טיפולים ברפואה משלימהרפואה משלימה

טיפול EFT מאפשר להתגבר על פחדים, חרדות ובעיות רגשיות

דר' CALLAHAN הקדיש את חייו לפתח שיטות טיפול בכדי לעזור לאנשים להתגבר על פחדים, חרדות ובעיות נפשיות מכל מיני סוגים.

ד"ר CALLAHAN ביקש ממרי לטפוח באצבעותיה מתחת לעין ששם נמצאת נקודה מרידיאנית חשובה. היא עשתה זאת ופתאום הפחד שלה נעלם בתוך שניה ולא חזר יותר. דר' CALLAHAN הקדיש את חייו מאותו רגע לפתח שיטות טיפול בכדי לעזור לאנשים להתגבר על פחדים, חרדות ובעיות נפשיות מכל מיני סוגים.

ריפוי מהיר בעזרת איזון מרידיאנים

קיימות ראיות על שימושים רבים בתרפיות מרידיאניות שנעשו כ-4000 שנה לפני הספירה. למרות שהרבה אנשים מודעים לצורות המזרחיות של תרפיה מרידיאנית כמו למשל אקופונקטורה, קיימות ראיות לשימוש בתרפיות כאלה גם בחלק המערבי של כדור הארץ בערך מאותה תקופה. בשנת 1976 התגלתה גופה שמורה היטב מלפני 6000 שנה בתוך קרחון. עליה התגלו סמני קעקועים שסמנו את נקודות הטיפול העקריות של המרידיאנים.
כאשר תגלית זו התפרסמה כולם היו מופתעים חוץ מהקהילה האקופונקטוריסטית אשר הספרים שלהם בנושא כבר היום בני 4500 שנה.

אקופונקטורה, המערכת הבריאותית העתיקה של הרפואה הסינית אשר פועלת ע"י גירוי של הנקודות המרידיאניות המסתוריות בעזרת מחטים קטנטנות הייתה ידועה זה מזמן, והפכה להיות שיטה מקובלת ברפואה אלטרנטיבית, אבל היו גם אחרים שחקרו כיצד ניתן לגרות ולאזן את המרידיאנים בצורות אחרות ואמצו שיטות נוספות כדי לפתח יתרונות בריאותיים לגוף ולנפש.

בשנת 1964 הכירופרקטור GEORGE GOODHEART התחיל לעקוב אחר קישורים בין עוצמות שרירים, איברים, בלוטות ומרידיאנים ופיתח שיטה דיאגנוסטית לבדיקת שרירים שקבלה מאוחר יותר את השם קינסיולוגיה מעשית. אחד הסטודנטים שלו שהפך מאוחר יותר לפסיכולוג- ROGER CALLAHAN פיתח גישה חדשה לעבודה עם המרידיאנים ובעיות בריאות נפשיות. אחת המטופלות של דר' CALLAHAN הייתה אישה בשם מרי אשר סבלה מחרדת מים.

כפי שהסביר CALLAHAN מאוחר יותר: "הפחד שלה ממים היה כל-כך חזק שהיא לא יכלה לצאת מהבית כאשר ירד גשם, היא הייתה מקבלת התקפות חרדה כאשר הייתה רואה שלוליות מים ולא יכלה לסבול גובה של יותר מאשר 2.5 ס"מ של מים באמבטיה.
אני טיפלתי בה כל שבוע במשך שנתיים תוך כדי שימוש בכל שיטה אפשרית שיכלתי לחשוב עליה אך ללא הצלחה גדולה. הייתי מושיב אותה ליד בריכת שחייה והיא הייתה מפוחדת לגמרי על אף הטיפולים שהייתי נותן לה".

CALLAHAN ביקש ממרי לטפוח באצבעותיה מתחת לעין ששם נמצאת נקודה מרידיאנית חשובה. היא עשתה זאת ופתאום הפחד שלה נעלם בתוך שניה ולא חזר יותר. דר' CALLAHAN הקדיש את חייו מאותו רגע לפתח שיטות טיפול בכדי לעזור לאנשים להתגבר על פחדים, חרדות ובעיות נפשיות מכל מיני סוגים.

