טיפולים ברפואה משלימהרפואה משלימה

שיטת בואן. מה אתם יודעים על טכניקת בואן?

טכניקת בואן היא שיטה מקורית, להפעלת הרקמה הרכה בגוף, אשר משפיעה על הגוף, כך שיחדש את מנגנון הריפוי הטבעי שלו.

הכל על שיטת בואן שמעוררת ומחזקת את הגוף

טכניקת בואן היא שיטה מקורית, עדינה ורבת-עוצמה, להפעלת הרקמה הרכה בגוף, אשר משפיעה על הגוף, הן ברמה המיבנית והן האנרגטית, כך שיחדש את מנגנון הריפוי הטבעי שלו. זוהי שיטה בלתי-פולשנית ונטולת-כאב, הבטוחה לשימוש לכל אדם, למן תינוקות בני-דקות (!) וספורטאים – ועד קשישים ומוגבלים. בשיעור גבוה של המקרים (80-90%) היא מספקת הקלה מתמשכת לקשת מפתיעה של בעיות – אקוטיות וכרוניות כאחת.

תום בואן, מפתח השיטה (1916-1982) אמר כל חייו, כי קיבל את תורתו כמתנה מן האל. הוא אמנם קרא ואף הושפע מתורות המזרח, והאמין בצ'י – אנרגיית החיים על-פי המסורת הסינית – אך הטכניקה שגילה אינה דומה לשום שיטה מן השיטות המוכרות במערב או במזרח ואף לא צמחה מהן. בואן טען שחש בוויבראציות זעירות ברקמה הרכה, וכי רמת המתח השרירי כיוונה אותו לנקודות הספציפיות שאותן בחר להכליל בשיטתו.

בזכות היותה כה אפקטיבית, כובשת שיטת "בואן" מקום של כבוד בחוגים נרחבים של אנשי בריאות – וכמובן אצל מטופלים, והמוניטין שלה הולך ומתפשט במהירות ברחבי העולם. הביקוש הגובר הביא לכך, שכיום מוצעים סמינרים ללימוד השיטה דרך קבע על-ידי מורי האקדמיה באוסטרליה, ניו-זילנד, ארה"ב, קנדה – לרבות קויבק, אנגליה, צפון אירלנד, סקוטלנד, אוסטריה, צרפת, איטליה וישראל – ובקרוב מקסיקו ובראזיל. מאז 1987 השתתפו 8,000 תלמידים בסמינרים אלו.

מהי טכניקת בואן?

זוהי שיטה המשתמשת בפעולות מעודנות ומדויקות, המכונות "תנועות בואן", ונעשות על גבי שרירים, גידים, עצבים ורקמת-חיבור. התנועות מבוצעות תוך שימוש באגודלים ובאצבעות, תוך הפעלה של לחץ מינימלי ובלתי-פולשני בלבד. טיפול מורכב מ"פרוצדורות", שהן סדרות של רצפי-תנועות, וביניהן הפוגות, המאפשרות לגוף הזדמנות לעכל ולהגיב.

המוטו של השיטה הוא "פחות זה יותר" – וזוהי שאיפתו האמיתית של מטפל בואן. ככל שאדם מגיע במצב חריף יותר – כך פוחת מספר הפרוצדורות במהלך פגישה טיפולית וכן מופעלת מידה עדינה ביותר של לחץ בכל נגיעה. כמו בהומאופתיה, ההנחה היא שלגוף יש תבונה עמוקה, שמספיק רמז דק כדי לעורר אותה לפעולה. לכן, תנועות מיותרות אף עלולות לעבוד לרעת המטופל/ת.

תפישת הריפוי של תום בואן:

כאמור – אמונתו הבסיסית היתה שהגוף מסוגל לרפא את עצמו, ושעל כן רפואה טובה היא זו שתסייע לגוף לעשות את מלאכת התיקון והאיזון הטבעית שלו. הוא סבר, שליקויים תפקודיים במערכות הגוף הם תוצאה של הפרעות ברקמות. הנחת-היסוד בעבודתו היתה שמבנה שולט על תפקוד, ושעל כן הפרעות במבנה של כל רקמה שהיא בגוף יובילו להפרעות בתפקוד של אותו מבנה, ובהדרגה להפרעה בתפקוד הגוף כולו. מטרתו היתה לשקם את השלמות המיבנית בגוף כדי להחזירו למצב של תפקוד אופטימלי.

