דיאטה ותזונהרפואה משלימה

טיפים לדיאטה קלה ומוצלחת

רוצים לרדת במשקל, אבל נשברים כל פעם מחדש? הנה מספר טיפים שיעזרו לכם לרדת ולשמור על המשקל. טיפים לדיאטה מוצלחת.

כולם מחפשים טיפים לדיאטה קלה, מוצלחת וחולמים לרדת במשקל (ולשמור עליו לאורך זמן), אבל רובינו נשברים כל פעם מחדש הנה מספר טיפים שיעזרו להרזיה ולשמירה על המשקל.

רגעי המשבר
מכירים את הרגע… שאתם מסתובבים בבית חסרי מנוחה ואפילו סובלים משעמום, לבסוף הפתרון שלכם הוא להיכנס למטבח לאכול דבר מה.
אחר כך להירגע לפרק זמן קצר ולהתחיל לכעוס על עצמכם.

לפני שהולכים למטבח לחשוב, זכרו שאפשר להפיג שעמום בדרכים אחרות, לא רק על ידי אוכל. נסו להעסיק את עצמכם בדברים שאתם אוהבים לעשות, נסו לנצל את הזמן לדברים שכל הזמן דוחים על מנת להעביר את זמן השעמום שנותר.

זכרו: אין להתחיל בביס הראשון מפני שהוא יוביל לאכילת יתר.
אם עבר עליכם יום קשה בקושי שתיתם משהו, פה ושם רק אכלתם משהו קטן, לא אכלתם באופן מסודר וסוף סוף הגעתם הביתה עייפים, זכרו לא להיכנס מיד למטבח בלי לחשוב. פתיחת הדלת היא כביכול אות כניסה למטבח, לכן אם תהיו מודעים לכך תוכלו למנוע זאת, ראשית כל לשתות כוס מים, להירגע, לחשוב מה רוצים לאכול, לתכנן את הארוחה ורק אחר כך לגשת לאכול בהגיון.

איך להתמיד בדיאטה בסופי שבוע:
זמן קשה נוסף הוא סופי שבוע, שם בדרך כלל נפרץ מנגנון ההתאפקות השבועי וכולם אוכלים בדרך כלל בצורה לא מבוקרת. ודאי שאין זה הכרחי, אפשר לעבור את סוף השבוע מבלי ליפול אל תהום הזלילה, אם רק תחשבו ותהיו מודעים.

אחת הבעיות המרכזיות היא ללמוד לאכול ולטעום אך לא לזלול. ללעוס היטב ולא לבלוע מיד, ליהנות מהטעם ולחשוב על הכמות, לא להמשיך לאכול באופן אוטומטי.

הדבר החשוב ביותר הוא לא לכעוס על עצמכם כאשר אכלתם דבר מה לא מתוכנן, אין לומר: "אם כבר אז כבר", משום שאז תרשו לעצמכם לאכול מכל הבא ליד, פשוט יש להמשיך בתוכנית כרגיל מבלי לכעוס, משום שהכעסים מובילים לאכילת יתר.

במהלך הארוחה לנשום עמוק ולחשוב האם זה מספיק או שאפשר להפסיק.
לאכול בשיטת הצלחת, כלומר להניח בצלחת ולא להוסיף מעבר לזה כאשר מסיימים.
יש לזכור, הגברת המודעות לגודל המנות היא המפתח לשליטה, לאכילה נכונה והרזיה.
נכתב על ידי ד"ר סיגל תמיר.
לפרטים נוספים ויצירת קשר עם ד"ר סיגל תמיר

Back to top button