צמחי מרפאקורונהרפואה משלימהרפואה סינית

צמחי מרפא לחיזוק המערכת החיסונית

צמחי מרפא עוזרים לחיזוק המערכת החיסונית. מאות שנים צמחי מרפא ושמנים ארומתרפיים משמשים לחיזוק מערכת החיסון, אז איזה צמחי מרפא יכולים לסייע בחיזוק מערכת החיסון שלכם?

רוצים לדעת איזה צמחי מרפא מתאימים לחיזוק המערכת החיסונית? זה הזמן לחיזוק מערכת החיסון שלכם. שילוב של צמחי מרפא, תזונה נבונה, תנועה והרפיה יניבו מערכת חיסונית משופרת להתמודדות עם וירוסים וחיידקים.

צמחי מרפא משמשים מאות שנים ברפואה סינית, ברפואה הודית (איורוודה) ואף ברפואה הישראלית (רפואת הרמב"ם) לחיזוק מערכת החיסון אצל תינוקות, מתבגרים ומבוגרים. הכנו לכם רשימת צמחים ופורמולות הטובות ביותר לחיזוק מערכת החיסון.

הקדמה קצרה לצמחי מרפא

כידוע, בצמחי המרפא מצויים יסודות פעילים החשובים לריפוי וחיזוק הגוף. יסודות אלה יכולים להיות בעלי מבנה חלבוני, שרשרות סוכר או אלקלאוידם שהמבנה שלהם מכיל חנקן.
לחומרים פעילים אלו השפעות מרפאות שונות ויכולת אנטיביוטית או אנטי ויראלית והם נחשבים כבעלי השפעה הורמונלית אשר עוזרת לחזק את מערכת החיסון. בעבר (וגם כיום) חלקינו נוהגים לכנות את הרפואה המבוססת על צמחי מרפא כתרופות סבתא, זאת מכיוון שרפואת צמחי המרפא בעבר התבססה על תרופות שעברו כידע מדור לדור ועל כן הן מכונות עד היום כתרופות סבתא. אך אל תטעו – נעשו מאות מחקרים רפואיים על צמחי מרפא ועל החומרים הפעילים שבהם ונמצאו הוכחות כי לחומרים הפעילים בצמחים מסויימים יש יכולת כימית מובהקת.
בנוסף ליסודות פעילים, צמחי מרפא רבים הם אנטי אוקסידנטים, כלומר לחלקם יש יכולת לבלום פעילות של רדיקלים חופשיים אשר כידוע פוגעים במבנה התא.

רשימת צמחי מרפא לחיזוק מערכת החיסון

צמח אקליפטוס – סגולות רפואיות ויתרונות

עץ האקליפטוס מלווה אותנו שנים רבות ואף ידוע שנעשה בו שימוש לטיהור האוויר בבית.
לשמן אקליפטוס איכויות רבות ופעילויות תרפואטיות בהתאם:
שמן אקליפטוס נוגד חיידקים, וירוסים, מחטא, ממריץ ומעורר את מחזור הדם, אך יש לשים לב: שמן אקליפטוס מעלה לחץ דם ולכן – אינו מתאים לאלו הסובלים מיתר לחץ דם. בנוסף, שמן האקליפטוס מכייח, מרחיב את הסימפונות, מוריד חום, משתן ואף משכך כאבים מקומיים קלים.

צמח מרפא אסטרגלוס – סגולות רפואיות ויתרונות

אסטרגלוס הוא אחד מצמחי המרפא הידועים ביותר לחיזוק פעילות מערכת החיסון. משמש למניעת מחלות חורף ומחלות מערכת הנשימה, בעל פעילות נוגדת חמצון חזקה ולכן מסייע לשיפור מערכת לב וכלי דם, ולמניעת והתמודדות עם סרטן.

צמח מרפא סמבוק שחור – סגולות רפואיות ויתרונות

בהכנת מיצוי מצמח מרפא סמבוק שחור משתמשים גם בפרחים וגם בפירות. ברפואה העממית פרחי ופירות הסמבוק ידועים ביכולתם לחזק את מערכת החיסון. סמבוק שחור משמש לטיפול בשיעול, הצטננות, שפעת, והוא עוזר לשפר את היכולת של הגוף להלחם בחיידקים ווירוסים. כמו כן, סמבוק שחור ידוע בפעילות נוגדת חמצון.

