פרחי באךרפואה משלימה

פרחי באך ודיכאון

תופעת הדיכאון החלה להתפשט ביתר שאת, בכל העולם, במאה העשרים, והיא הופכת ל"פופולרית" יותר עם כל שנה שחולפת.

כמה פעמים ביום, בשבוע או בחודש אנו שומעים את המלה "דיכאון" בכל ההטיות האפשריות: "אני מדוכא", "אני מדוכדך", "אין לי חשק לכלום", "איזה דיכאון", וכו' וכו'.. אנו שומעים זאת לעיתים מאד קרובות – יותר מדי.

תופעת הדיכאון החלה להתפשט ביתר שאת, בכל העולם, במאה העשרים, והיא הופכת ל"פופולרית" יותר עם כל שנה שחולפת. היא פוגעת בכל בגילאים: צעירים שמתמודדים עם חווית הצבא, לימודים, חיפוש עצמי ובניית קריירה, נשים המתמודדות בו-זמנית עם אימהות, זוגיות וקריירה, גברים ונשים בגיל המעבר ויציאה לפנסיה, ועוד הרבה דוגמאות שאנו מכירים מחיי היום- יום שלנו. ההישגיות, השאפתנות, הלחץ הסביבתי והפנימי שלנו, החרדות והפחדים יכולים להביא אותנו לידי יאוש ודיכאון.

יש בידינו כלי מאד עוצמתי פשוט ומאד חשוב טבעי, שאפשר להיעזר בו בבואנו לטפל בבעית הדיכאון אלה הן תמציות פרחי באך. כמובן שזה לא בא במקום טיפול פסיכולוגי או פסיכיאטרי, אלא בנוסף.

תמציות הפרחים, לפי ד"ר באך, נועדו בעצם גם למניעה וגם לטיפול. אם נפתח את המודעות העצמית שלנו (והשימוש בתמציות בהחלט גורם לכך) נוכל לעקוב אחר כל שינוי החל הרגשות ובמחשבות שלנו.

נוכל לשים לב, למשל, אם אנו נעשים מדוכדכים בעקבות כשלון כלשהו בעבודה ובעקבות כך לא מעיזים להתחיל מחדש ואז ניקח את תמצית ה-gentian.ואולי, בעקבות גירושים או פיטורים ממקום עבודה או בעיה פחות "כבדה", אנחנו מיואשים עד כדי כך שאנו לא רואים אור בקצה המנהרה ואז ניקח את תמצית ה-gorse.
ואולי, אחרי זה נבחין שההערכה העצמית שלנו נמוכה והיא זו שגורמת לנו לדכדוך וניקח larch , או שזה גורם לנו להתבטל מפני אחרים ואז ניקח –centaury .
ויכול להיות שנגלה שכולם נגדנו – אנחנו בסדר והכל "בגללם" – הם לא בסדר ואני הקורבן, ואז ניקח את תמצית ה-willow.
לפעמים אנחנו נכנסים למצב של דכדוך שאנו לא מוצאים לו שום סיבה או הסבר ואז ניקח את תמצית ה-aspen.
ואולי המראה החיצוני שלנו מאד מטריד ומדאיג אותנו וגם יכול להביא לדכדוך או דיכאון ואז ניקח
apple crab.

כך אנו רואים שכל רגש או מחשבה שאנו חווים בצורה לא מאוזנת יכול בסופו של דבר להתפתח לדיכאון במשך הזמן, או למחלות אחרות.

התמציות של ד"ר באך כוללות את כל קשת הרגשות שלנו ולכן, אם נהיה מודעים למה שקורה לנו בפנים- במחשבות וברגשות – נוכל לקחת תמציות בזמן, לפני שנגיע למצב של יאוש ודיכאון.

ד"ר באך הבין, כבר בסוף המאה ה-19 , את הקשר בין גוף לנפש- כל מחלה מתחילה בחוסר איזון של המחשבות והרגשות, ואם נטפל בחוסר האיזון הזה הוא לא יחלחל לרובד הפיזי שלנו ולא יגרום למחלות וגם אם חלינו נדע לטפל ברובד הנפשי- רגשי שנמצא בבסיס כל מחלה וזה יסייע להחלמתנו.

ליצירת קשר ופרטים מלאים על רנה רז גילו

Back to top button