טיפולים ברפואה משלימהרפואה משלימה

מחפשים טיפול טבעי לבעיות פוריות? נסו את שיטת מוח אחד

שיטת מוח אחד עוזרת בטיפול בבעיות פריון אצל גברים ונשים.

שיטת מוח אחד עוזרת בטיפול בבעיות פריון אצל גברים ונשים. בואו לראות איך עובדת השיטה לטיפול טבעי בבעיות פוריות, ושיהיה במזל טוב!

מוח אחד היא שיטה שפותחת חסימות ומקלה על תהליך הזוגיות, כניסה להריון לידה וגידול ילדים. על ידי עבודה ושחרור חסימות נוכל להגיע למצב של בחירה וזרימה בחיים, לחיות, לבנות זוגיות ולגדל ילדים ברוגע שלווה ובחירה מחודשת.

מה היא שיטת מוח אחד?

מוח אחד הינה שיטת טיפול ייחודית היעילה ועוזרת בקשיים פיזיים רגשיים ונפשיים. היא קשורה לרפואה המשלימה, המחברת בין גוף ונפש.

במוח אחד עובד המטפל דרך הגוף והשרירים. מנגנון משוב מהגוף דרך השריר בכדי לקרוא מה כתוב במוח- בתת מודע נותנים למטפל אפשרות לאתר את המצב הפיזי/ רגשי של המטופל.

דרך הגוף והשרירים נחשפים חסימות ואירועים טראומטיים שקרו בעבר ותבעו באדם דפוסי התנהגות ודרכי פעולה בזמן מתח. האירועים באים לביטוי בזמן לחץ קושי כעס ותקופות מתוחות.

שתי דרכי פעולה עומדות בפני מוח האדם כאשר הוא נתון למהלך תגובה לקלט חושים:
האחת: דרך פעולה המבוססת על דפוסי התנהגות מהעבר והשנייה: דרך פעולה המבוססת על בחירה מודעת. אדם הנמצא בשליטה ובמודעות יכול להפעיל את מערכת הבחירה ושיקול הדעת במצב בוא הוא נתון. בשונה ממנו אדם הנמצא במתח או בלחץ מפעיל את מערכת הדפוסים האינסטינקטיבית הקיימת במוחו. זהו המנגנון הישרדותי של האדם.

בפני אדם המצוי במהלך תגובה לקלט חושים קיימות אם כן, שתי אפשרויות. האפשרות להגיב ממרכז הבחירה שבמוח הקדמי (ניאו קורטקס) או האפשרות להגיב מהמנגנון ההישרדותי. (מוח החיה- מוח אחורי). למערכת ההישרדות עדיפות בפעולה על פני המוח הקדמי במהירות התגובה ובהבאת האדם למצב של דריכות והכנה למצב "הלחם או ברח". היתרון בהפעלת מערכת זו הוא שהאדם במצב זה יגיב הכי מתאים בהתאם למצב הישרדותי. החיסרון בהפעלת מערכת זו הוא הוויתור על בחירה ומודעות בתגובה.

במקרה אחר, במצב בה עולה במשפחה נושא טעון רגשית. בפני האדם נוצרות אותן שתי אפשרויות תגובה, מהמערכת ההישרדותית או מהמערכת הבוחרת. אם במצב זה יפעיל האדם את המערכת ההישרדותית הוא יגיב על פי דפוסי התנהגות שלו מן העבר או מה שהוא קיבל בירושה מהוריו, כלומר, איך שהוא ראה שהגיבו בביתו במצבים דומים. לעומת זאת, במצב שהוא יפעיל את המערכת הבוחרת אשר במוח הקדמי יעמדו לפניו אפשרויות תגובה שונות מהן יבחר בדרך ההולמת בשיקול דעת מתוך בחירה אמיתית.

דוגמה לכך פשוטה, יומיומית. כשילד או מבוגר שוברים כוס או שופכים חלב, ברוב המקרים נגיב לאירוע מתוך דפוסי ההתנהגות שלנו, אם כעסו עלינו גם נכעס, אם נתנו לנו מכה ניתן גם מכה וכו'.

על פי רוב נוטים בני האדם לפעול ממערכת ההישרדות, על פי דפוסי התנהגות מוכרים. כתוצאה מכך הם נכנסים למערכות תגובות קיצוניות ולא מתאימות המערימות עוד ועוד קשיים במצב נתון.

שיטת מוח אחד: שלבים בהריון ולידה

תהליך הבאת ילד לעולם מורכב משלבים שונים:
א. תקופת טרום ההיריון
ב. ההפרייה
ג. תקופת ההיריון
ד. לידה
ה. הנקה וטיפול בנולד

טרום הריון

כאשר בני זוג חיים זה עם זה באהבה והרמוניה, ומצליחים לגשר על מתחים שעולים בקשר הזוגי, נוצרת אווירה של הדדיות וזרימה בן בני הזוג. באווירה כזו גדל הסיכוי להיכנס להריון. לעומת זאת, יחסים זוגיים אשר יש בהם מתחים ואי הבנות עלול להיווצר קושי להיכנס להריון. חוסר הביטחון הקיים באווירה בין בני הזוג וכן המתח ביחסים בניהם מערימים קשיים על האפשרות להריון.

