רפואה משלימהרפואה סינית

מהי רפואה סינית וכיצד רפואה סינית מרפאת אותנו

רפואה סינית היא ביסודה רפואה מונעת. בעבר הרופא הסיני היה מבקר את מטופליו וגובה תשלום. אם חלה המטופל, הרופא לא קבל תשלום כי נכשל בתפקידו.

הרפואה הסינית ידועה אלפי שנים ולא השתנתה עד היום. ספר הרפואה הפנימית של הקיסר הצהוב נכתב לפני כ 5000 שנה. הוא טוב וישים עד עצם היום הזה.

קונפיציוס הוא פילוסוף סיני (כ 500 לפנ"ה). הוא אבי הרפואה הסינית החדשה והפצתה, תאורייה שהתפתחה במשך אלפי שנים ומבוססת על חיים באיזון הרמוני של האדם, סביבתו, והשתלבותו במקצב תופעות הטבע והיקום בכלל.

יין ויאנג – הדואיזם הוא בבסיס גישה זו. בעזרת שני כוחות אלה ניתן להסביר כיצד התפתח היקום, עקרונות הסדר השוררים בו, ומיקומו של האדם ביניהם. יאנג הוא הצד הפעיל, זכרי ורוחני. יין הוא הצד הסביל, נקבי וחומרי. שני כוחות אלה אינם יכולים להתקיים בנפרד, הם מאצילים אחד על השני, פועלים הדדית ומשלימים זה את זה.

יין ויאנג הוא המודל המחשבתי החשוב ביותר ברפואה הסינית ובעזרתו ניתן להסביר ולהגדיר את הפיזיולוגיה, את הגורמים לתופעות, מחלות, פתלוגיות ואת שיטות הטיפול. אם הדדיות זו נפגעת למשל מחלה שהיא חסימה אנרגטית – כלומר כוח אחד גובר על השני נוצר מצב דיסהרמוני.

הרפואה הסינית מחלקת את גוף האדם לחמישה אלמנטים וכל אלמנט מחולק לשניים שהם יין ויאנג שמשלימים אחד את השני. תמיד הדואיזם הוא המנחה. מצב מאוזן בין ין ויאנג נותן בריאות טובה פיזית ונפשית.

יין מייצג חומר- יאנג מייצג אנרגייה הנקראת צ'י. הצ'י היא האנרגיה הבסיסית המניעה את כל התופעות והתהליכים ביקום. הצ'י קיים בכל אדם. היא האנרגיה הקיומית בכל שלב ושלב בחיינו מההפריה ועד מותנו. היא נמצאת בתנועה מתמדת ומשתנה בהתאם לשלב בחיים ובהתאם למצבו הפיזיולוגי והנפשי של האדם.

זרימת הצ'י מתקיימת במרידיאנים הפרוסים כרשת בגוף שמחוברת היטב אחד עם השני כמו מערכת גלגלי שיניים שאחד מניע את השני וזרימה חופשית מתקיימת ביניהם. כאשר הצ'י זורם בחופשיות כל איברי הגוף יפעלו כשורה, שורר איזון בין כל המערכות.

כאשר יש חסימה, נוצרת האטה בזרימת הצ'י במרידיאן מסוים או זרימה פחותה מסיבה של חולשת איבר כלשהוא שישפיע על איברים אחרים וגורם להפרת איזון שמתבטא בתופעות חיצוניות.
יש חלוקה של גורמי תופעות וסיבותיהן: גורמים חיצוניים, שינויים סביבתיים המשפיעים פיזית על הגוף, שינויים פנימיים נפשיים שמחה, עצב, כעס ועוד…. גורמים אחרים: כגון תזונה או סגנון חיים כמו עישון ואלכוהול, או חבלה פיזית וכו'.

אחת הדרכים המקובלות להחזיר את האיזון בגוף הוא הדיקור במחטים דקיקות בנקודות הפרוסות על פני העור אשר דרכן מתחברים למרידיאנים. זרימת הצ'י במרידיאנים המקושרים ביניהם (כמו רשת פרוסה) מביאים את הגוף לאיזון ע"י עוררות כוחות הריפוי הטבעיים המצויים בכל אדם ואדם. מחט דקיקה אחת עושה נפלאות לגוף הפיזי ולנפש! מלבד המחטים באים לעזר צמחים סיניים שיש להם פעילות מתמשכת ארוכת טווח.
ליצירת קשר ופרטים מלאים על לילית בנדל

Back to top button