טיפולים ברפואה משלימהרפואה משלימה

ניקוי רעלים איך זה עובד

כל מה שצריך לדעת על איך ניתן לעשות ניקוי רעלים ומה היתרונות לניקוי רעלים מהגוף. מדריך לניקוי רעלים: מהם הסיבות וכיצד ניתן לעשות ניקוי רעלים בבית.

כל מה שצריך לדעת על איך ניתן לעשות ניקוי רעלים ומה היתרונות לניקוי רעלים מהגוף

בתחום הרפואה המשולבת, תקופת האביב היא הזדמנות גם לניקוי רעלים מהגוףדטוקסיפיקציה, כלומר תהליך של נטרול וסילוק רעלנים (טוקסינים) הנמצאים באורגניזם. לגוף מנגנונים טבעיים שאחראים לכך על ידי המעי, הכבד, הכליות, מערכת הנשימה והעור.

סיבות להצטברות רעלים בגוף

יש סיבות רבות להיווצרות עודף טוקסינים (רעלנים) – הסיבות הפנימיות הן חילוף החומרים של השומנים, בעיקר שומן מחומצן, רדיקלים חופשים שעלולים לפגוע בכל מרכיבי הגוף ועוד. הסיבות החיצוניות הן תזונה לא בריאה המכילה מתכות כבדות, (לדוגמה כספית בדגים), קוטלי מזיקים הקיימים כמעט בכל מרכיבי המזון, חומרים משמרים, שימוש יתר בתרופות, סביבה מזוהמת, עישון ועוד. כידוע, הכול עניין של מידה. עם כמות רעלנים קטנה, הגוף מסוגל להתמודד. הבעיה מתחילה כאשר נחשפים יותר ויותר אליהם, ומצטברים רעלנים שמחלישים את מערכות הגוף. כתוצאה מזה עלולות להופיע עייפות כרונית, עצירות, עצבנות יתר, כאבי ראש, בעיות עור ומחלות קשות יותר. זה הזמן להתחיל תהליך של דטוקסיפיקציה בצורות שונות: צומות או דיאטות, צמחים, חוקנים וכו'. כל אחד בהתאם למצבו הבריאותי, ליכולות הפיזיות והנפשיות ובליווי אנשי מקצוע. למעוניינים, יש בנושא זה ספרים ומידע רב באינטרנט.

בשלב זה, לאחר שניקינו את הבית מקצה לקצה, וניקינו את הגוף מבפנים, כל אחד בדרכו, הייתי רוצה להתייחס לסוג אחר של דטוקסיפיקציה – הניקוי הנפשי / רוחני.

המונח גוף/נפש קיבל מקום מכובד ומרכזי בהבנת האדם. מחקרים מדעיים רבים מוכיחים את השפעת הסטרס על החולי, והמדיטציה על הבריאות. הרגשות והמחשבות השליליים פועלים כרעלנים באותה מידה כמו זיהום אוויר. לכן, לא די לטפל במעטפת –הגוף הפיזי – אלא גם בפנימיות כי גוף ונפש שלובים זה בזה.

איך עושים ניקוי רעלים?

ראשית, נזהה את הגורמים המזיקים שעלולים אפילו להעיר אלימות : לחץ, כעס, פחד, שנאה, קינאה, רוגז, עצב ושאר הרגשות הקשים.
מנוחה והרגעה צריכות להיות המוטו שלכם בתקופה זו, כי אלה הדרכים הטובות ביותר לשחרור מתחים.
קבלו עיסוי המשפיע ישירות על השרירים שכיווצתם בזמן כעס ונשארו כך ! העיסוי גורם (בין היתר) להרמוניה בין הגוף לנפש.

תרגילים להורדת לחץ וניקוי רעלים

הביאו את הנשימה למודעות יום יומית וכך תפחיתו את הסטרס ותרוויחו עוד כמה תופעות לוואי – ירידה בלחץ הדם, שיפור במצב הרוח, הפחתת הדאגות והמתח ועוד.
התרגיל הפשוט הזה זה מבוסס על ההמלצות של ד"ר סרוואן-שרייבר, רופאה ונוירולוג צרפתי: שלוש פעמים ביום הפסיקו את כל מה שאתם עושים למשך 3 דקות ונשמו 20 נשימות איטיות ועמוקות. יתכן שבהתחלה תבצעו מספר רב יותר של נשימות ב-3 דקות. אם כן האטו מעט את הנשימה. אפשר לתרגל זאת בעבודה, בהמתנה בתור ארוך או בכל מקום שתבחרו. תופתעו לגלות שאתם הופכים רגועים יותר ושתגובת היתר שלכם למצבים מלחיצים פוחתת.

פעילות גופנית לניקוי רעלים

הפעילו את השרירים והתחילו לנוע. כל פעילות גופנית טובה לשיפור מצב הרוח, מפחיתה את רמת החרדה והדיכאון, מעלה את ביטחון העצמי. בחרו פעולה מתאימה לכם – לא חייבים להיכנס לחדר כושר – אפשר להתחיל ריקודי עם, או טאנגו, ללכת לפארק או לחוף הים, לרוץ עם הכלב (זו גם דרך לפגוש אנשים חדשים).
רשמו ועשו את הדברים שגורמים לכם עונג ושמחה: צחוקים עם הגשש החיוור, בדיחות באינטרנט, שירו את רפרטואר השירים שאתם מכירים, בשלו מאכלים אהובים, הזמינו חברים שאתם אוהבים – רק שלא יספרו על כל הבעיות/מחלות/דאגות. כל דבר שגורם לכם הרגשה טובה, יעזור לחדש את המצברים הרגשיים והמנטליים, יפתח לכם את הראש להזדמנויות חדשות, ירחיב את הלב לקבלה ונתינת אהבה.
התרחקו ממחשבות שליליות ומאנשים המשפיעים עליכם לרעה. נסו להתקרב לאנשים הגורמים לכם לחיוניות.
במקום להתלונן על מה שאין, ברכו על מה שיש.
זכרו להביע את אהבתכם לאנשים החשובים לכם ללא תנאי ובלי לצפות לדבר בחזרה.
אל תבזבזו אנרגיה על ויכוחים סביב לאגו.
הקשיבו במקום לדבר.

כדי להשלים באווירה מעט יהודית, נצטט מדברי חוכמה של רבי נחמן מברסלב:
"השמחה איננה עניין שולי במסעך הרוחני – היא חיונית. אין דבר משחרר יותר מן השמחה, היא מוציאה לחופשי את מוחך ומשרה עליו שלווה."

"הרגל את עצמך לחשוב אך ורק מחשבות חיוביות; הן תחוללנה בך נפלאות."

Back to top button