חלק מהסיבות לבעיות בכניסה להריון הן רגשיות (עקרות רגשית) וחלק הן בעיות רפואיות אמיתיות. בשני המקרים אפשר להיעזר בשני המקרים, אבל, בבעיות רפואיות יש צורך גם בהתערבות הצד הרפואי.

בעבודה בשיטת מוח אחד על מתחים שעולים ומקורם נפתחת הזדמנות להביא למודעות את מקור הקשיים ולשחררם. ישנו סיכוי גדול יותר כיוון שהזוג ימצא מענה לקושי בוא הוא נתון.

תופעה מוכרת היא שנשים שמתקשות להיכנס להריון, אי ההצלחה גורם ללחצים בקשר הזוגי, תחושות כישלון עמוקות פורצות ותופסות מקום והתוצאה היא חסימות במערכת הפיזית שמונעות להיכנס להריון.

דוגמא: מטופלת שהגיעה לטיפול מספרת על ניסיונותיה להיכנס להריון.
במשך חמש שנים ניסיתי להיכנס להריון ושום דבר לא עזר. לא בצורה טבעית ואחר כך גם לא עם טיפול תרופתי של הורמונים להגברת הביוץ וגם לא הליכה לפסיכולוגית שתעזור לשחרר מתח. יש לציין שהלידה הקודמת הייתה מתוחה וארוכה והילד יצא בסוף בעזרת וואקום. באותה תקופה היו גם מתחים בבית ביני לבין בעלי בקשר למקום המגורים ותחושת השייכות למקום המגורים. במהלך הטיפול שחררתי מתח על נושאים רבים ובניהם המתח על הלידה הקודמת ועל המערכת הזוגית בבית, בזמן זה גם בעלי הלך לטיפול והמערכת הזוגית השתפרה פלאים. הגענו להחלטה משותפת לעזוב את המקום בו גרנו. ממש ישר אחרי ההחלטה לעזוב עוד בטרם עזבנו נכנסתי להריון, ואפילו עם תאומים.

הפרייה– יצירת הוולד

קשר פיזי בן איש לאשתו מבוסס על תקשורת ומביא לחיבור זוגי מושלם. וולד הנוצר באווירה של שלמות הוא בעל פוטנציאל רב לבריאות ולצמיחה.

בשיטת מוח אחד עולה לא אחת אצל מטופלים מתח מזמן ההפרייה. מתח זה, יש לשער, נבע מחוסר הרמוניה בקשר הזוגי- הפיזי, או נגרם בשל אי הסכמות לקשר הפיזי. חוסר הרמוניה זו מלווה את האדם בתגובותיו ובמערכות הקשרים שהוא בונה וממחזר את אותו דפוס בחייו האינטימיים. שחרור מתח על מצב כזה מביא את האדם לפעולות מתוך בחירה.

תקופת ההיריון

בזמן ההיריון העובר ניזון מאימו. כשהיא נעה הוא נע, כשהיא נחה הוא נח, כשהיא במצב מתח אף הוא יהיה בחוסר שקט. העובר חווה את חוסר השקט של אימו בעוצמה רבה. במצבי דאגה, פחד וחרדה אצל האימא היא משחררת הורמוני חרדה ואדרנלין שמגיעים לעובר ומכניסים אותו לחרדת יתר עצבנות וחוסר שקט מוחלט. זה כמובן משפיע על רוגע או חוסר רוגע של העובר ומשפיע על התפתחותו בבטן אימו.

בתהליך טיפולי במוח אחד אנו עובדים על נושא מסוים שמציק לאדם יורדים לגיל סיבה ומשחררים את הטראומה שהאדם חווה שם על מנת היום להגיע לבחירה מחודשת ולא על סמך התגובה שלו במצב אותה טראומה.

במהלך טיפול עלה גיל סיבה שחזר על עצמו כמה וכמה פעמים בזמן חודש חמישי להריון בהקשרים שונים. המטופל בדק וברר אצל אימו מה קרה באותה תקופה ועלתה התמונה הבאה: לפניו היו לאימו שתי הפלות שקדמו להריון זה במהלך החודש החמישי להריון (שזה כבר סיבה טובה להיכנס למצח ולחץ) ובנוסף על זה התחיל דימום באותו זמן ובדמיונה היא כבר הייתה שוב בתהליך של הפלה. (יש לזכור שמתח כזה יכול לתפקד כ"נבואה שמגשימה את עצמה" ולגרום שוב להפלה נוספת. שחרור חוויה זו יביא לבחור לאפשרויות בחירה מחודשות לגבי חייו ולגבי יחסו להריונות של אשתו.

הלידה

לידה היא מצב מורכב פיזית ועמוס מבחינה רגשית. הלידה מלווה בריכוז מאמץ גופני ונפשי כאחד. חלק מכאבי הלידה הינם פיזיים וחלק אחר נגרמים מתחושות מועצמות של פחד, פחד מכאב, פחד מכאב נוסף, פחד מהבלתי נודע שעלול לקרות לנולד ופחד מוות. גם כאן שיטת מוח אחד יכולה להפחית את רמות החרדה ולשפר את מנגנון התפקוד הטבעי של הגוף.

שיהיה במזל טוב.

ליצירת קשר ופרטים מלאים על יוסי גולד

Back to top button