השיטה שלו נקראת TFT ועדיין נמצאת בשימוש גם בימינו אנו. השיטה- שיטת TFT משתמשת ב-14 נקודות מרידיאניות והסדר שבו מגרים אותן ע"י טפיחות קלות נבדקת לאחר מכן ע"י בדיקת שרירים. בשנת 1996 פיתח GARY CRAIG, מהנדס מאוניברסיטת סטנפורד, תלמיד של דר' CALLAHAN שיטה פשוטה יותר לכסות את כל 14 הנקודות ומבטלת את הצורך להשתמש בבדיקת השרירים, שיטה שהינה שיטת טיפול מדהימה בפשטותה ושנותנת תוצאות מדהימות. שיטת ה-EFT של GARY CRAIG (שיטת שחרור רגשי) הינה אחת השיטות הקלות והמועילות ביותר שניתן לתאר ונותנת בד"כ שחרור מתמיד לבעיות פסיכולוגיות, גופניות ונוירו-פיזיולוגיות.

שיטה זו תוארה כאחת מפריצות הדרך החשובות ביותר בתחום הריפוי גוף-נפש במאה השנים האחרונות. אלפים רבים של אנשים בעולם כולו נהנו מהשימוש ב-EFT והשיטה הופכת במהירות להיות נס מודרני בשחרור הפרעות רגשיות ולבעיות פיזיות. העיקרון המנחה הוא ששיבוש במערכת האנרגטית העדינה של הגוף גורמת להפרעות רגשיות ונפשיות אשר משליכות גם על המצב הפיזי של גופנו

שיטה אחת מטפלת במגוון בעיות פיזיות ורגשיות

אלפי מטפלים מקצועיים מעידים על היכולת הייחודית של EFT להביא לשחרור מהיר וקבוע בבעיות הבאות: התמכרויות, אלרגיות, התקפי פחד וחרדה, תסמונת הפיברומיאלגיה, כעס, אובססיות, דפרסיות (דכאונות) ועצבות, דיסלקציה, פחדים, פוביות, התאבלות, רגשי אשמה, חוסר שינה, זכרונות שליליים, סיוטי לילה, סיוטים עקב הטרדה מינית, כאבים, מצבים פיזיים שונים, העלאת רמות הישג בספורט, תסמונת פוסט- טראומתית, דימוי עצמי נמוך ודברים רבים אחרים. מדי יום מתגלים שימושים נוספים.

ל-EFT יש תכונה חשובה נוספת. ברגע שמישהו למד את השיטה הפשוטה הזאת, הוא יכול בקלות להשתמש בה בכל עת, בבית, בכל מקום ובכל מצב. פירוש הדבר שאתה יכול להשתמש בה על כל בעיה שתרצה מבלי שתזדקק ללימוד נוסף. למרות פשטות השיטה והקלות שבשימושה, EFT מצליחה להביא תוצאות הצלחה תמידיות ב- 85%-95% מכל המקרים. לאחרונה, יותר ויותר פסיכולוגים קליניים מתחילים להשתמש בשיטה זאת.

כל הטיפולים מבוססי מרידיאנים הינם עדינים, מהירים, ואפקטיביים באופן מפתיע. לעיתים קרובות כאבים כרוניים ניתנים לשחרור בתוך פחות מחצי שעה. כמו כן בעיות פסיכולוגיות כגון פחד, דיכאון והתמכרויות אשר נגרמו ע"י ארועים טראומתיים או זכרונות מהילדות ניתנים לשחרור בתוך דקות.

הרעיונות הבסיסיים והגישות המעורבות בטיפולי מרידיאנים הם פשוטים ביותר והטכניקות מתאימות באופן מושלם למטפלים מקצועיים כמו גם לטיפולים עצמיים.

יש להדגיש ששיטה זאת לא באה במקום טיפול רפואי מקובל אלא בנוסף לו.

Back to top button