אורח חיים בריאדיאטה ותזונהרפואה משלימה

הכל על ניקוי רעלים

ניקוי הגוף לא רק מנקה, אלא גם שומר על בריאות טובה ויכול להחליף את העייפות וכאבי הראש בתחושת התחדשות ואושר.

בואו נדמיין את עצמנו קלילים יותר, ללא העייפות המלווה אותנו והמכאובים השונים והמשונים,אי נוחות בבטן? אולי כאבי ראש? בואו ננסה להרגיש איך הכול עובד כמו שצריך- בהרמוניה ובקצב הנכון.

אורח החיים המודרני גורם לנו לפתח הרגלי אכילה לקויים. בעקבות זאת הכבד, המשמש קודם כל כמסנן ומנטרל רעלים, כורע תחת העומס ואינו מצליח לתפקד בצורה יעילה. הכבד משנה ומנטרל חומרים רעילים הנוצרים באופן טבעי בתהליכי העיכול או ממקורות חיצוניים הכוללים זיהום אוויר, עישון, מזון תעשייתי ומעובד, חומרי שימור, צבעי מאכל, ניטרטים, תרופות מכל סוג ועוד.

הצטברות רעלנים בגוף

כשהכבד גדוש ברעלים הוא אינו מסוגל לסלק ולנקז את יתר הרעלים כראוי, והדבר מתבטא בכאבי ראש, לחץ דם גבוה, השמנה, בעיות עור, הפרעות בראייה, עייפות מתמדת, מצב רוח ירוד, שלשולים, עצירות ועוד. כל הבעיות האלו נפתרות בדרך כלל כשמנקים את הכבד ושומרים על שיגרת אורח חיים בריא.

ניקוי הגוף מרעלים הוא תהליך חיובי המייעל את פעולת נטרול הטוקסינים הטבעית של הגוף, ממריץ את הפרשת הרעלים על ידי מערכות ואיברים שונים כגון הכבד, הכליות, העור ועוד, ועוזר להביא להפגת מכאובים שונים, בעיות שבדרך כלל לא נקשרות לעודף רעילות בגוף. ניקוי כבד נעשה בשלושה רבדים מקבילים:

תהליך ניקוי כבד מרעלים

תזונה, ניקוי כבד ופעילות גופנית
תזונה:
1. הורדת מזונות וחומרים שמכבידים על פעילות הכבד מהתפריט היומי לדוגמא: קופאין, אלכוהול, צבעי מאכל, חומרים סינטטיים, ממתקים וסוכרים, חומרים משמרים ועוד.
2. העשרת התפריט בירקות ובמיוחד ירקות ירוקים. ניתן לעשות מיצי פירות וירקות עם דגש בפעילות ניקוי הכבד, מרקים וסלטים. להרבות לאכול: חסה, עלי בייבי, מלפפון ,סלרי, פטרוזיליה, צנון, ארטישוק וברוקולי כולם מצוינים לניקוי הכבד.
3. שתייה מרובה – רצוי מים שיסייעו בהפרשת הרעלים החוצה – אפשר להוסיף מעט לימון. חליטות תה צמחים, כגון: נענע, לואיזה, לימונית. המומלצים – תה ירוק, סרפד, גדילן מצוי.

ניקוי הכבד:
חיזוק ותגבור עבודת הכבד יחזירו לו את פעילותו התקינה. לדוגמא: חצי כוס לימון סחוט טרי + כף שמן זית + מים חצי כוס. לערבב ולשתות כל בוקר על קיבה ריקה.

פעילות גופנית:
הפעילות הגופנית חשובה לזרימת דם תקינה בגוף ולחילוף האוויר בריאות. הפעילות הגופנית טובה גם באיזון מצבי מתח תופעות לוואי זמניות יתכנו בשלב ההתחלתי של שחרור הגוף מרעלים: כאבי ראש, בחילות, פצעים בעור ושלשולים- הן חולפות כלא היו עם התקדמות ניקוי הכבד.

ניקוי הגוף בעזרת שלושת הרבדים הנ"ל לא רק מנקה אלא גם שומר על בריאות טובה ויכול להחליף את העייפות וכאבי הראש בתחושת התחדשות ואושר.

יתרונות הניקוי הם רבים: הגוף מתפקד ברמה טובה יותר, יש יותר ויטליות, יותר שלווה ושקט פנימי. במקביל, יכולה לחול ירידה במשקל עקב עיכול טוב יותר וחילוף חומרים יעיל.
קרדיט: לוסי רבין.
– לרשימת מטפלים בנטורופתיה שיעזרו לך בניקוי רעלים מהגוף והכבד, לחצו על הקישור

Back to top button