טיפולים ברפואה משלימהרפואה משלימה

קרניו סקראל – תרפיה בשילוב פרחי באך

קרניו סקראל נגזר משמות העצמות המרכיבות את המערכת: קרניום - עצמות הגולגולת, וסקרום - שלושת עצמות האגן המחוברות בניהן.

טיפול בקרניו סקראל מעודד את יכולת הריפוי הטבעית של הגוף והוא מתאים לטיפול טבעי במגוון בעיות

למערכת הקרניו- סקראלית, בדומה למערכת הלב, הדם והנשימה, השפעה על מספר גדול של תפקודי גוף. חוסר איזון במערכת זו יכול להשפיע באופן ניכר על המוח וחוט השדרה וכן לגרום לחוסר תפקוד חושי (סנסורי), תנועתי (מוטורי) ואינטלקטואלי.

השם קרניו סקראל נגזר משמות העצמות המרכיבות את המערכת: קרניום – עצמות הגולגולת, וסקרום – שלושת עצמות האגן המחוברות בניהן ע"י ממברנות של רקמת חיבור ועמוד השדרה.

הראשון שגילה את התנועה בין עצמות הגולגולת היה סטודנט לאוסתאופטיה במיזורי בשם ד"ר וויליאם סתרלנד. כבר בראשית המאה העשרים הוא חקר את מהות וחשיבות התנועה הזו. הוא ביצע על עצמו ניסויים באמצעות קסדה שנועדה להפעיל לחצים מבוקרים ומשתנים על אזורים שונים בראש. אשתו תיעדה את השינויים שחלו בהתנהגותו ובמצב בריאותו בעקבות הפעלת הלחצים האלה.

ד"ר ג'ון אפלנדג'ר, אוסתיאופת ומנתח, הצליח לשפר את שיטותיו של ד"ר סתרלנד בהצלחה רבה. במהלך ניתוח צווארי שביצע בשנת 1970, הבחין ד"ר אפלנדג'ר בתנועה ריתמית של המעטפת הקרומית של המוח וחוט השדרה בקצב של כ- 10 פעימות לדקה. מכך הסיק שהלחץ משתנה באופן ריתמי. מחקרו הביא להתפתחות הטיפול הקרניו סקראלי. בשנת 1985 ייסד את מכון אפלנדג'ר בפאלם ביץ' שבפלורידה. מאז, אלפי מטפלים רפואיים למדו את השיטה.

כיצד מתבצע טיפול בקרניו סקראל?

בשלב הראשון מתבצע אבחון. האבחון נעשה ע"י בדיקה והערכה של התנועה, הריתמוס בחלקים שונים של המערכת. הטיפול מתבצע במגע עדין מאד ולא פולשני (המטופל נשאר בבגדיו). המטפל "קורא" את תנועת המערכת באמצעות מישוש של עצמות הגולגולת, האגן ועצם הזנב, כיוון שהן מתחברות לממברנה הדוראלית המכילה את הנוזל התוך שידרתי. המגע העדין מסייע ליכולת הריפוי הטבעית של המטופל לשפר את האיזון הפיסי, הכימי והרגשי של הגוף.

באיזה בעיות ניתן לטפל בקרניו סקראל?

מעצם יכולתו של הטיפול הקרניו סקראלי לעודד את יכולת הריפוי הטבעית של הגוף, הטווח הטיפולי נרחב ביותר.

טיפול בקרניו סקראל יכול לעזור במצבים הבאים: כאב כרוני, יכולת תנועה מוגבלת, מפרקים נוקשים, אנרגיה ירודה, כאבי ראש ומיגרנות, בעיות בלסתות, בעיות למידה (דיסלקציה, דיסקלקולציה ועוד) הפרעות קשב, בעיות מחזור, כאבי גב, חוסר איזון , חוסר אנרגיה ועוד.

ליצירת קשר ופרטים מלאים על ד"ר מימי עזריאלי

Back to top button