רפואה משלימהרפואה סינית

הפלה, גרידה ורפואה אלטרנטיבית

במאמר הנוכחי אתרכז ברפואה האלטרנטיבית ושל הרפואה הסינית בפרט בהקשר של הפלה / גרידה בהתערבות כירורגית או תרופתית

הפלה עבור אישה זה תמיד נושא קשה וכאוב, לא רק פיזית. קשה לתאר במילים את משמעות עומק החלל ואת חווית הכאב. האובדן גדול מאוד, הקיצוניות שבין חיים למוות בין שמחה עילאית לעצב ויגון בלתי ניתנת לביטוי מילולי. גם פה האישה שחוותה הפלה חווה למעשה אבל על מה שהיה יכול להיות – ולא היה.

תהליך גרידה הוא טראומתי לרחם, יש כניסה למקום שהוא היכל ההיכלים, המקום האישי הנשי היקר ביותר לאישה, המקום הרך החובק העמוק, זהו המקום המכיל חיים, ואל אותו מקום נכנסת איכות שונה, איכות כוחנית אלימה שחותכת בבשר החי ברחם ללא רחם. (מעניין שבמילה רחמים מופיעה המילה רחם).

מה עושים מנקודת המבט של הרפואה המשלימה והרפואה הסינית בפרט?
ראשית צריך לבדוק מדוע התרחשה ההפלה, כמובן מנקודת הראות של הרפואה הסינית וגם של דיקור סיני.

יש כמה אפשרויות:
1. תקיעות דם – דם תקוע ברחם מונע אספקה טובה של צ'י (אנרגיה) ודם לרחם, כשאין תנועה טובה של דם ברחם ויש תקיעות, אין אספקה טובה (באיכות ובכמות) לעובר שצריך לגדול, כפועל יוצא תתכן הפלה.

אם נעשתה גרידה ורירית הרחם לא הצליחה לשגשג חזרה יתכנו הדבקויות, גם מצב זה הוא פתולוגיה של תקיעות דם, אין איכות טובה של דם ואין כמות טובה של דם, הדם הופך להיות גושי, הוא נדבק, ולא משגשג כדם חי.

במצב כזה יש לשלב טיפול של דיקור סיני יחד עם צמחי מרפא סיניים. לצמחים חשיבות עליונה בטיפול במצב זה. צמחי המרפא גם יניעו את הדם וגם יעזרו ליצור דם חדש טרי ונקי שיזין היטב את הרחם.

2. חוסר דם – גם זה מצב בו רירית הרחם לא מצליחה לגדול ולשגשג, במצב כזה אם יש הריון ואחר כך הפלה בעזרת גרידה, יש מצב שרירית הרחם תתקשה להתעבות באופן טבעי. גם פה צריך לשלב טיפול של דיקור סיני יחד עם צמחי מרפא סיניים. הצמחים יחזקו את ייצור ובניית הדם, ומעט מאוד יניעו. (בכל מצב חשוב להניע דם, דם שהוא חומר נוטה להיתקע).

כניסה להריון אחרי הפלה
הפלה זה לא עניין של מה בכך, יש להבין את עומק הרעיון בחוויה של הגוף. הגוף איבד משהו, ויש להחזיר לגוף משהו חזרה במיוחד ברובד הפיזי. מטופלות שואלות אותי מתי נכון להיכנס שוב להריון? יש רופאים שאומרים שאפשר לנסות כבר אחרי חודש, אני חושבת שזה לא נכון, ויש להמתין לפחות חודשיים ולגבות את התהליך בטיפולים של דיקור סיני ואם יש צורך צמחי מרפא סיניים.

טיפולים של דיקור סיני מחזירים לרחם את מה שנפגע בו, יש הנעה של צ'י ודם (לפעמים ההפלה לא נעשית באופן נקי ונשארים חלקים בתוך הרחם), יש לייצר דם נקי וטרי ברחם, ולעטוף אותו בהרבה אהבה. צריך לזכור שההפלה לפי הרפואה הסינית בד"כ מעידה על פתולוגיה ברחם שהייתה שם טרם העיבור וההיריון, ולא טופלה כיאות.

מחזור (דימום וסתי) אחרי הפלה
נשים רבות מתלוננות שהמחזורים אחרי ההפלה לא אותו דבר, ושהרופא לא מתרשם מזה. יש נשים שבעבר השתמשו בתחבושות והיה דימום מכובד ולפתע ימי הדימום התקצרו והן משתמשות רק בתחתוניות. התשובה של הרופא – ניתנת הורמונים שלא תמיד מקובלות על המטופלות (מסיבות שונות כגון: אידיאולוגיה, תופעות לוואי, שאיפה להריון טבעי וכו..).

אולם ניתן להבין את הדברים ברובד נוסף:
ההפלה שנעשתה באופן מכאני פגעה בתודעה של הרחם כמחסן של דם. ועובדה שיש נשים שהמחזור שלהן מתמעט, הרחם לא מצליח לשגשג, כאקט עידוד צמיחת הרחם רופאים נותנים הורמונים סינטטיים או פשוט חוזרים ומגרדים את רירית הרחם כדי לעודד אותה לגדול – וזה לא מעודד.

דיקור סיני מבקש מהגוף לייצר דם נקי וחדש ולהזרים אותו לרחם, צמחי המרפא הסיניים שנבלעים דרך הפה מביאים את האפשרות לייצר דם חדש מהמזון, וכך באופן הגיוני הדם יכול להיוולד מחדש.

הפלות חוזרות ספונטאניות
הפלות חוזרות יכולות להיווצר גם כן מחוסר דם או תקיעות דם אולם אפשרות נוספת והיא חוסר צ'י (אנרגיה) או תקיעות צ'י. במצב של חוסר צ'י אין מספיק כוח לרחם להחזיק את ההיריון, במצב של תקיעות צ'י יש להניע את הצ'י, תקיעות של צ'י יכולה למנוע זרימה של דם לרחם, וכשאין דם אין מה
שיזין את העובר.

במקרים של הפלה אני ממליצה להשתמש בפרחי באך ובכוכב בית לחם בפרט, על מנת לשחרר את השוק והטראומה מהגוף. כמו כן אחרי הפלה אני ממליצה לשלב טיפולים ברפואה משלימה בהקדם האפשרי על מנת לתמוך בגוף מבחינה אנרגטית רגשית ופיזית.

Back to top button