אוכל בריארפואה משלימה

אגוז מלך – ערכים תזונתיים ויתרונות בריאותיים

זה מה שיקרה לגוף שלכם אם תוסיפו שני אגוזי מלך לתפריט היומי שלכם. מדהים!

מעט על אגוז מלך:

בנטורופתיה ובעשבונאות מסורתית עושים שימוש בכל הצמח: פרחים, עלים, קליפת האגוז הטריה-ירוקה, קליפת העץ היבשה ולב האגוז.

שמו הלאטיני של אגוז מלך:Jovis Glans או Juglans- אגוז יופיטר – פרי האלים. הצמח גדל באמריקה הצפונית ובמזרח הקרוב. רופאים יהודיים עשו שימוש בעץ אגוז המלך כבר בתקופתו של אסף הרופא בן המאה השישית לספירה, שנחשב לאבי הרפואה היהודית. מקורותיו הרפואיים התבססו, בין היתר, על מקורות קאנוניים כמו התנ"ך והתלמוד שם מצויות המלצות לאיחוד זוגי ועידוד הפוריות באמצעות פירות עץ האגוז.

אגוז המלך פורח בחודשי האביב. עונת איסוף האגוזים היא בסוף הקיץ: ספטמבר עד דצמבר – בתחילת חגי השנה העברית החדשה.

ד"ר אדוארד באך, רופא אנגלי שפעל בתחילת המאה העשרים באנגליה, מצא שלטל המצוי על פרחי עץ האגוז יש איכות אנרגטית המתאימה לטיפול במעברי חיים כמו מעבר דירה, תחילת לימודים, אבלות, הפסקת וסת, שינויים במקום העבודה ושינויים במצבי חיים אחרים המאתגרים את הנפש והגוף. תמצית פרחי באך ה Walnut מוספת בדרך כלל לתמציות אחרות המשקפות מצב נתון אצל האדם ומסייעות לו לעשות שינוי רוחני ורגשי וריפוי.

עלי עץ אגוז המלך מוכרים כתרופה ביתית לטיפול באקזמה, דלקות עיניים, פצעים ושריטות.

הכנת תרחיץ מעלי אגוז המלך (J. Regia):
1/2 כוס עלי עץ אגוז המלך
1.5 ליטר מים מטוהרים
לבשל את העלים במים, בסיר סגור, במשך 20 דקות. לסנן ולצנן.

ליטול 5 טיפות מהתרחיץ המוכן ולערבב בכוס מים. הרפואה הטבעית ממליצה לשטוף את העיניים לטיפול בדלקת הלחמית או דלקת העפעפיים. ניתן ליטול כמה טיפות מהתרחיץ ולמרוח על עור הנגוע באקזמה או עור פצוע.

מרתח מקליפה יבשה של עץ אגוז המלך:
קליפת העץ הפנימית (אגוז חמאה- J. Cinera) משמשת כתרופה טבעית – מסורתית לעצירות בזמן הריון. מרתיחים 1 כפית של קליפה מיובשת בחצי ליטר מים במשך 300 דקות, בסיר סגור.

נוטלים עד 5 מ"ל ליום לטיפול בעצירות או מערכת עיכול עצלה.
קליפת העץ הפנימית מכילה ויטמין B1 ו- C, מינרלים, טאנינים וקרוטנואידים ובהרבולוגיה מודרנית נחשבת למשלשל עדין, ממריץ מרה וקוטל תולעי מעיים.

פרי האגוז נחשב למזון – על בפרוטוקולים הטיפוליים בנטורופתיה וברפואה הטבעית בכלל בזכות חומצות השומן החיוניות שבו, נוגדי חימצון, ויטמינים, מינרלים וסיבים תזונתיים. ניתן להוסיפו לסלטים, דברי מאפה, ממתקים ולאכלו כפי שהוא, פשוט כי הוא טעים ומשביע.

ממתקי אגוזי מלך:
טעמם הנפלא של אגוזי המלך מאפשר הגשתם כפי שהם, בבחינת – כל המוסיף גורע. ניתן להגישם ביחד עם צימוקים אורגניים או למלא באמצעותם פירות יבשים אורגניים אחרים כמו: שזפים, משמשים ותמרים וליצור צלחת ממתקים מהטבע. מתקבל מזון-על שמשפר מצב רוח, משפר ריכוז, ממריץ, מזין, נוח לעיכול, משביע וחגיגי.

ליצירת קשר ופרטים מלאים על מירה כהן שטרקמן

Back to top button