רפואה משלימהרפואה סינית

טווינא מה זה – הכל על טווינא

פירוש המילה טווינא הוא למשוך (tui) ולתפוס (na). המילה מתארת את טכניקת המגע בטיפולי הטווינא שהיא אנרגטית, דינאמית ומהירה.

רבים שואלים מה זה טווינא? אז הנה כל מה שצריך לדעת על אחת משיטות הטיפול העתיקות ברפואה משלימה – הכל על טווינא. טווינא הינה שיטת פיזיותרפיה מסורתית שהתפתחה בסין לפני כ- 5,000 שנים ונחשבת לאחת השיטות הבסיסיות והמרכזיות של הרפואה הסינית בנוסף לאקופונקטורה וצמחי מרפא.

תורת הטווינא מתמקדת בזרימת אנרגית הצ'י בגוף כבסיס טיפולי, ובעזרת העיסוי פותחת את תעלות האנרגיה בגוף וגורמת לזרימה מאוזנת של אנרגית הצ'י.

על פי שיטת הרפואה הסינית, הצ'י הוא אנרגיית החיים האחראי על הבסיס לבריאות נפשית ופיזית. זרימה הרמונית של אנרגיית הצ'י בתעלות הגוף, עוזרת לשחרור חסימות אנרגטיות באיברים חיוניים, הזנה נכונה של רקמות הגוף, משחררת לחצים ומתחים, מנטרלת התפתחות רעלים ומעוררת כוחות ריפוי בגוף.

פירוש המילה טווינא הוא למשוך (tui) ולתפוס (na). המילה מתארת את טכניקת המגע בטיפולי הטווינא שהיא אנרגטית, דינאמית ומהירה, הכוללת בתוכה מגוון רחב של תנועות המבוצעות עם כפות הידיים, הזרועות והמרפקים.

בטיפולי הטווינא המטפל מפעיל לחץ על נקודות שונות ועל תעלות האנרגיה הזורמות בגוף, באמצעות תנועות מהירות ודינאמיות. הנקודות הן אותן נקודות הדיקור שמשתמשים בהן לאקופונקטורה, אך במקום מחטים המטפל משתמש בגופו ליצירת הסטימוליציה האנרגטית.

התנועות מלוות בטלטולים עדינים של הגוף, מתיחות שונות והנעת המפרקים. דבר זה גורם לאנרגיית הגוף, הצ'י, לנוע בצורה הרמונית, לפתוח חסימות במרידיאנים ולרענן את זרימת האנרגיה בחלקים השונים של הגוף. בנוסף התנועות תורמות להרגשת הרמוניה פיזית ונפשית אצל המטופל.

טיפולי הטווינא עוזרים להפגת מתחים נפשיים ופיזיים ומעניקים הרגשת שחרור ורוגע, מה שתורם לגוף לחזור לאיזון ותומך באדם בתהליך הריפוי ההוליסטי. לכן, טיפולים אלו יכולים לתרום לאדם בכל מצב, באם הוא חולה ובאם הוא נחשב בריא. מפה יוצא שהטווינא עוסקת לא רק בריפוי אלא גם במניעת מחלות. על ידי שמירה על אנרגיית גוף מאוזנת, כל מערכות הגוף נמצאות באיזון, והבריאות נשמרת.

עיסוי הטווינא עוזר מאוד לבעיות אורטופדיות כגון שרירים תפוסים, כאבי צוואר וגב, כתף קפואה, בעיות ברכיים, פריצות דיסק, כאבי סיאטיקה ועוד. בנוסף לכך, הטווינא עוזרת גם למצבים פנימיים יותר כגון בעיות עיכול, בעיות נשימה, כאבי מחזור, כאבי ראש וכדומה.

טיפולי הטווינא מתאימים לתינוקות מהגיל הרך ועד לאנשים מבוגרים .הטכניקה מותאמת בתנועות ובעוצמה לכל מטופל לפי צרכיו והבעיות הספציפיות שלו.

הטיפול נעשה על מיטת טיפולים או על כיסא, כאשר המטופל לובש בגדים נוחים.
עיסוי הטווינא יכול לנוע בין 10 דקות ועד 40 דקות, תלוי במצבו של המטופל ובעיקרון הטיפולי.
לרוב הטיפול מלווה בדיקור ובשימוש בצמחי מרפא.

Back to top button