פרחי באךרפואה משלימה

איזון הצ'אקרה הראשונה – צ'אקרת השורש בעזרת פרחי באך

פרחי באך יכולים לעזור לנו לא רק במצבים נפשיים, אלא גם לאזן את הצא'קרות. בואו ללמוד איך לאזן את הצ'אקרה הראשונה הממוקמת באזור האגן

צ'אקרת השורש – מיקום: איזור עצם הזנב ופי הטבעת.

האיברים עליהם חולשת צ'אקרת השורש ואחראית בצורה ישירה להזנתם האנרגטית: רצפת האגן, פי הטבעת, הנרתיק, הפין, חוליות גב תחתונות, פלג גוף תחתון (מהאגן ועד קצות האצבעות).

פתולוגיות שכיחות לצ'אקרה הראשונה – כאבי גב תחתון ואו פריצות דיסק בחוליות התחתונות, טחורים, פתולוגיות של גפיים תחתונות, בריחת שתן עקב חולשה בשרירי רצפת האגן.

האנרגיה הנקבית (שאקטי) עולה מן האדמה והצ'אקרה הראשונה שהיא פוגשת היא צ'אקרת השורש. שם תעבור האנרגיה הזו עיבוד ותעלה מעלה בצינור הצ'אקרות.
הצ'אקרה הראשונה היא גם התחנה האחרונה לאנרגיה השמיימית – היאנגית שמגיעה מהשמיים ונכנסת דרך צ'אקרת הכתר.

האנרגיה בצ'אקרת השורש היא אנרגיה כבדה, בוצית, מסתובבת באיטיות ומשמשת מעין משקולת – בסיס.
צבע האנרגיה בצ'אקרה זו הינו – חום כהה, שחור או אדום.

צ'אקרת השורש, כשמה כן היא- שורש ומכאן אפשר להבין שיש לה תפקיד חשוב בביטחון הקיומי שלנו- ברמת ההישרדות הפיזית. מהיותה כזו, היא תהיה מושפעת מכל מצוקה הישרדותית, קיומית, למשל: סכנת חיים (מלחמה, אסון וכ"ד).

מנגנון פיזיולוגי שמשפיע ישירות על צ'אקרת השורש הינו מנגנון f.f-fight flight: מנגנון ראשוני שמופעל אוטומטית במצב של הישרדות. שתי האופציות במנגנון זה הינן: הילחם או ברח. בהתאם לבחירה הגוף (בהשפעת ההורמונים אדרנלין ונור אדרנלין) יזרים דם, חמצן ואנרגיה לאברים החיוניים במצב המסוכן הזה והאיברים הפריפריים יוזנחו.

היום ידוע שמנגנון זה הוא בבחינת גורם מספר אחת למחלות כרוניות במערב. רובנו לא באמת במצב של הישרדות וסכנת חיים, אבל, המנגנון הנ"ל נמצא אצלנו רוב בזמן ב"on". הכיצד?
מסתבר שאנחנו מפרשים מצבים רגשיים בחיינו כמצבים הישרדותיים, כך למשל המינוס בבנק, הלחץ בכבישים והתור לקופת החולים מפעילים את מנגנון ה f.f וגורמים לנו להיות רוב שעות היום במצב חרום. זהו בעצם הסטרס המפורסם שכולנו מכירים.

הסטרס התמידי הזה ישאיר את צ'אקרת השורש שלנו במצב לא מאוזן וזהו בעצם הקשר בין הטלפון ממנהל הבנק שמודיע לנו על חריגה לבין פריצת הדיסק שלנו או הטחור המדמם.

לסיכום: צ'אקרת השורש תצא מאיזון עקב מצבי חירום שמעמיסים עליה, גם אם המצב הוא סובייקטיבי לגמרי. טראומות עכשוויות ואו ישנות יוציאו את צ'אקרת השורש מאיזון כמו גם כל חוויה של פחד בסיסי ושורשי, גם אם הוא רק בעיני החווה ובעיקר כאשר אין לו פירוש.

