צמחי מרפארפואה משלימה

מהם צמחי מרפא

בצמחי המרפא מצויים יסודות פעילים החשובים לריפוי הגוף. היסודות הללו יכולים להיות בעלי מבנה חלבוני, או שרשרות סוכר ועוד...

מה מבדיל צמח מרפא לצמח רגיל:
בצמחי מרפא מצויים יסודות פעילים החשובים לריפוי הגוף. היסודות הללו יכולים להיות בעלי מבנה חלבוני, או שרשרות סוכר, או אלקלאוידם שהמבנה שלהם מכיל חנקן.

לחומרים אלו השפעות מרפאות שונות. יכולת אנטיביוטית, או אנטיוירלית. חומרים בעלי השפעה הורמונלית. חומריים צמחים שמחזקים את מערכת החיסון.
בנוסף ליסודות הפעילים לצמחי מרפא רבים הם אנטי אוקסידנטים, כלומר הם בולמים פעילות של רדיקלים חופשיים שפוגעים במבנה התא וכך מונעים שיבוש של פעילות והתחדשות תאי הגוף.

צמחים מכילים גם ויטמינים חיוניים לפעילות התא. וכן יסודות קורט נדירים שבלעדיהם לא יוכל לפעול מנגנוני הנשימה של התא החי.
לאחר שיש אבחנה מבררים מהן הסיבות בגללן האדם נקלע למצב חולי, עוברים לשלב בחירת צמחי המרפא המתאימים אישית לאותו מטופל. צמחי המרפא טובים לכל אדם לטיפול במחלה קיימת וגם למניעה. הצמחים מלווים את האדם ועוזרים לא בבעיותיו ומשפרים את בריאותו לאורך כל חייו.

בגיל ילדות מחזקים את החיסון של מערכת הנשימה בעיקר לטיפול ומניעת מחלות בקטריליות ווירליות שמערכת החיסון טרם למדה להכיר. כן הם עוזרים בצמיחה וגדילה. בגיל ההתבגרות הם טובים לאיזון הורמונלי, לריפוי פצעי בגרות. בשנות העשרים שלושים הם עוזרים להפרעות שמופיעות במערכת העיכול כמו נטייה לאולקוס, עצירות, נפיחות, להפרעות של כאבי ראש מיגרנותים ועוד. הצמחי עוזרים לנשים עם הפרעות הורמונליות והם עדיפים פעמים רבות כטיפול מאזן צמחי, על פני לקיחת כדורים הורמונלים במצבים של ביוץ ומחזור לא סדירים עם הפרעות בפריון. בדימום יתר, או מנופאוזה.

מגיל העמידה חשיבות הצמחים עולה, זאת עקב העדר תופעות לוואי שהופכים את התרופות הכימיות למסוכנות כל כמה שהאדם מזדקן.
היתרון של צמחי המרפא על תרופות כימיות הוא שהם חומרים טבעיים מעולם החי ולכן מוכרים לתאי הגוף האנושי ונספגים ופועלים היטב בגוף מבלי תופעות הלוואי המרובות של התרופות הכימיות.

השימוש בצמחי המרפא הוא לרוב פשוט, מספיקה חליטה של מספר צמחים במים רותחים כדי למצות מהם את החומרים הפעילים. לאחר ששותים את המיצוי המימי של הצמחים, ההרכבים הטבעיים נספגים במערכת העיכול, מגיעים לרקמות הפגועות ומרפאים אותן. הסבל והחולי שאדם חש במקום מסוים בגופו, קורה מסיבות שונות ולפעמים מתחיל באזור אחר של הגוף. לדוגמה לכאבי ראש מספר גורמים; תפקוד לקוי של כיס מרה, עצירות, רגישות בקיבה, שינויים הורמונלים, התכווצות עורקי דם, מערכת העצבים.

ההרכבים האישים מכילים מספר סוגי צמחים אשר מווסתים פעילות של מערכות הגוף כמו יתר לחץ דם, מערכת העיכול ועוד.

רשימת הפעילות של צמחי המרפא ארוכה לכן נזכיר רק כמה מהיכולות שלהם:
צמחים מחזקים את ההורמונים של הגבר; ספירת זרע נמוכה, הפרעות בתפקוד מיני
צמחים המשפיעים על הרירית של דרכי הנשימה; דלקת שקדים, אוזניים, סינוסים, ברונכיט.
צמחים נגד דלקת פרקים.
צמחים לחיזוק מערכת החיסון.
צמחים שמחדשים זרימת דם.
צמחים נגד כאבי ראש.
צמחים עוזרים נגד חרדה.
צמחים מחזקים ועזרים בגדילה.
צמחים עוזרים נגד דימומים ברשתית העין, עוזרים נגד קטרקט, משפרים ראיה.

חשוב לציין כי אין מרשם אחיד לכל מחלה, יש צורך במרשם אישי המכיל מספר צמחים שמרפאים את האבר או המערכת שנפגעה בגוף.

Back to top button