כן האמין שאנרגיית החיים, הצ'י, חייבת לזרום בגוף ללא הפרעה, כדי להבטיח מצב של בריאות מקסימלית. מתנתו של בואן היתה גילויה של שיטת הפעלה המאזנת מחדש את זרימת האנרגיה הטבעית בגוף.
לא פעם התייחס הוא עצמו להשפעה אנרגטית שבה הבחין בעקבות תנועות שונות בשיטתו. לחלק מן התנועות יש השפעה מעוררת ולאחרות – השפעה מרגיעה. תנועות אחדות, המכונות "סטופרים", משמשות לתחימה או הכלה של האנרגיה באיזור מסוים בגוף.

כיצד עובדת שיטת בואן:

תום בואן עצמו מעולם לא הסביר או לימד את שיטתו ואף לא את סיבת יעילותה המדהימה. מה שנותר בידינו הוא תיאוריות שונות – והתיעוד שנעשה על-ידי אוזי בעת התמחותו אצל בואן.
שיטת בואן משפיעה על הגוף דרך שתי מערכות הוויסות העיקריות שלו – מערכת העצבים והמערכת האנרגטית – על מנת להחזירו למצב של איזון או הומיאוסטאזיס. קרוב לוודאי שכל מנגנוני הפעולה שיוזכרו להלן (ואחרים שטרם נתגלו), מושפעים ומופעלים, בו-זמנית, באמצעות תנועות בואן.
איזון מחדש של מערכת העצבים האוטונומית.

מערכת העצבים האוטונומית מפקחת על יותר מ80- אחוז מתפקודי הגוף (לב, נשימה, זרימת הדם הפריפריאלית, רבייה, בלוטות, עיכול..) ומאד רגישה להשפעות של לחץ ומצבים רגשיים.

באיזה מקרים הטיפול בשיטת בואן עוזר?

כאבי-גב, צוואר, פרקים ואישיאס. ברכיים, קרסוליים, ירך, בוהן בולטת, דורבן. כתף קפואה, פריצת דיסק תאונה או פציעה נהיגה, עבודה, ספורט, רכיבה, גיל והחלמה מהן ציסטות, פרוסטטה, תסמונת קדם-וסתית ובעיות הורמונליות כולל כניסה להריון, הקלה בלידה לפני, תוך כדי ואחרי' שיתוק חצי-פנים (פציאליס), כאבים ובעיות בעצם-הזנב; אירוע מוחי; מיגרנות, בעיות עיכול ונשימה כולל אסתמה, אלרגיות והרטבה ילדים ומבוגרים , דלקות בדרכי-השתן, בקע סרעפתי, החלמה מניתוח או מניעתו, דלקות גידים, כולל כאבי מחשב , ירך, ברך ועוד, מתח ואי-שקט כולל היפר-אקטיביות-ADHD אצל ילדים: ערנות, קלות, ריכוז, אנרגיה, ועוד.

מה מיוחד בטיפול BOWEN ?

הוא מזכיר לגוף את יכולתו המופלאה לרפא את עצמו ממחלות, פציעות ובעיות שונות – אקוטיות וכרוניות כאחת.
השילוב בין תנועות "פריטה", על גבי שרירים וגידים, לבין הפוגות קצובות, מעורר שחרור חסימות (וכן איזון והאצת האנרגיה, גירוי מערכת הניקוז הלימפטי ושיפור מחזור הדם, בצד ויסות המערכת העצבית ושכלול התנועתיות במיפרקים).
הטיפול הוא בו-זמנית הוליסטי – וספציפי, מינימליסטי בהתערבותו – ודרמטי בהשפעתו בכל המישורים: הפיזי, הרגשי, המנטאלי והרוחני.
המגע עדין, מדויק ונטול כאב – נעים ביותר למטופל/ת ולמטפל/ת
ולכן מתאים גם לתינוקות, נשים בהריון, ספורטאים, נכים וקשישים.
התוצאות – לרוב מפתיעות, עמוקות, מיידיות וארוכות-טווח (80-90% הקלה, ואף ריפוי, תוך 3-8 טיפולים, גם במקרים שלא הגיבו לשיטות אחרות).

Back to top button