הומאופתיהרפואה משלימה

בריחת שתן – טיפול הומיאופתי

בריחת שתן אצל נשים היא תופעה הקוראת לעיתים דחופות יותר מאשר אצל גברים. הסיבות יכולות לנוע בכמה מישורים, סיבות נפשיות/פיזיות.

מה זה בריחת שתן?

בריחת שתן אצל נשים היא תופעה הקוראת לעיתים דחופות יותר מאשר אצל גברים. הסיבות לבריחת שתן אצל נשים יכולות לנוע בכמה מישורים, סיבות נפשיות או סיבות פיזיות או סיבות שנובעות כתוצאה מהריון ולידה.

דליפת השתן היא תופעה המלווה ברגשות מעורבים אצל האישה, היא מחזירה אותה לתקופת הילדות, לתחושות חוסר השליטה והבושה כמו גם לתחושות של חוסר ניקיון עצמי.

אצל האישה בריחת השתן יכולה לנבוע מחולשה של הסוגרים של השופכה. הלחץ על הסוגרים יכול להיות גדול יותר מהחוזק שלהם, ולכן פעולות מאומצות ופתאומיות כמו התעטשות, שיעול או צחוק או פעילות אירובית המערבת קפיצות ריצה דילוגים, יכולים להפעיל לחץ פתאומי על הסוגר ולגרום לפתיחה שלו אם הוא חלש.

במקרים יותר חמורים, הבריחה תתבצע אפילו במצבים של מנוחה, בישיבה שכיבה עמידה או פעילות איטית של הליכה או עליה במדרגות. הריון, לידה וגיל המעבר הם סיבות נוספות להיחלשות של השרירים.

מצב נוסף הוא חוסר שליטה בדחף להוצאת השתן בגלל חוסר הולכה תקינה עצבית בין המוח לשלפוחית. המסר שעובר מהשלפוחית למוח מטעה, השלפוחית מעבירה למוח אותות שהיא מלאה כשהיא לא.

חוסר הקשר העצבי יכול להיגרם עקב תאונת דרכים או נפילה בעבודה שפגעה בעמוד שידרה ובהולכה העצבית דרך חוט השדרה או משבץ, טרשת נפוצה או סוכרת, או מצב של תזונה לקויה, שגרם לחוסר בויטמינים למשל, מקבוצת ויטמין B, שחוסר בוויטמין זה פוגע בעצבים וביכולת שלהם להוליך מסרים בצורה ברורה.

בכל מצב של בריחת שתן, רצוי בהחלט ללכת לרופא ולגניקולוג ולבצע את סידרת הבדיקות אותן הם ממליצים כדי לוודא מה מקור הבעיה ממנה נובעת הבריחה.

טיפול בבריחת שתן

כדי לטפל בבעיה בצורה עמוקה ולהקדים תרופה למחלה כדאי להתחיל בהליך הומיאופתי אישי שייתן מענה למצב החוזר איזון האישי שנוצר. במקביל, כדאי לתרגל שיטת תרגול כמו טאי צ'י, צ'י קונג, שיטת קיגל, פאולה, מדיטציה ושיטות שעובדות על חיזוק שריר האגן הישבן והשרירים הטבעתיים. כמו כן, חשוב לעבור לצריכה של תזונה נקייה מרעלים כדי למנוע הצטברות רעלים רבים בגוף ובפרט במעי הדק – ורצוי לעבור תהליך של ניקוי המעי הגס מעודפים של רעלים הלוחצים על שלפוחית השתן.

רצוי להימנע מצריכת קופאין מרובה שמחלישה את השרירים הטבעתיים ומעישון, ובנוסף רצוי להוסיף למזון סיבים לעזרה בעיכול וביציאות, אבקת פסיליום מלווה בשתייה של נוזלים יכולה לעזור. במידה וצורכים פסיליום חובה לשתות הרבה, אך בכול מקרה רצוי להגדיל את צריכת הכמות נוזלים כדי לעודד ניקוי של רעלים מהגוף ומהמעי הגס.

לפני ששוקלים התערבות ניתוחית כדאי להתחיל בהליך הומיאופתי ולתת לו מספר חודשים כדי להשיג את התוצאה המקסימאלית שניתן באמצעים לא כירורגיים ובאמצעים טבעיים עד כמה שניתן. כמו כן, כדאי לעבור בדיקה לגילוי רעלים של מתכות כבדות בגוף באמצעות בדיקת שיער.
קרדיט: ד"ר -.
לרשימת מטפלים בהומאופתיה לחצו על הקישור

Back to top button