טיפולים ברפואה משלימהרפואה משלימה

דידג'רידו- אנרגיה ממגנטת שטובה גם לטיפול בנחירות

דידג'רידו (ובקיצור דידג') הוא כלי נשיפה אבורג'יני, שבמקור עשוי מענף עץ אקליפטוס עבה וחלול.

דידג'רידו (ובקיצור דידג') הוא כלי נשיפה אבורג'יני, שבמקור עשוי מענף עץ אקליפטוס עבה וחלול, שנוצר על ידי טרמיטים שכילו את פנים הענף לכל אורכו. האבורג'ינים "צדו" את הענפים בעת שהקשיבו לרוח "מנגנת" בהם צלילים עמומים ונמוכים. היום מייצרים את הכלי מסוגי עצים וחומרים שונים, ביניהם: עץ האגבה, במבוק ואפילו פלסטיק.

מה זה דידג'רידו

דידג'רידו נחשב לכלי הנשיפה העתיק בעולם, הוא קיים כבר 40 אלף שנה ונקשר לשיטת ריפוי שהמציאו האבורג'ינים, ילידי אוסטרליה, שיטה שבה השתמשו בוויברציות וברטט הצלילים של הדידג'רידו. על פי תורה זו, לכל צומח ודומם, אדם או חיה יש תנועה אינסופית העוברת וזורמת כאנרגיה בכל. בטקסי האבורג'ינים ניגנו ורקדו לצלילי הכלי במטרה לרפא חוליים, לברך את האדמה, להוריד גשם בשנת בצורת ולקרב בין אנשי השבט. האבורג'ינים האמינו שיש מימד נוסף מלבד המציאות פיזית – מימד החלום, מציאות מקבילה רוחנית.

חלום או לא, היום משמש הדידג'רידו ככלי טיפולי, כאשר בעזרת צליליו ותדריו מובטחת למנגנים בו כניסה למצב מדיטטיבי עמוק וחוויית צלילים, מראות ותחושות שלא ניתן לחוות במצב ערנות רגיל. זרימת האנרגיה החופשית מטיבה עם הגוף, מחדדת את המחשבה והזיכרון ומפתחת את האינטואיציה.

ריפוי בצלילים – זה טוב גם לנחירות

להשפעתו המיטיבה של הכלי יש גם הוכחות מדעיות: במחקר שפורסם לאחרונה ב-British Medical Journal בדקו חוקרים שוויצרים האם נגינה בדידג' משפיעה על ערנות בשעות היום ועל נחירה בעת שנת הלילה. במחקר השתתפו 25 אנשים הנוטים להירדם לאורך היום וסובלים מנחירות בעת שינה. המשתתפים חולקו לקבוצת ניסוי ולקבוצת ביקורת. הנוחרים בקבוצת הניסוי התאמנו בנגינה על הדיג'רידו מדי יום לאורך ארבעה חודשים. לעומתם, אנשי קבוצת הביקורת לא התנסו בנגינה. לאחר הניסוי דיווחו המנגנים על הטבה במצבם: הם נרדמו פחות במהלך היום ונחרו פחות במהלך השינה בלילה. ההשפעה המיטיבה היתה גם על בני הזוג של נגני הדידג' שדיווחו על שינה טובה יותר במהלך הלילה. מסקנת החוקרים היתה כי הנגינה בדידג' מסייעת לשינה כיוון שהיא מפעילה את דרכי הנשימה העליונות.

אז איך זה עובד וכיצד מנגנים על דידג'רידו?

אוחזים את הכלי כשפתחו הצר צמוד לפה וקצהו האחר מונח על הקרקע. בשיטת נשיפה הדורשת אימון רב, נושפים ומרעידים את השפתיים בפתח בשימה מחזורית. לא מפסיקים לנגן גם כשלוקחים אוויר, ולמעשה הנשיפה אינה פוסקת. בטכניקה שמכונה נשימה מעגלית -Circular breathing , אם מנגנים נכון, מצליחים לקחת נשימה לפני שנגמר האוויר בפה, ואז אפשר להמשיך ולנשוף אוויר מהריאות. בקיצור, מזכיר קצת סצינות מקורס הכנה ללידה, אבל נגנים מיומנים שמצליחים לנשוף לתוך הכלי ולשאוף אוויר אל ריאותיהם בו זמנית, ולנגן בדידג'רידו לפרקי זמן ארוכים, יספרו לכם שזה פשוט ממכר.

משהו באוויר משתנה וההמהום הבלתי נתפש מושך אותך כבמטה קסמים. הפקת צלילים נמוכים ועמומים מכלי נשיפה אקזוטיים להפליא מושכים אליהם אנשים, שכנראה לא יכולים להישאר אדישים לצליליו הקסומים של הדידג'רידו.

Back to top button