טיפולים ברפואה משלימהרפואה משלימה

שיטת E.F.T: מסדרים את כל המרידיאנים בגוף ומטפלים בפחדים וחרדות באופן טבעי

שיטת EFT הינה שיטה מיוחדת המשלבת בין דיקור סיני לבין יכולת ריפוי אנרגטית. לשיטה יתרונות רבים וביכולתה לפתור בעיות רפואיות, חרדות ועוד.

Emotional Freedom Techniques או בקיצור E.F.T הינה טכניקת ריפוי רגשי, גירסה רגשית לאוקופונקטורה (דיקור סיני), או אוקופרסורה (לחיצות על נקודות לאורך המרידיאנים) אך ללא מחטים. טכניקה זו מבוססת על משפט הגילוי הטוען כי: “הסיבה לכל הרגשות השליליים הינה הפרעה במערכת האנרגטית של הגוף”. שיטה זו סיפקה עד כה הקלה לאלפי אנשים בבעיות רגשיות ופיזיות.

בטכניקת ה EFT משחררים את הסימפטומים ע”י תיפוף / טפיחה על נקודות מסוימות בפנים ובגוף. תיפוף קל זה מאזן את האנרגיה הזורמת לאורך המרידיאנים, אותם קוים אנרגטיים שהסינים גילו כבר לפני אלפי שנים.

עפ”י תיאוריית תרפיות המרידיאנים, כאשר אנחנו חווים אירוע טראומתי, או חושבים על מצב שלא נוח לנו איתו זרימת האנרגיה בגוף שלנו נחסמת, קורה בה “קצר”, (על בסיס זה פיתח ג’והן גודהארד את הקינסיולוגיה), וכאשר אנחנו מתמקדים בארוע, חושבים עליו, מרגישים את הרגשות הנלווים אליו, חשים את התחושות הפיזיות הקשורות לזכרון זה תוך כדי תיפוף קליל בנקודות מסוימות של המרידיאנים, ה”קצר” מתוקן והרגש השלילי שהתלווה אליו נעלם. אמנם הזכרון ישאר איתנו, אך הרגשות המעיקים שנילוו לזכרון זה עד כה אינם. בד”כ שינוי זה הקורה לעיתים תוך דקות הוא לתמיד. יחד עם השינוי בהרגשה יבוא גם שינוי בחשיבה ובהתיחסות של האדם.

טכניקת ה-E.F.T הינה קלה מאוד ללמידה וליישום. גם ילדים יכולים ללמוד ולישם אותה בקלות והם גם מאוד אוהבים להשתמש בה. היתכן שלהם ידוע סוד שאנחנו כבר שכחנו?

מאין הגיע טכניקת ה-E.F.T?

פסיכולוג קליני מקליפורניה, ארה”ב בשם: דר’ רוג’ר קלהאן (Dr. Roger J. Callahan) פיתח שיטה שהוא קרא לה טי.אף.טי :T.F.T- Thought Field Therapy.

דר’ קלהאן טיפל במטופלת שלו שסבלה מפוביית מים קשה ביותר. שנה וחצי של טיפולים לא הניבו שום תוצאה. ביאושו כי רב, החליט קלהאן שאם הוא לא יכול לעזור לה בבעתה שלה מהמים הוא ינסה לפחות לעזור לה בכאבי הבטן. לטענתה כאבי הבטן התלוו לחרדותיה. הוא ביקש ממנה לתופף על העצם מתחת לעין. מלימודיו אצל ג’ון גודהרד ועל הרפואה הסינית הוא ידע שזאת נקודה של הקיבה/הבטן. מרי, הקליינטית שלו תופפה על הנקודה שקלהאן ביקש ממנה ולהפתעת שניהם, לא רק שכאבי הבטן נעלמו אלא שפובית המים אף היא נעלמה ומאז לא חזרה.
דר’ קלהאן הסיק מכך שאם אנחנו מתופפים/טופחים על נקודות המרידיאנים תוך כדי התמקדות על הבעיה שמטרידה אותנו משהו קורה.
– מכאן לפיתוח השיטה שלו הדרך היתה פתוחה.

התפתחות השיטה על ידי גרי קרייג

גרי קרייג (Gary Craig), אשר למד אצל קלהאן. הצעיד את השיטה צעד אחד קדימה, בכך שהמציא את שיטת ה “100% שיפוץ”.
הרעיון של קרייג מתבסס על התאוריה שה”בעיה” נמצאת באחד המרידיאנים, גם אם אנחנו לא יודעים היכן בדיוק היא נמצאת, אם נתופף על כל המרידיאנים הבעיה תיפתר.

ובכך המציא את ה-E.F.T המאפשרת לכל אדם לטפל בעצמו, גם כזה שאין לו שום ידע בטיפול נפשי או גופני. לאחר הדרכה קצרה, כל אדם יכול לטפל בכל בעיה ולהגיע לתוצאות נפלאות אם ישתמש בשיטה. ניתן לומר היום ש-אי.אף.טי נותן תוצאות ב85% ויותר מהמקרים.
עד היום השתמשו ב אי.אף.טי לטיפול בחרדות, פחדים, טראומות, אבל, כעס, בושה, הערכה עצמית נמוכה, לקויות למידה, הפרעות קשב וריכוז, בעיות פיזיות למיניהן, כאבים פיזיים, פחד קהל, הלם קרב, תסמונת פוסט טראומתית, התנהגות אובססיבית, השתמשו בה לשפר יחסי עבודה, יחסים זוגיים, ביצועים ספורטיבים ועוד קשת רחבה של בעיות ואתגרים.

בעוד שלעיתים קרובות ניתן להרגיש הקלה תוך דקות, ישנם מצבים הדורשים התמדה, במצבים אלו, רק כאשר נמצא את שורש הבעיה, הסימפטום ייעלם.

Back to top button