צמח מרפא אכינצאה (קיפודנית) – סגולות רפואיות ויתרונות

אכינצאה היא צמח מרפא ידוע כבר מאות שנים ביכולת שלו לחזק את מערכת חיסון. בחומרים הפעילים באכינצאה מגרים ומעצימים את הפעילות הכוללת של תאי מערכת החיסון האחראים להלחם בכל מיני זיהומים. לחומרים הפעילים בצמח האכיניצאה יכולת להרוג שמרים ופטריות, וירוסים וחיידקים. צמח מרפא זה מצוין בשימוש אקוטי בעיקר למחלות חום וזיהומים כמו שפעות, מקצר את משך המחלה ועוצמת התסמינים.

זעתר / אזוב – סגולות רפואיות ויתרונות

בזעתר יש חומרים אנטי דלקתיים ולכן הוא נחשב כמתאים לטיפול בדלקות גרון, שיעול, הצטננות וכן כטיפול טבעי לדלקות חניכיים.

צמח מרפא ליקוריץ / שוש קירח – סגולות רפואיות ויתרונות

רבות נכתב על סגולות צמח הליקוריץ. ליקוריץ' / שוש קירח הינו צמח מרפא עוצמתי ובעל תכונות מרפאות רבות אך הוא ידוע בעיקר כמסייע לשיפור וחיזוק מערכת החיסון, עוזר בחיזוק כללי של הגוף בהתמודדות עם זיהומים מסוגים שונים.

צמח מרפא בת קורנית מצויה / טימין – סגולות רפואיות ויתרונות

טימין משמש (כמו צמחי מרפא רבים) גם כתבלין נפוץ במטבח הארץ ישראלי. רבות נכתב גם על סגולות צמח הטימין. הוא צמח מרפא המסייע בחיזוק מערכת חיסון, בעיקר בחיזוק מערכת הנשימה. נלחם בחיידקים, וירוסים וטפילים. מסייע בהפחתת שיעול, ליחה, ואנטי דלקתי.

שום – סגולות רפואיות ויתרונות

שום מכיל כמות מכובדת של ויטמין B וכן ויטמין C. כמו כן הוא מכיל מינרלים כגון סידן, ברזל, אשלגן, זרחן, אבץ, ומנגן. השום מכיל תרכובות גופרתיות כגון אליים ואליצין המתנדפות ברגע חשיפתן לאוויר הפתוח, על כן יש לעשות בו שימוש מיידי. לשום סגולות רפואיות רבות כגון: איזון סוכר, מאזן לחץ דם, מוריד רמות שומנים בדם, מדלל דם, אנטי דלקתי, אנטי ראומטי, אנטי טפילי, אנטי ויראלי ועוד.

ג'ינג'ר (זנגביל) – יתרונות, סגולות רפואיות

ג'ינג'ר הוא צמח מרפא מהותיקים והפופולאריים בשימוש בקרב תרבויות רבות והשימוש בו הוא מגוון (כתוספת לחליטת תה, לאכילה וכצמח תבלין). ברפואה מסורתית הג'ינג'ר משמש להפחתת בחילות והקאות, עוזר בהפחתת עויתות וכאבים במערכת העיכול, מחטא חזק, משפר ספיגה, מזרים דם ומחמם. הוא בעל תכונות אנטידלקתיות ואנטיסרטניות. שורש הג'ינג'ר משמש כצמח מרפא וכתבלין במזון.

צמחי מרפא לחיזוק מערכת החיסון הרפואה הסינית

אז אם אתם רוצים לחזק את מערכת החיסון ולעזור לגופכם להתמודד טוב יותר עם וירוסים שונים, דלקות ומחלות חורף (שעלולות להופיע גם בקיץ) אתם יכולים להשתמש בצמחי מרפא אלה בנפרד כחליטה או כתוסף מזון אך באפשרותכם גם למצוא פורמולות לחיזוק המערכת החיסונית כשהן כבר מוכנות ממגוון חברות (חלקן מישראל וחלקן מחו"ל). המגוון של הפורמולות לחיזוק מערכת החיסון לילדים ומבוגרים הוא גדול והדבר החשוב ביותר הוא לרכוש פורמולה ממקור אמין ותוך התייעצות עם איש מקצוע מתאים.
– לרשימת מטפלים בצמחי מרפא לחצו על הקישור
– לרשימת מטפלים ברפואה סינית לחצו על הקישור

  • המידע במאמר זה הינו לצורכי אינפורמציה בלבד, ואינו בגדר עיצה רפואית או תחליף להתייעצות עם מומחה. בכל מקרה של בעיה רפואית יש לפנות לרופא המטפל.

Back to top button