פרחי באךרפואה משלימה

פרחי באך לטיפול בחרדות, התבגרות ותסכולים

תמציות פרחי באך מסייעות ומונעות היווצרותה של הפרעה גופנית עוד לפני שהיא מתבטאת במחלה. הן משחררות חסימות בנפש האדם ומסייעות בשחרור פחדים ומתחים מצטברים.

שיטת ריפוי פרחי באך מבוססת על 38 תמציות טבעיות של צמחים אשר אינן ממכרות, אינן מוסיפות חומר לגוף וגם לא נלחמות נגד תכונות הגוף. הן מתאימות למבוגרים ואף לילדים. ד"ר באך פיתח את טכניקת הטיפול שלו דרך עבודתו ונסיונו בתחום ההומאופתיה, יש דמיון בין פרחי באך לבין אופן הכנת תרופות הומאופטיות אך ההבדל גדול. אמנם מדובר בדילול של חומר המקור בשני המקרים אך פרחי באך אינם בהכרח פועלים על פי החוק של דומה בדומה מרפא, הם גם דורשים טכניקה שונה של דילול, ללא ניעור.

התמציות מסייעות ומונעות היווצרותה של הפרעה גופנית עוד לפני שהיא מתבטאת במחלה. הן משחררות חסימות בנפש האדם ומסייעות בשחרור פחדים ומתחים מצטברים. כמו כן מטפלות התמציות בחרדות , חוסר ביטחון, דאגנות יתר, כעסים, עייפות, בעיות קשב וריכוז אצל ילדים ולמבוגרים.

תמציות פרחי באך מטפלות ב- 12 מצבי רוח מהם סובלים כל האנשים בכל הזמנים:
פחד, חוסר אמון, ספק, חוסר סבלנות, דאגת יתר, חולשה, אדישות/שעמום, פחד עמוק/חרדה, ייאוש עינוי- מנטלי (מחשבות, דאגנות), חוסר החלטה, גאווה/ יהירות.

אלו מתחלקים ל- 7 קטגוריות:
פחד
חוסר וודאות
חוסר עניין בהווה
בדידות
רגישות יתר להשפעות ולרעיונות חיצוניים
ייאוש ודכדוך
דאגת יתר למצבם של אחרים

פרחי באך וחרדות
יש ילדים ומבוגרים הסובלים מחרדות קשות שאינם יודעים להסביר את מקורן, פוחדים מהמחשבות הרעות של עצמם, פוחדים פתאום לנהוג או לצאת מהבית, אצל ילדים נראה שהם פוחדים להישאר לבד בחדר
לפעמים זה מתקשר ליכולת אינטואיטיבית גבוהה, כמו אנשי אנטנות, הגוף מזהה ויודע דברים, ואחר כך הם קורים. לפעמים ידיעת הגוף נכונה אך לפעמים נכנס רעיון לראש למשל אם קרוב משפחה חולה בסרטן, הוא פוחד מהרעיון בחרדה בלתי נסבלת.

ASPEN מטפלת בחרדות המוזנות מהדמיון, חרדה פתאומית שנוחתת משום מקום.

CLEMATIS תמצית מקרקעת מאפשרת לראות את המציאות בבהירות, ונותנת שיווי משקל.

Cherry plum מטפלת בפחד מאובדן שליטה ומאד מרגיעה, בבסיס כל חרדה מתחבא פחד מאיבוד שליטה.

Walnut אדם חרד זקוק להגנה, גבול מרשמים מיותרים שמותירים בו סימנים עמוקים, התמצית עוזרת לאדם לעטות שכבה של הגנה מסביבו.

פרחי באך והתבגרות בכבוד שלנו או של הורינו
ההתבגרות וההזדקנות -זו דרך העולם , אנחנו מתחילים להרגיש בהתנשמות כבידה כשעולים במדרגות, כאב שההורה מנסה להסתיר, קושי ואי ביטחון בנהיגה.

Agrimony תעזור להכחשה, לעצור רגע להתבונן פנימה בבהירות ולקבל שאני לא כמו קודם. לקבל את עצמו כמו שהוא בלי להעמיד פנים.

CLEMATIS תעזור בחוסר הריכוז בכביש, תעזור להתרכז, פחות לברוח למחשבות, להיות ער ושמח במה שקורה כאן ועכשיו.

Walnut תמצית שתעזור להתרגל לשינוי, ליהנות אפילו מנסיעה ברכבת במקום לנהוג.

VINE עד עכשיו הוא היה דומיננטי, מנהיג , כולם מתייעצים איתו, אך אפשר עם התמצית לקבל החלטות של בן בוגר.

Rock rose אם יש פחד ממחלה, פחד ממוות, חלומות זוועה בלילה על מחלות ורופאים.