כשהצ'אקרה הראשונה יוצאת מאיזון הבסיס שלנו נחלש, כך גם הביטחון שלנו בעצם הקיום הבסיסי והראשוני. האדם ירגיש תלוש ומרחף או להיפך: מקורקע מדי – ללא מעוף וחסר יכולת להרים את הראש מבעיות היום – יום הקיומיות.

פרחי באך לעבודה על צ'אקרה ראשונה:
בקטגוריה זו אני רואה שלוש קבוצות עיקריות של תמציות:

1. תמציות שמטפלות בתדר הפחד: ASPEN, ROCK ROSE.
התדר של שתי התמציות הנ"ל, הינו הוויברציה המאוזנת של הפחד ואו פאניקה ברמתם הכי בסיסית, הכי ראשונית. עדיין ללא פירוש, עדיין ללא mind.

האזור שבו אנחנו חווים פחד בצורתו הראשונית, השורשית הינו הצ'אקרה הראשונה. גם הסימפטומים הפיזיים של התקף חרדה ממוקמים באזור זה: השתנה מרוב פחד, פיק ברכיים וכ"ד. בהמשך נוכל לראות שככל שנתרחק מהשורש כך הפחד שלנו ילך ויתחפש- פחד שמחובר למשהו הכרתי – פחד מכישלון, פחד מאיבוד שליטה וכ"ד.

בעצם כל תבנית שנפרק, נמצא בבסיסה פחד שורשי – פחד של צ'אקרה ראשונה.
ככל שניתן יותר מקום לפחד בחיינו, כך נאפשר פחות מקום לאהבה.
יותר פחד = יותר אגו = פחות אהבה

2. תמציות שמנקות אירועים טראומטיים מתת המודע: S.O.B, MIMULUS
תמציות דומות מבחינת העומק אליו הן חודרות, פעולת ה"ניקוי" אותו הן מבצעות, הדרך והריאקציות. ההבדל בין השתיים מתבטא בכך שהתמצית הראשונה עובדת על טראומות ואילו השנייה על פוביות. הפוביות, לעיתים מקורם בטראומה ולעיתים לא. החיבור לצ'אקרה הראשונה הוא גם ברמת עומק העבודה וגם ברמת ה"אפקט" שחוויות מסוג זה משאירות על השורש שלנו. חוויה טראומטית משאירה חותם על הבסיס שלנו בין אם אנחנו זוכרים אותה ובין אם לא.

3. תמציות שהן בבחינת ה"פטנט" הראשוני בו בחרנו למשיכת תשומת לב וקבלת אהבה: CENTAURY, CHICORY, HEATHER
בחודשי חיינו הראשונים אנו מפרשים את הצורך שלנו בתשומת לב ואהבה כצורך הישרדותי. כמו שתינוק זקוק למזון ונוזלים, כך הוא זקוק לאהבה, למגע ולאמפטיה.
מהמקום הזה, כבר בתינוקות אנחנו מוצאים לעצמנו דרכים להשגת תשומת ליבם של הסובבים אותנו.
בד"כ תינוק ינסה כל מיני שיטות ודרכים ולאחר שיעבד את הנתונים (באיזו טכניקה הרווחתי יותר ובאיזו טכניקה הרווחתי פחות…) הוא יישאר עם ה"פטנט" הנבחר – זה ששירת אותו הכי טוב. את ה"פטנט" הזה אנחנו נמצא אח"כ בבסיסה של התבנית הרגשית\התנהגותית של אותו תינוק שגדל.

אפשר לחלק את השיטות הללו, בשלבים כל כך מוקדמים של החיים, בצורה גסה ל-2: "הילד הטוב" – המרצה – שיטה שגורמת למשתמש בה לזכות בתשומת לב חיובית.

"הילד הרע"- המניפולאטור – שיטה שמסייעת למשתמש בה לזכות בתשומת לב שלילית בד"כ. CHICORY

יפה לראות איך במשפחות בנות מספר ילדים, בהפרשים קטנים, הילד הראשון ינסה ויבחר את השיטה ששירתה אותו הכי טוב ואילו הילד הבא אחריו ייקח את מה שנשאר פנוי.

ליצירת קשר ופרטים מלאים על ד"ר יעל בן ציון N.D

Back to top button