אוכל בריארפואה משלימה

קינמון הופך אותך לבריא יותר – ערכים תזונתיים ויתרונות בריאותיים

קליפת עץ הקינמון הינה תבלין מתוק אשר משמשת למאכל ולמרפא כבר אלפי שנים.

מעט על קינמון:

קליפת עץ הקינמון הינה תבלין מתוק אשר משמשת למאכל ולמרפא כבר אלפי שנים. הקליפה עוברת תהליך ייבוש ומופיעה בשתי צורות כקליפת עץ יבשה ומגולגלת המכונה מקל קינמון או כתבלין טחון (אבקה). הקינמון הוא תבלין נפוץ, בעיקר במאפים ועוגות יש לו ריח נדיף שנישא למרחקים.

שמנים ארומתיים של הקינמון נמצאים בשימוש נרחב בארומתרפיה.
אדי שמן הקינמון מכילים תרכובות אנטי בקטריאליות רבות עוצמה וזה עוד לא הכל, הרחה של קינמון גורמת לפעילות קוגניטיבית משופרת, כדאי להריח לפני ובמהלך פעילות הדורשת ריכוז, לשיעורים מבחנים.

קינמון – חומרים פעילים וערכים תזונתיים:

אדי הקינמון משמשים לטיפול בכאבים, נגד חיידקים ופטריות להשתחרר מדיכאונות … פעילותו מחממת טוב לימים קרים וגשומים, מרפה עוויתות, נוגדת גזים מונעת יצירת קרישי דם, כמו כן הקינמון מצויין לשיעולים, התקררויות וקדחות.

מחקרים הוכיחו שצריכה קבועה של קינמון עשויה למנוע התפתחות מחלת הסוכרת. על-פי החוקרים, מומלץ לצרוך בכל יום עד כפית מלאה, כיוון שהקינמון מכיל את הפולימר שלקון מטילהידרוקסי, שנמצא יעיל נגד סוכרת סוג 2, הקינמון גורם להיענות יתר של תאים לאינסולין. הוא עוזר לאנשים בעלי סכרת מסוג 2 על ידי שיפור יכולת התגובה לאינסולין, האינסולין מווסת את יכולת הגוף לנצל את הסוכר בדם.

קינמון – יתרונות בריאותיים:

  • במאכלים העשירים בפחמימות רצוי לתבל עם קינמון, התיבול יגרום לעלייה איטית יותר של הסוכר בדם ובכך ומפחית את רמת הסוכר בדם לאחר הארוחה.
  • הוסיפו קורטוב נדיב של אבקת קינמון לדייסות, תבשילים או לכל תה צמחים.
  • להתקררות המלווה בנזלת לעסו קליפת קינמון.
  • לטיפול בצמרמורות, בחילות והפרעות עיכול שתו חליטה קינמון וזנגביל.
  • ניתן לערבב מים עם אבקת קינמון ולהשתמש בנוזל לגרגור בדלקת שקדים ולשטיפת פה במחלות חניכיים שילוב קינמון וציפורן (שניהם מחטאים רבי עוצמה), מפיג מצוין ריח רע מהפה.
  • לכפית קינמון לשפוך מים רותחים להוסיף דבש והרי לכם תה שמחזק את המערכת החיסונית, מאזן רמות סוכר, מחמם ואפילו עוזר לריכוז.

"והיה פריו למאכל ועלהו לתרופה" – כמה טוב שאפשר להיעזר במגוון כה רחב של בעיות באמצעים פשוטים וזמינים…

לרוויה ולבריאות משופרת בכל התחומים.

Back to top button