אוכל בריארפואה משלימה

סובין – ערכים תזונתיים ויתרונות בריאותיים

זה מה שיקרה לגוף שלכם אם תוסיפו סובין לתפריט היומי שלכם. מדהים!

מה זה סובין?

הסובין נוצר בעת הפרדת השכבות החיצוניות העוטפת את גרעין החיטה, כאשר היא נטחנת לקמח. הסובין מכיל 12%-9% תאית שאינה מתעלת וחומצה פיטית הקושרת את מרבית המינרלים ומונעת מהם להיספג. אכילת הסובין ביחד עם יוגורט המכיל הרבה סידן, סותרת את פעולת החומצה הפיטית ומאפשרת לחלק מהמינרלים להיספג. התאית מגרה את דפנות הקיבה והמעיים ומאיצה אצל אדם בריא את עיכול המזון ותנועת המעיים (פריסטאלטיקה) לצורך ריקון הפסולת.

סובין – מרכיבים וערכים תזונתיים:

סובין מכיל בעיקר סיבים לא מסיסים המתפרקים ב 50% על ידי חיידקי המעיים ויוצרים נפח לצואה המאפשרת את דחיפתה על ידי תנועת שרירי המעיים. ככל שתנועת המעיים מהירה יותר וזמן ריקון הפסולת מתקצר, מתמעטים הרעלים שנספגים לדם.

חשוב להקפיד שתערובת הסיבים הלא מסיסם (סובין) תכיל רבע כמות סיבים מסיסים (גוארגם) משום שהסיבים המסיסים מתעכלים כמעט בשלמותם על ידי חיידקי המעיים החיונים ומהווים מצע לגידולם. כמו כן בגלל מסיסותם הם סופחים רעלים, שומנים וסוכרים ועוזרי להפרישם בצואה. לעיתים הוספה של סיבים למזון גורמת להיווצרות גזים במערכת העיכול. במקרה זה יש להעלות בהדרגה את כמות הסיבים.

סובין – יתרונות בריאותיים:

  • חולי כיב קיבה וכיב בתריסריון והפרעות במערכת העיכול הגורמות לשילשול, צריכים להזהר להימנע מאכילת סובין, מחשש לגירוי יתר של דפנות המערכת, או החרפת שילשולים.
  • טיפול טבעי לעצירות: הסיבים הלא מסיסים מגרים את דפנות המעי ומגבירים את תנועת הפריסטלטיקה. כדי למנוע עצירות מומלץ לאכול 40 גרם סיבים ביום ולהקפיד לפחות על שתיית ליטר וחצי מים יום.
  • דברטיקולוזיס: הדברטיקולוזיס היא מחלה שנוצרת עקב התרופפות שרירי המעיים והיווצרות כיסים מודלקים. הסיבים התזונתיים מקלים על מאמץ העבודה של שרירי המעיים. להתחיל במחצית הכמות הרצויה ולאט לאט להעלות את כמות הסיבים עד לרמה הנדרשת.
  • טחורים ופיסורה: כנ"ל.הטחורים והפיסורה (שסע) נגרמים עקב תזונה דלת סיבים ומאמץ יתר של המעיים.
  • מניעת סרטן המעי הגס: לאכול 40 גרם סובין ליום.
  • מניעת מחלות לב: לאכול כמות זהה של סיבים בתוספת 10 גרם סיבים מסיסים כמו גוארגם.
  • הסובין מאפשר טיפול תזונתי להורדת רמות כולסטרול. הסיבים המסיסים (גוארגם) סופחים את הכולסטרול וביחד עם הלא מסיסים (סובין) עוזרים להפרשת כולסטרול מהגוף.
  • הארכת תוחלת החיים: כנ"ל. הסיבים התזונתיים מונעים הצטברות רעלים בגוף.
  • מניעת הסתיידות עורקים: אכילת סיבים תזונתיים מפחיתה את רמות הכולסטרול וה LDL על ידי מניעת ספיגתם חזרה בגוף ומצמצמת את הצטברותם על דפנות כלי הדם.

ליצירת קשר ופרטים מלאים על הלל לרנר

Back to top button