
כל אחד מאיתנו "משליך" את אישיותו על גבי הנייר, באמצעות כלי הכתיבה: את אופן התנהגותו, חשיבתו, רגשותיו, יחסו לעצמו ולסביבתו.
דף הנייר משקף את הסביבה בה האדם פועל.

באמצעות תורת כתב היד גרפולוגיה ( גרפו-כתיבה, לוגיה-תורה ), ניתן לבחון את אישיות הכותב עד לגילוי של משקעים, חסימות וקונפליקטים פנימיים המוסתרים ברבדים הלא מודעים של אישיותו. כך שאם האדם חסום בתחום זה או אחר בחייו , המקצועי, האישי או הזוגי, ניתן באמצעות כתב היד לבחון לעומק מה החסימות והמשקעים בנפשו של הכותב המונעים ממנו מלהגשים עצמו בשלמות.

מעבר לכך, כתב היד הוא כלי יעיל באמצעותו ניתן לכוון את הכותב לכיוון המקצועי המתאים לו ביותר ע"פ כישוריו השכליים ומאפיניו האישיותיים ולנתב אותו למיצוי הפוטנציאל הטמון בו.
כיון שכתב היד הוא ראי לנפשו, רגשותיו וחשיבתו של הכותב, ניתן באמצעותו לבדוק התאמה זוגית. לשם כך יש לבחון כתב יד של כל אחד מבני הזוג הפוטנציאלים לגופו, ורק לאחר מכן לבדוק את ההתאמה ביניהם. זו נבדקת בארבעה מישורים : רגשי, שכלי, פיזי ורוחני.

אתם בטח תוהים, כתב ידינו משתנה כל הזמן , הוא לא יציב, אם כך, כיצד ניתן באמצעותו לבחון את אישיותינו?
כתב ידינו אכן מושפע ממצב רוחינו המשתנה, שמחה והתלהבות יתבטאו בשורות עולות כלפי מעלה, אותיות גדולות יותר ותנועה נמרצת קדימה. ואילו , עצב , דיכאון ועייפות יתבטאו בשורות יורדות ותנועה עצורה.
כמו כן, כתב ידינו משתנה במהלך התפתחותינו עם השנים, כשם שאנו מתבגרים , מתפתחים ומבשילים ומגבשים את אישיותינו.
עם זאת, ישנם נתונים בסיסים שאינם ניתנים לשינוי עם עיצוב אישיותינו , לדוגמא סוג האינטליגנציה – אנליטית או יצירתית , טבועה באישיותינו ואינה ניתנת לשינוי כשאנו במשבר או במצב רוח משתנה.

האם ניתן ע"פ כתב היד לנבא את עתיד?
אין אפשרות לנבא עתיד של אדם על פי כתב ידו. כתב היד הוא כלי באמצעותו ניתן לכוון אדם למקצוע המתאים לו ביותר, ניתן לבחון התאמה זוגית בין בני זוג פוטנציאלים, ניתן לבדוק התאמת עובד לתפקיד מסויים ואת מידת יושרו ומהימנותו. כמו כן כתב היד משמש כלי לאבחון אישיותי , איתור משקעים ומצוקות במבוגרים, נוער וילדים. אולם לא ניתן באמצעותו לחזות עתיד .

כיצד מתבצעת הבדיקה הגרפולוגית?
בבדיקה גרפולוגית נבדקים תחילה כל הסימנים הגרפיים : גודל כתב , שוליים, רוחב אות, לחץ הכתיבה, הקו, מהירות הכתב , המרחקים בין האותיות, המילים, השורות, תנועת הכתב- עצורה, זורמת וכו'. למעשה נבנה מעין "פזל" המכיל את אישיות הכותב.
בנוסף אישיות הכותב נבחנת על סמך תאוריות פסיכולוגיות שקיבלו בסיס גרפולגי כמו : התאוריה של הפסיכולוג ק. יונג שחילק אותנו לטיפוסים מוחצנים או מופנמים וביטויה בכתב היד, התאוריה של פרויד, אדלר וכדומה.

Back to top button