MIMULUS- פחד מבדיקות, הוא כבר לא סומך על עצמו כמו קודם, והחשש מעורר חרדות.

ASPEN פחד ואי ודאות מחשבות על העתיד, על המשך ההתדרדרות, קשה לדעת איך העתיד יראה, והעתיד מעורר חששות ואי נוחות.

Honeysuckle חרטה על התרחשויות מלפני שנים רבות מציקה, געגועים לחיים בעבר מעיבים על היום יום,התמצית עוזרת ליהנות מהמשאבים שעומדים לרשותנו כיום, עם ניסיון וחכמת חיים. להנות מהיום יום, מחיוך של הנכד, מישיבה עם בת הזוג, מהפרטים הקטנים שקשובים אליהם,מהכרת הטוב במקום לשקוע בנוסטלגיה עצובה או חרדה מעתיד לא ידוע.

פרחי באך ותסכול של עקרת הבית
כיום נשים בוחרות בקריירה שבה שהן רוצות להשקיע, יש להן אפשרויות רבות, אבל להיות עקרת בית גורמת לביקורת סמויה, העבודה מעגלית וחוזרת על עצמה ואינה מקבלת הכרה והערכה, נוצר תסכול גם אצל אחת ששלמה בבחירתה. אשה שעבדה בצעירותה בעבודה מימנה נהנתה אך לאחר הלידה החליטה לבחור בקריירה של עקרת בית, היא רוצה לגדל את ילדיה ומצאה אושר בכך, אך עם כל המסירות עליה למצוא זמן ולהזין את נפשה, למצוא זמן ולנוח.

OLIVE ניתן כדי לטפל בעייפות גופנית שמגיעה כתוצאה מעומס המוטל על כתפיה. מיהול הבית, טיול בילדים- זו עבודה מסביב לשעון, אם אחד הילדים חולה ולא ישן, התמצית יכולה לאושש עייפות ולהחזיר כוחות.

Rock water ניתן לאמא שצריכה שהכל יהיה פיקס, ניקיון, בישולים, גיהוץ, היא דורשת מעצמה המון ואם משהו חורג מהקצב הקבוע היא כועסת על עצמה. התמצית עוזרת לה להיות יותר גמישה עם עצמה.

OAK אישה שלוקחת על עצמה את כל האחריות ואף אחד כולל בעלה לא חושבים שהיא זקוקה לעזרה, כל האחריות עליה, היא לא מבקשת עזרה כשהיא זקוקה לה, התמצית מאפשרת לאדם שרגיל להמון אחריות לחלק באופן טבעי אחריות ולדעת לבקש עזרה. התמצית תמנע מהלחץ להצטבר בגוף, גם לחלק סמכויות זה כוח, וזה יתרום גם לאחרים.

Hornbean כשמצטברת עייפות נפשית ורק המחשבה לקום בבוקר מעייפת, המאמץ המתמשך וחד גוני, התמצית מחזירה את השמחה והחיוניות ומלמדת לשמור על איזון.

Heather לגדל ילדים זו מלאכת קודש אך יש הרבה תובענות, וכשהיא יושבת בגינה היא מתישה את החברה בסיפורים משעממים על כל מה שהיא עשתה היום בלי לשים לב שהחברה משתעממת. התמצית תעזור לה להקשיב לזולת ולא רק להשמיע בלי לראות את הרגשת השני.להתעניין גם בילדים ובבעל.

Centaury תלמד שאי אפשר למלא את הכוס של השני אם שלך ריקה. צריך לדאוג גם לעצמה, להציב גבולות לילדים, עכשיו אמא נחה, וכשהיא נחה היא ממלאת את עצמה כדי להעניק לילדים אחר כך. וכך לומדים גם הילדים להתחשב בשני. לעזור ולהבין שגם אמא היא בן אדם עם צרכים.

LARCH ניתן למי שזקוקה לביטחון עצמי, מתוך ידיעה ברורה שהבחירה שלה היא הגשמה עצמית, ויש לה סיפוק. אך לפעמים יש נפילות בתחושת הביטחון שבחירתה היתה טובה. התמצית מחזקת את הביטחון בעצמה.

Agrimony ניתן כשמנסים לצבוע את הכל בוורוד, הכל בסדר, תמיד מחייכת, שם דבר לא קשה, אך אם מסתירים מה שמרגישים בפנים בחיוך מתמיד, עלולים להשבר ולאבד עשתונות אם אם חלילה יום אחד יהיה יום שחור. התמצית עוזרת לראות שבקושי יש אתגר, לגלות מבפנים את היכולת לראות את הטוב בתוך הקושי. לראות את הצחוק בכל מצב אך גם האיזון והמינון חשובים מאד.

ליצירת קשר ופרטים מלאים על יעל גורסטן

Back to top button