צמחי מרפארפואה משלימה

מרגישים שהראש כבד כמו אבטיח? יש לזה פתרון

למה כואב לכם הראש ואיזה צמח קטן וסגול יכול לעזור לכם לפתור את הבעיה הטורדנית הזו.

קשה למצוא אדם שלא חווה בחייו כאב ראש. כאבי הראש נגרמים מסיבות שונות, והם מתאפיינים בעוצמות שונות ובאופי שונה. כדי לטפל בכאבי הראש באופן יעיל, חשובה אבחנה רפואית מדייקת.

קיימים מספר סוגים עיקריים של כאבי ראש. כאבי הראש הפחות שכיחים נקראים כאבי ראש משניים, שנגרמים בגלל מחלות שונות כמו גידולים, דימומים, זיהומים במוח ועוד. כדאי תמיד לשים לב לשינוי באופיים של כאבי הראש המוכרים לאדם, האם יש החמרה בעוצמתם והאם נלוות אליהם תופעות גופניות חדשות שנלוות לכאב ראש.
כאבי הראש "הרגילים" שבאים וחולפים בפרקי זמן מסוימים ואינם תוצר לוואי של מחלה מסוימת, מתחלקים למספר סוגים:

1. התקפי מיגרנות שתוקפים צד אחד של הראש. מלווים לעיתים בבחילות עד הקאות. מיגרנות מסוג כזה נגרמות מהתכווצות אחד מעורקי הצוואר. התכווצות העורק מצמצמת את אספקת הדם לצד אחד של הראש. את הכאב החזק מקדימות לפעמים הפרעות חולפות בראייה. התקף המיגרנה עלול להמשך יומיים-שלושה.
2. cluster headache – התקפי מיגרנות שבנוסף לכאב, כוללים גם דמעות ונזלת בנחיר אחד. סוג כזה יכול להיות כרוני או להימשך תקופת זמן קצרה.

3. כ-80% מכאבי הראש קשורים בתפקוד לקוי של מערכת העיכול. מערכת העצבים האוטונומית עלולה לגרום להתכווצויות לא סדירות בקיבה, במעי ובכיס המרה. מה שמשבש את העיכול וגורם לבחילה, עצירות, צרבת, גזים, נפיחות של הבטן ועוד.

4 . כאבי ראש שנגרמים כתגובה לקור ולחות או לחלופין למזג אוויר חם.
5. כאבי ראש כתוצאה מעייפות.
6. כאבי ראש ממתח. מופיעים לרוב ככאבי לחץ בתוך גלגל העין.
7. יש נשים הסובלות מכאבי ראש לפני ובזמן המחזור.

סגול ומרגיע
קיימים צמחי מרפא שונים המסוגלים לטפל בכאבי ראש, בהתאם לגורמים. את צמחי המרפא נהוג להתאים לכל אדם לאחר אבחון. לגבי חלק מכאבי הראש שינוי בתזונה ובאורח חיים יכול לעזור, כתוספת לטיפול בצמחים.

צמח הסקוטלריה (scutellaria laterifolia- Skullcap) הוא דוגמה טובה לצמח מרפא שמטפל בכאבי ראש. מחקרים הוכיחו שהסקוטלריה מרגיעה באופן כללי את מערכת העצבים, ומרגיעה את התכווצות השרירים של עורקים הצוואר ומשפר את תפקוד מערכת העיכול.

הסקוטלריה טובה לטיפול בכאבי ראש שמופיעים אחרי לילה ללא שינה, ובכלל טובה נגד הפרעות שינה של מבוגרים וילדים. לפי מחקרים חדשים, הצמח מועיל במקרי התקפי חרדה והיסטריה ועוזר במצבים של מתח עצבנות ודיכאון שמלווים בכאבי ראש.

לצמח השפעה מרגיעה גם על מערכת העצבים האוטונומית, אותם עצבים שמעלים את קצב הלב ולחץ הדם. אם תוסיפו אותו לצמחי מרפא אחרים, תקבלו תרופת נגד טבעית למתח קדם מחזורי אצל נשים שסובלות מתסמונת זו, שעלול להיות מלווה בכאב ראש.

ועוד טיפ:
לפני הארוחה הכינו תערובת מרבע כפית שטוחה של ג'ינג'ר טחון ורבע כפית של זרעי כוסברה טחונים. חלטו במים רותחים, המתינו עשר דקות ושתו לפני האוכל. החליטה עוזרת לעיכול ובכך מונעת כאבי ראש מעיכול לקוי.
לחצו למגוון צמחי מרפא בקניון WSHOP מבית אלטרנטיבלי

Back to top button