דיאטה ותזונהרפואה משלימה

תזונה בריאה ככלי לחיים טובים

אם היו אומרים לכם שתזונה בריאה הייתה ממש משפרת לכם את החיים, הייתם קצת יותר מתאמצים?

כולם יודעים שתזונה בריאה היא חשובה, אך מעטים משקיעים בה. כנראה בגלל שהיא דורשת לשנות הרגלים. אם היו אומרים לכם שתזונה בריאה הייתה ממש משפרת לכם את החיים, הייתם קצת יותר מתאמצים? להלן כמה דרכים בהן התזונה הבריאה תשפר את חייכם בטווח המיידי.

תזונה בריאה תשפר את תפקודכם במהלך היום
הרוב חושבים שהתזונה הבריאה חשובה היום כדי להימנע ממחלות מחר. אכן היא משפרת את הסיכוי להישאר בריא, אך גישה זו היא שגורמת לנו לדחות למחר גם את השינוי. חשיבותה הגדולה של התזונה, היא למעשה באיך שהיא גורמת לנו להרגיש היום. המזון שאנו אוכלים משפיע באופן מיידי על רמת האנרגיה, מידת הערנות, הריכוז, וכפועל יוצא מכך, מידת היעילות שלנו ומידת הסובלנות כלפי הסביבה.

זו תגובה פיזיולוגית פשוטה: מערכת העיכול היא צרכנית האנרגיה המרכזית ויצרנית האנרגיה היחידה. מזון "לא בריא" מחליש אותה. כך היא גוזלת את רוב האנרגיה עבור העיכול ומייצרת מעט עבור שאר מטלותיכם. אם תתבוננו בהרגשתכם אחרי ארוחת הצהריים, תוכלו לראות את זה קורה גם לכם. אם אתם סובלים מעייפות, כבדות וחוסר סבלנות, תזונה בריאה תשפר את מצבכם.

תזונה בריאה היא תנאי להרגשה טובה
כפי שאמרנו, ארוחה לא מתאימה גוזלת אנרגיה מהגוף וארוחה בריאה ומלאה רכיבים חיוניים ממריצה ומעלה את רמת האנרגיה. רמת אנרגיה גבוהה מעודדת בתורה מצב רוח טוב, ערנות ויצרניות.

יתרון נוסף של התזונה הבריאה הוא היעלמות של מיני סימפטומים גופניים; כולנו סובלים משלל סימפטומים שאיננו מתייחסים אליהם, למשל כאבי ראש, גירודים, ליחה, עייפות ונפיחות אחרי האוכל, עצירות וצורך דחוף במתוק. אנו חושבים שפשוט "ככה אנחנו", אך הדבר אינו נכון. אלו סימנים המנסים להודיע לנו שמשהו בגוף לא תקין. בדרך כלל, משהו שקשור לתזונה.

איזון התזונה משפיע כמעט מיידית על תחושות אלו. אפילו שינוי קל בתפריט יכול לעשות את ההבדל ולהעלים אותן. היעלמות ההטרדות הקטנות האלו לטובת תחושת קלילות ונוחות גופנית לאורך היום, מפנה אותנו לדברים שבאמת חשובים בחיים.

תזונה בריאה כבסיס לאיזון נפשי
את המשפט "נפש בריאה בגוף בריא" כולם מכירים וגם מחקרים מאשרים. חשבו על כך: כשאתם עייפים וחסרי אנרגיה, האם מצב הרוח שלכם טוב? האם אתם מתמודדים בצורה טובה עם הפתעות ומצבים בחיים? מובן שלא… סביר יותר להניח שאתם נוחים לכעוס, להיעלב ופחות מסוגלים להתמודד בצורה טובה עם קשיים.

בין מצב הגוף והנפש קיימת הקבלה מלאה. ככל שהגוף חלש, בחסר ויטמינים, ככל שמערכותיו אינן מתפקדות במיטבן עקב תזונה לקויה לאורך זמן, כך תהיה יציבותנו הנפשית. חרדות, כעסים, דיכאון, חוסר שקט, מאניה, היפראקטיביות ועוד מצבים רגשיים, מחריפים במצב חולשה גופנית. גוף חזק ובריא משדר למוח ש"הכל בסדר" ומסייע לנו להתמודד בצורה טובה עם החיים.

תזונה בריאה כבסיס למודעות עצמית
בעידן החדש, הוא גם עידן איכות החיים, מאוד פופולארי "לאהוב את עצמי". "אנרגיות חיוביות" ו"חשיבה חיובית" הן שם המשחק, אך האם הן באמת יכולות להתקיים בגוף מוזנח? לצערנו, לא. גוף הנמצא בחסר ובחולשה תמיד ישדר לכם ולסובבים אתכם אותות חולשה ומצוקה. גוף מלא ברעלים, שמקורם בתזונה לקויה, לא יאפשר מחשבה בהירה.

לאהוב את עצמנו באמת, זה לא רק לקנות בגד חדש או לזלול פרופיטרול בבית קפה. זה קודם כל להתייחס יפה לגופנו, להעניק לעצמנו את המקסימום והמיטב שאנחנו יכולים.

ואם הצלחתי לשכנע אתכם שגם אתם זקוקים לתזונה בריאה יותר, תנו לי להוסיף דבר אחד; לשאלה "מהי תזונה בריאה?" אין תשובה אחת. כל גוף ומה שמתאים לו, בדיוק כפי שלא כולנו רוצים לעבוד באותה עבודה. גם שילוב המזונות משפיע, ולא רק הרכיבים, ובקיצור, יש הרבה שאתם עוד לא יודעים על תזונה. לכן, בהמלצה חמה, פנו לבעל מקצוע, נטורופת למשל, שיתאים לכם תפריט שיספק את צרכי גופכם וישמור עליכם במיטבכם.

Back to top button