אורח חיים בריארפואה משלימה

מה זה רדיקלים חופשיים

ככל שרמות הרדיקלים החופשיים בגוף עולות כך התגובות הפיזיות והמנטאליות שלנו איטיות יותר ואלו בדיוק הרגעים בהם אנחנו מרגישים שהגוף בגד בנו.. אז מה עושים?

כולם שמעו על רדיקלים חופשיים, אנטי אוקסידנטים נוגדי חמצון. אבל מה הם אותם רדיקלים חופשיים וכיצד ניתן להפחית את רדיקלים חופשיים בעזרת נוגדי חמצון

מהם רדיקלים חופשיים?

רעלנים – רדיקלים חופשיים, מצֵרים את פעילותנו, מעמיסים על פעילותו השוטפת של הגוף כשכל העומס הזה, גורם לנו להאטה, לתחושת כבדות. לאורך זמן, ככל שרמות הרדיקלים החופשיים בגוף עולות כך אנחנו מרגישים "חלודים" משהו, התגובות הפיזיות והמנטאליות שלנו איטיות יותר, גם מצב הרוח שלנו משתנה בהתאם ואלו בדיוק הרגעים בהם אנחנו מרגישים שהגוף בגד בנו, שמשהו כבר לא אותו דבר כפי שהיה פעם..

מה עושים כדי להפחית רדיקלים חופשיים?

ראשית מתחילים לנוע, עדיף לצאת להליכה קצרה מדי יום מאשר להתחייב להליכה מפרכת של שעה – אלו מכם שיתמידו רק לצאת מהבית בנעלי ספורט המאפשרות הליכה נוחה, כבר בימים הראשונים ירגישו שבעצם חמש/עשר דקות הליכה, זה לא ממש מספיק ושמאוד מתחשק להם להמשיך. אין צורך לצאת להליכה מואצת, אלא מספיק שיצאתם קצת החוצה, לנשום את האוויר והאווירה שבחוץ בפרט בעונה זו של השנה.

ההליכה משחררת, משנה מקום, משנה תחושה, מעלה את מצב הרוח ובעיקר, עוזרת לגוף, ללב, לכלי הדם, למערכת הלימפה ובשורה התחתונה, מחזירה לכם את התחושה הזו שאתם עושים משהו בשביל עצמכם כשאלו מכם שיתמידו, יזכו לאבד אחר כבוד (הרבה כבוד) את התחושה האיומה הזו, שמשהו כבר לא פועל כמו פעם… לכו על זה.

ובנוסף, גם כאן מזכירה לכולנו את המשפט הישן והכל כך נכון של סבתי עליה השלום, ובתרגום חופשי מייִּדיש: "מה ששמים על השיניים, יושב על העצמות".

תזונה ונוגדי חמצון

ככל שנזין את הגוף שלנו בנוגדי חמצון, כך שככל שנאפשר לגופינו לקבל יותר נוגדי חמצון בתזונה השוטפת, כך הגוף יוכל לבצע פעילות איזון בין הרדיקלים לנוגדי החימצון ולאפשר לנו לעכב את אותם תהליכי הזדקנות שגורמים לאותה תחושת "כבר לא כמו פעם" כאמור.

אם כבר אוכל, אז כמובן שככל שהתפריט שלנו יהיה נקי וחף מטיגונים (אחד התהליכים היותר מעוררי רדיקלים) וצריבה על גבי גחלים, ככל שנאכל מזונות פחות שומניים (בפרט על בסיס חלבון מהחי), כך נמעיט את כמות הרעלנים.

אבל לא די באוכל ובספורט, כי אחד הגורמים הפחות מוכרים שמייצרים רדיקלים חופשיים מרובים בגופנו הוא לא אחר מאשר סטרס, לחץ, מתח, דאגה, חרדות ומחשבות מרובות…

אין ספק שאנחנו הישראלים חיים במדינה יצרנית של מצבי מתח מכל כיוון אפשרי ולא נפרט כאן את המקורות – כולנו מכירים אותם, אבל ללא כל צל של ספק, ברור לכולנו כשאנחנו יושבים לכמה דקות, שיש צורך למצוא איזו שהיא שיטה לפרוק את המתחים, לשחרר את מה שלוחץ ומטריד לשחרר את השרירים, הגוף ויחד איתם לנקות את הראש והנשמה.

כל שיטה מקובלת – לאחד מתאים יוגה, לאחר צעידה או ריצה, כתיבת רצף, אמבטיה טובה, שירה, פאזל או קריאה – במילים אחרות, כל מה שיוצר לנו קורטוב של נחת, משפר את האיזון שלנו, מרפה את השרירים ומאפשר לנו לנשום נשימות עומק טובות ובעיקר – נותן "fight" הולם לתהליך הרדיקלים החופשיים ומאט את תאוצת תהליך ההזדקנות הטבעי.

אז מצאו לכם את מה שעושה לכם טוב, את מה שמחייך אתכם, את מה שגורם לכם להרגיש הרפיה והקלה ומסיט את דעתכם מעומס היום יום כי כשאנחנו נינוחים ורגועים, אנחנו הכי יפים ומעל לכך, מתקרבים יותר לבריאות מיטבית.

מזונות עם נוגדי חמצון – נוגדי חמצון טבעיים

מזון הוא דרך מעולה לעזור לגוף לנצל את המשאבים ויכולות הריפוי שכבר קיימות אצלו. הכנו לכם רשימה קצרה של מזונות עם נוגדי חמצון שכדאי להוסיף לתפריט היומי שלכם:

ואחרי כל ההנחיות וההבהרות המתייחסות לאורחות חיים, ההארה החשובה ביותר היא ההתייחסות שלנו לעצמנו: חישבו עם עצמכם, בני כמה אתם מרגישים, מה עשיתם כשהייתם צעירים יותר שאתם כבר לא עושים היום, מה הם הדברים שמעוררים בכם שמחה, אושר, צחוק גדול וכייף אמיתי – את כל אלו, ערכו ברשימה והכניסו אותם לחיים במינונים שישתקפו בניצוץ שבעיניים, בחיוך שבפנים ובכל נדבך בגוף ובנשמה.
קרדיט: תמר תאומים גורן.
לרשימת מטפלים ברפואה משלימה לחצו על הקישור

Back to top button