ארומתרפיהרפואה משלימה

ארומתרפיה

ארומה- ריח, תרפיה- ריפוי = ריפוי בריח. ריח הוא אחד מחמשת החושים שאנחנו משתמשים בהם כל הזמן לכל צורך ודבר.

ארומה- ריח, תרפיה- ריפוי = ריפוי בריח.
ריח הוא אחד מחמשת החושים שאנחנו משתמשים בהם כל הזמן לכל צורך ודבר, חוש הריח נחשב לחוש הכי גבוה והוא פעיל גם כשאנו הולכים לישון (יחד עם חוש השמיעה). מטרת העל של המוח היא הישרדות ולחוש הריח יש תכונות שלפני הכל מזהירות אותנו מפני סכנת מוות, הוא נועד להגן עלינו כמו במקרים של שריפה, דליפת גז וכדומה.

השימוש והטיפול בשמנים ארומתיים ידוע עוד מעולמו של האדם הקדמון, שהשתמש בהם להישרדות והגנה מול חיות טורפות. קליאופטרה הייתה הסלב של העת העתיקה ושלטה בעולם השמנים הארומתיים, הרמב"ם ידוע מאד גם בתחום השמנים וביוון הומצאו בתי המרפא, מה שאנו קוראים היום ספא, וחלק מהטיפול בהם היה עם שמנים ארומתיים.

השמנים הארומתיים מצוינים ליצירת אווירה, אפשר לטפטף 3 -4 טיפות של למשל שמן אשכולית, שמן תפוז, שמן עשב לימון לתוך קערה של מים רותחים, ניחוח השמן מציף את האוויר ויוצר אוירה רגועה נטולת מתח, השמנים הארומתיים משמשים לטיפול, להקלה, להעלאת מצב רוח, אפילו במצב של דיכאון קליני, טיפול בטיניטון, טיפול באלרגיות ועוד.

העובדה שהשמנים הארומתיים הן מיצוי מרוכז במינון גבוה וחזק מאד מחייבת לערוך בדיקת אלרגיה באזור דופק ולחכות רבע שעה, בד"כ תופיע תוצאה כמעט מיידית. ישנם שמנים שכמה שעות אחרי מריחתם אין לצאת החוצה כי יכולים להיווצר כתמי פיגמנטציה. שמנים מסוימים אסורים לאנשים בעלי לחץ דם גבוה, נשים בהריון, ילדים, חולי אפילפסיה, חולי אסטמה ובעלי רגישות גבוהה. מכאן עולה כי השמנים הארומתיים הינם עוצמתיים ביותר, לכן יש לנקוט משנה זהירות ולהיוועץ באיש מקצוע מוסמך.

קיים שוני ניכר בין מיצוי השמנים מהצמחים או הפרחים לבין ניחוח של ריח מסוים שנמכר בשווקים כשמנים בניחוח לבנדר, וניל, פצ'ולי וכדומה שהם אינם שמנים ארומתיים, אני מזמינה אתכם לערוך ניסוי קטן קחו שמן ארומטי לבנדר וקחו שמן בניחוח לבנדר ותרגישו את ההבדל בארומה, אי אפשר לטעות!!!

הטיפול בשמנים ארומתיים מתבצע בכמה אופנים:
*בהרחה או שאיפה.
*במריחה על איזור מסוים בגוף.
*בקומפרסים.
*באמבטיות.
*בעיסוי.
*בבליעה.

כדי לטפל בשמנים ארומתיים בבליעה יש לבדוק היטב שהמטפל מוסמך לכך, לימודי תעודה של לפחות שנתיים, בדקו היטב מי המטפל, במקרה של שמנים ארומתיים זה ממש חשוב!!!! לגבי טיפול בשמנים ארומתיים לא בבליעה חשוב שהמטפל יהיה בעל הסמכה של שנה א' לפחות, תבדקו תעודה. המטפל יוצר סינרגיה ממספר שמנים שהם סך של שלם המתאים לטיפול בפתולוגיה מסוימת או במצב כללי מסוים, האפקט של השמנים הארומתיים מאד חזק,עוצמתי וחווייתי ועובד גם ברובד הרגשי, לכן חשוב שהמטפל עבר הכשרה והסמכה מתאימים.

יתרונות הטיפול בשמנים ארומתיים:
*שחרור מתח ולחץ.
*מרומם מצב רוח.
*הרגעה ועבודה על מערכת העצבים.
*כל השמנים מחזקים את מערכת החיסון.
*שילוב של שמנים בעיסוי משפיע גם על מערכות פנימיות.

השמנים מטפלים בגופנפש.
טיפול בשמנים ארומתיים אורך זמן יש להתמיד ולהיאזר בסבלנות.

Back to top button