פרחי באךרפואה משלימה

איזון צ'אקרה חמישית – צ'אקרת הגרון – המרכז התירואידי בעזרת פרחי באך

פרחי באך יכולים לעזור לנו לא רק במצבים נפשיים, אלא גם לאזן את הצא'קרות. בואו ללמוד איך לאזן את הצ'אקרה החמישית הממוקמת בגרון

הצ'אקרה חמישית – צ'אקרת הגרון – המרכז התירואידי ממוקמת בגרון.
חולשת על בלוטות התריס, המצויות משני צידי קנה הנשימה והגרון.

בלוטת התריס מפרישה הורמונים הקשורים עם מטבוליזם וחילוף חומרים (תירוסין ותירקיסין).
כמו כן אחראית הצ'אקרה גם להזנה האנרגטית של החוליות הצוואריות, מיתרי הקול, הוושת וקנה הנשימה.

האנרגיה שמסתובבת בצ'אקרת הגרון היא אנרגיה אוורירית וצבעה כחול.
צ'אקרת הגרון היא המרכז דרכו יוצא האדם אל העולם. מרכז זה מבטא את התקשורת של האדם ואת התקשורתיות, היצירתיות גם היא מבוטאת דרך הגרון.
היצירה יוצאת דרך הגרון אבל "מתבשלת" בצ'אקרת המין- הבית של היצר. היצר, עולה מעלה בצינור ומקבל תיבול מהבריאה, שמוסיפה לו "יה" ונולדת יצירה.

שים לב- ישנו קשר אנרגטי הדוק בין צ'אקרת הגרון לצ'אקרת המין.

מבנה הגוף התירואידי:
לגבר גפיים ארוכות, השומנים מתרכזים בחלק העליון של הגפיים והירכיים, חגורת שומן מסביב לבטן, ישבנים שטוחים, גב ישר צוואר צר ועדין.
לאישה ירכיים עבות, רגליים וידיים עדינות, ראש יחסית קטן, בטן בולטת, ישבנים לא בולטים.

כף היד התירואידית- היד המתרחבת- המריתית:
כף היד רחבה ביותר, החלק הרחב קרוב לשורש הצבעות הולך וצר לכוון שורש כף היד, יד שטוחה ורחבה, קשה ומוצקה. קצות האצבעות עבות, ציפורניים רחבות וצורתן כמניפה או כף מרית.

הטיפוס התירואידי:
חיובי- חרוץ מאד, מקורי, עצמאי, דבק במטרה, לא קונבנציונאלי, מבריק, עקבי, חוקר, ריאלי, מתאים למקצועות המדויקים כחוקר ומתווה דרכים חדשות, דמיון מפותח, כושר המצאה, בעל חדוות יצירה שמלווה אותו לכל אורך חייו.
שלילי- לפעמים טועה בדרך שסלל לעצמו ולא מגיע ליעד, חסר מנוחה, מעורר מחלוקת והתנגדות, כל מה שלא מוכח שחור על גביי לבן לא יחשב בעיניו.

חוסר איזון בצ'אקרת הגרון ישרה תסכול כתוצאה מחוסר מימוש והגשמה ואו עיוות במסר שהאדם שולח החוצה אל העולם. בעיות בתקשורת וחוסר הגשמה.

פתלוגיה שכיחה היא חוסר איזון בבלוטת התריס (היפר או היפו)- תסמין שכיח מאד אצל נשים בגיל המנופאוזה. זה בדיוק הגיל בו הילדים מתבגרים ועוזבים את הבית ואמהות שחייהן סבבו סביב גידול הילדים והבית פתאום מתמלאות בתחושת ריקנות, פספוס, אי הגשמה וחוסר מימוש (עד עכשיו הן היו עסוקות).

עוד פתולוגיות שכיחות- חילוף חומרים לקוי, השמנה או הרזיה, מחשבה קרה, אפטיה, התבודדות חברתית, ליקויים במצב העור, הציפורניים והשערות, חוסר רצון לעשייה, ליצירה, לעבודה, דמיון לקוי. הפרעות בדרכי הנשימה, אף וזקפת, כאבי מתנים, סכרת מבוגרים.

פרחי באך לאיזון צ'אקרת הגרון:
בעצם כל דפוס יבוא לידי ביטוי בצורה כזו או אחרת דרך הגרון. בין אם זה דפוס שקשור ישירות בפחד או דפוס שקשור בהחלטה או בכל דבר אחר.
אל הצ'אקרה החמישית בחרתי לחבר את קבוצת הנוקשים היות ויש שם עניין עם מימוש והגשמה של איכויות ופוטנציאל מולד.
הביטוי של כל אחד מהטיפוסים מתוקשר החוצה אל העולם דרך הגרון.

כך למשל, הAGRIMONY יוצא אל העולם כשהוא עוטה מסכה ואומר ש"הכל בסדר", VERVAIN יוצא החוצה כמיסיונר ודעתן- משתמש בגרון כדי לשכנע ולסחוף אחריו, הVINE הדיקטאטור ישתמש בגרונו בכדי להטיל שררה, הBEECH ישתמש בצ'אקרה כדי לבקר את העולם,WATER VIOLET ייצא החוצה כאדם מתנשא ומנוכר.

ליצירת קשר ופרטים מלאים על ד"ר יעל בן ציון N.D

Back to top button