טיפולים ברפואה משלימהרפואה משלימה

איורוודה רפואה הודית – מדע החיים

האיורוודה הינה מערכת ריפוי טבעית והוליסטית המסבירה כיצד המקרוקוסמוס (היקום) משקף את המיקרוקוסמוס (כל היצורים החיים) ובאיזה אופנים הם משפיעים ומקרינים אחד על השני.

מהי איורוודה?

איורוודה, שיטת ריפוי טבעית, הוליסטית ומדעית מהעתיקות על פני האדמה. ידע עצום זה התקבל בהודו לפני אלפי שנים על ידי ה"רישים" (רואי התבונה) אשר עסקו במדיטציות עמוקות. כיום אנו עדים לשפע של עדויות היסטוריות המתארות תהליכי מניעה וריפוי של מחלות בשיטת האיורוודה. ידע עצום זה הועבר במהלך אלפי שנים כתורה שבעל פה מדור לדור, ממורה לתלמיד, בצורת שירה ופולקלור. בזמננו אנו אמנות ריפוי מסורתית זו נגישה ומובאת דרך טקסטים קלאסיים שונים הכתובים בסנסקריט.

המילה איורוודה מורכבת משתי הברות שורש בסנסקריט:
איור = חיים
וודה = מדע ומשמעותה "מדע החיים"

מדע וידע ריפויי זה מסביר כיצד לקיים אורח חיים השומר על בריאות, חיזוק מערכת חיסונית פסיכו-פיזית, מניעה וריפוי מחלות, אריכות חיים בשמחה ובבריאות מלאה. טיפול באיורוודה כולל בין היתר טיפול בעזרת תזונה וגם סוגי עיסויים שונים.

איורוודה מטפלת במגוון בעיות

האיורוודה הינה מערכת ריפוי טבעית והוליסטית המסבירה כיצד המקרוקוסמוס (היקום) משקף את המיקרוקוסמוס (כל היצורים החיים) ובאיזה אופנים הם משפיעים ומקרינים אחד על השני. ההתייחסות לאדם היא כמכלול של גוף- נפש – תודעה וקיים הסבר מדעי ומפורט על כך שמחלה בהגדרתה הינה תוצאה של דיסהרמוניה (חוסר איזון במכלול זה) ואילו בריאות הינה תוצאה של איזון והרמוניה בין כל אלה.

האיורוודה מסבירה לנו על האופן בו נוצרת דיסהרמוניה וכיצד להשיב את האיזון שהופר. בכדי לשמור על איזון ובריאות משתמשת האיורוודה בשיטות טבעיות כגון תזונה, אורח חיים בריא, צמחי מרפא, שמנים ארומתיים, עיסוי בשמנים וכמו כן בשיטות פסיכולוגיות / רוחניות כמו ריפוי באבנים, ריפוי דרך צלילים ראשוניים, יוגה, תרגולי נשימה (פראנהיאמה) ומדיטציה.

תורת האיורוודה מפרטת כיצד מחשבות ורגשות משפיעים ישירות על הפיזיולוגיה של האדם וכיצד איכויות ורמות שונות של אנרגיה במערכות ובאיברים הפנימיים בגוף משפיעות ומשנות את מצב התודעה וחוויות הנפש. רפואת גוף-נפש זו מסבירה ומפרטת את הקשר בין כל המערכות ומציעה דרכים טבעיות לטפל בהן באמצעות ידע פשוט ושימושי לכל אדם וכן ידע קליני מפורט לרופאים, מרפאים ומטפלים מקצועיים.

ליצירת קשר ופרטים מלאים על סוורופ ורמה

Back to top button